یک متخصص اپیدمیولوژی تغذیه با بیان این که تغییر سبک زندگی امروزی و شاغل بودن همسران در خانواده‌ها به خصوص زوج‌های جوان باعث شده اغلب مصرف غذاها به سمت مواد فریز شده رود، توصیه کرد: حتی الامکان از فریز کردن آب و مواد غذایی در ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف پرهیز کنید.

دکتر ربابه شیخ الاسلام در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بهتر است حداقل 2 بار در هفته از سبزیجات تازه در کنارغذاها استفاده شود و حداقل یک روز در هفته را برای آماده سازی غذای تازه و البته سالم بگذارید و در صورت امکان، سالاد را به صورت خانگی تهیه کنید.

وی افزود: امروزه کمتر از شیشه‌های سنگین و قدیمی برای مصرف آب استفاده می‌شود و اغلب پس از استفاده از آب‌های معدنی، ظروف آن را دوباره پرکرده در فریزر می‌گذارند که در این مورد توصیه اکید بر خودداری از استفاده مجدد این ظروف به خصوص به صورت فریز شده آن می‌شود.

وی افزود: سرد و گرم شدن بطری باعث ایجاد ترک‌هایی روی آن می‌شود که همین امر موجب ورود مواد سمی به آب ‌شده و برای کودکان بسیار خطرناک است و ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد عوارضی مانند سرطان شود و یا این که تجمع مواد سمی در کبد مانع انجام فعالیت‌های روزمره کبد شده و در نهایت منجر به بیماری شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تکنولوژی روز هم به سمت کاهش تولید ظروف پلاستیکی می‌رود؛ به طوری که تهیه ظروف یک بار مصرف از تفاله ذرت و سبوس، مضرات ظروف پلاستیکی را نداشته و به سرعت بازسازی می‌شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 33567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =