در انتظار ابلاغ رئیس جمهور/ نام افرادی که از لیست وزیر خط خوردند

جلسه دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست رئیس جمهور و با حضور روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برگزار شد با معرفی اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب در حوزه «بزرگسالان» و «کودک و نوجوان» همراه شد.

به گزارش خبرآنلاین، هفتصد و چهل و یکمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور و با حضور روسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه و بر اساس سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب، آقایان احمد واعظی، محمدعلی مهدوی‌راد، محمدتقی سبحانی، رضا مختاری، علیرضا اعرافی، محمود گلزاری، عماد افروغ، علیرضا صدرا، صادق آئینه‌وند، محسن مومنی، علی معلم دامغانی، حسین کچوئیان، محمود آذربایجانی، مهدی خاموشی و خانم فریبا علاسوند به عنوان اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال انتخاب شدند.

همچنین آقایان محسن چینی‌فروشان، جواد محقق، مظفر سالاری، عبداله حسن‌زاده، و خانم مهنوش مشیری نیز به عنوان اعضای هیئت نظارت بر نشر کتاب کودک و نوجوان انتخاب شدند.

شایان ذکر است هشت روز قبل، علی جنتی ترکیب جدید هیأت نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال را در ۸ حوزه دین،‌ تاریخ،‌ داستان‌، شعر‌، مقاومت،‌ روان‌شناسی و تربیتی‌، علوم سیاسی، اجتماعی و اقتصاد نشر برای تأیید به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.البته لیست اعلامی وزیر با لیست تایید شده نهایی تفاوت هایی دارد.

نام «رسول جعفریان، سیدمهدی شجاعی، مهدی فیروزان» از لیست اعلامی وزیر ارشاد حذف و به جای ایشان نام «مهدی خاموشی، محمود آذربایجانی، حسین کچوئیان و فریبا علاسوند» به ترکیب اعضا اضافه شده است که می تواند دلایل مختلفی از جمله عدم اظهار آمادگی از سوی خود این افراد داشته باشد.


در دولت محمود احمدی‌نژاد با وجود معرفی اعضای هیأت نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال به شورا و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهوری هیچ‌گاه نسبت به ابلاغ احکام این اعضا اقدام نکرد. با روی کار آمدن دولت جدید،‌ معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به پرسش تسنیم،‌ از ترکیب جدید این هیأت و معرفی اعضای پیشنهادی وزارت ارشاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی طی روزهای آتی خبر داد.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =