۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۵

مهر نوشت:

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال ضمن بررسی رابطه تک فرزندی با افزایش تحصیلات، گفت: 65.3 درصد تحصیل کرده ها حداکثر یک فرزند و تنها 10 درصد آنان چند فرزند دارند.

علی اکبر محزون به بررسی انجام شده در مورد میزان فرزندآوری در قشر تحصیلکرده جامعه اشاره کرد و افزود: بررسی آماری انجام شده از بین زنانی است که حداقل یک بار تجربه ازدواج را داشته اند در این تحقیق یکبار میزان تحصیلات و یکبار نیز سطح تحصیلات سرپرستان خانوار سنجیده شده است.

وی در مورد استانداردهای بین المللی آموزش و تحصیل گفت: استاندارد بین المللی برای آموزش و تحصیل 6 سطح دارد که مرحله اول دوره آموزش پایه یا همان ابتدایی است، دومین سطح پایین تر از متوسطه که همان راهنمایی است، سومین مرحله متوسطه، چهارم آموزش بعد از متوسطه که در ایران جایگاهی ندارد، پنجمین مرحله نیز آموزش عالی که همان کاردانی و کارشناسی است و مرحله آخر که دوره کارشناسی ارشد و دکتراست.

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال به حداکثر یک فرزند در زنان مورد بررسی اشاره کرد و گفت: در سرشماری سال 90 ، 21.5 درصد زنان دوره ابتدایی ، 36.6 درصد زنان دارای تحصیلات راهنمایی ، 52.4 درصد زنان دارای تحصیلات متوسطه، 65.3 درصد زنان دارای تحصیلات کاردانی و کارشناسی و 52 درصد زنان دارای مدرک ارشد و دکترا حداکثر یک فرزند داشتند.

محزون تاکید کرد: این درحالی است که در سرشماری سال 85 این درصد به ترتیب 25.8 ، 44،55.8،61.3 و 62.4 بوده است.

به گفته وی، بررسی انجام شده نشان می دهد حداکثر تک فرزندی در خانواده ها با افزایش سطح تحصیلات بیشتر شده است.

محزون به حداقل سه فرزند در خانواده های تحصیل کرده اشاره کرد و افزود: آخرین سرشماری انجام شده نشان می دهد 56.5 درصد زنان با تحصیلات ابتدایی ، 33.9 درصد زنان با تحصیلات راهنمایی، 18.1 درصد زنان با تحصیلات متوسطه ، 10.3 درصد زنان با تحصیلات کاردانی و کارشناسی و 18.1 درصد زنان با تحصیلات ارشد و دکترا دارای حداکثر سه فرزند بوده اند.

.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    109 4
    خب عقلشون بيشتر از بقيه مي رسه ديگه!
    • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      25 3
      پولشون هم باید برسه! چون الان وسایل پیشگیری از بارداری قیمتش 5 برابر شده!
    • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      2 18
      جامعه شناسان به این نتیجه رسیدن که سطح فرهنگ و شعور هر کسی رابطه خیلی خیلی کمی با سواد داره.
  • دهه ی 60 A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    80 1
    ما که جرات متاهل شدن نداریم! تک فرزند شدن پیش کش!
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    96 2
    هیچ دلیلی وجود نداره که دختر یا پسر تحصیل کرده هفت هشت بچه داشته باشه !
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    36 1
    خب می فهمن که توی این شرایط که فقط معضل اقتصادی نیست که نمیشه زاد و ولد کرد. نبود آب و هوای سالم تخریب محیط زیست ترافیک سنگین که کلی وقت توی رفت و آمد تلف میشه و دهها مشکل دیگر
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    101 1
    خیلی خوشحالم که تمام سعی خبر انلاین برای تشویق بچه دار شدن به سنگ میخوره و مردم تماما رد می کنند حرفاتون رو مردم میدونن که منابع کمه این ادمایی که ازشون میخاین بچه دار بشن همون دهه 60 ها هستن که با بدبختی بزرگ شدن میدونن بچه زیاد یعنی چی جمعیت باید به زیر 30 میلیون برسه منابع فقط مال ما نیست ایندگان هم حق دارند. کیف می کنم بازم سانسور کن اگه قضیه و مساله و واقعیت عوض شد با حذف نظر من
    • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      53 1
      هزارتا لايك:))))))))))))))
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    76 1
    ما تحصیلکرده هنوز فرصت ازدواج پیدا نکردیم چه برسه به بچه دار شدن. اگه هم تازه اگه هم ازدواج کنیم بعد قرنی عمرا اگه بتونیم بچه بیاریم تازه یه دونشم برا هفت پشتمون بسه. چون کسی از پس هزینش بر نمیاد.
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    17 4
    علاوه بر بی پولی جوونا مساله ناباروری هم خیلی زیاد شده. مطمئنم چند سال دیگه که کاراز کار گذشته تازه خبر آنلاین میاد و مطرح می کنه. حالا هم هی سانسور کن .
  • آنلاین A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    35 1
    حالا پیدا کن ضریب هوشی نسل آینده را.
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      13 0
      درصدی از تحصیلکرده ها که رفتن درصدیشون هم که ازدواج نمیکنند بقیه هم که تک فرزندی شدن.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
      6 0
      قصد توهین به کسی رو ندارم اما تو جامعه ای که اکثر افراد با ضریب هوشی بالا میرن دانشگاه و میشن قشر تحصیل کرده و معمولا هم ازدواج میکنن و خیلی باهوش هاشون هم از ایران میرن، کم بودن موالید این قشر که کاملا موافقم یعنی میانگین ضریب هوشی کل جامعه تو نسل بعد شدیدا کم میشه.
  • دوست IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    6 2
    اونا خوبه یه فرزند دارن اون بیچاره هایی که در حسرت یکیش موندن چیکارکنن بااین هزینه های بالای درمان به داد اینا برسین
  • س A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    28 0
    بچه بزرگ کردن اعصاب فولادین میخواد تو این زمونه که ماها صبح تا شب میدویم و به جایی نمیرسیم. بچه ها چی از زندگی میبینن که بیان دنیا؟ من 1 بچه دارم. حتی فکر یه بچه دیگه برام مثل کابوسه. هزینه و .. یه طرف قضیه است. طرف دیگه که بنظرم خیلی یخت تره تربیت و سروکله زدن باهاشونه!
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    12 0
    بعد از سالها تحصیل به این نتیجه رسیدم که واقعا «علم» بهتر نیست بلکه همان «ثروت» بهتر است !
  • غریب آشنا A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    18 0
    با این درآمدها و هزینه ها و تورمی که تو جامعه وجود داره از پس هزینه های خودمون بر بیام هنر کردیم بچه پیش کش، دولت به فکر اینه که قیمت بنزین رو افزایش بده تا قیمتش با کشورهای همجوار برابر بشه این یعنی افزایش قیمت تمام کالاها، اما درامدهای ما فقط چند درصد افزایش پیدا می کنه، اگ راست میگن درآمدهای کارمندان رو هم به سطح درامدهای مردم کشورهای همسایه برسونن، اون وقت در مورد بچه دار شدن شعار بدن
  • بی نام EU ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    28 0
    واقعا بجه داری اعصاب میخواد واقعا من یه دونشو دارم شرمنده خدا هستم چون واقعا اعصاب ندارم بیچاره بچه چه گناهی گرده با این پدر مادرای بی حوصله و بی اعصاب با این الودگی هوا و مواد غدایی حالا مشکلات اقتصادی به کنار ظلم بچه اوردن ظلمو جنایت من خودمو میگم خدا منو ببخشه