فارس نوشت:

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: من مدیر توسعه هستم و مدیر حفظ شرایط موجود نیستم.

مسعود سلطانی فر امروز در جلسه شورای معاونان سازمان میراث فرهنگی که با حضور محمد علی نجفی، رئیس سابق این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: تقویت جایگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فرآیند توسعه و تصمیم‌گیری‌های دولت باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با قدردانی از دستاوردهای محمدعلی نجفی طی 5 ماه گذشته، گفت: تلاش ما بر این خواهد بود تا در مسیری که بسترهای آن در 5 ماه گذشته آماده شده است گام‌های جدی‌تری برداریم و در آینده نیز نیازمند راهنمایی های آقای دکتر نجفی هستیم.

معاون رئیس‌جهور در ادامه با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: امیدوارم این توفیق را داشته باشیم که دستاوردهای 35 سال گذشته را به نسل آینده منتقل کنیم و بتوانیم مشکلات موجود را در دولت یازدهم برطرف کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در طول 25 سال سابقه مدیریتی، نگاه همه جانبه و گسترده به مسائل و مشکلات مجموعه‌های تحت مدیریت خود داشته است، افزود: با توجه به اینکه مسئولیت‌های مدیریتی مختلفی داشته‌اند از جمله 13 سال به عنوان استاندار و 7 سال به عنوان معاون استاندار در شش استان کشور خدمت کرده‌ام تا حدود زیادی با وظایف و مسئولیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آشنا هستم.

معاون رئیس جمهور خود را مدیر توسعه معرفی کرد و اظهار داشت: من مدیر حفظ شرایط موجود نیستم. فارغ از مسائل روزمره، بازدیدها، نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها، مواردی به عنوان اهداف کمی و کیفی برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص خواهد شد که پیگیری‌ این اهداف و دستیابی به آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سلطانی‌فر تعامل بین سه بخش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را یکی از مهمترین اهداف سازمان ارزیابی کرد و گفت: رابطه بین سه بخش سازمان باید به درستی تعریف و سازماندهی شود.

معاون رئیس جمهور، توسعه و ترویج صنایع دستی را یکی از بهترین راه‌حل‌های مشکل اشتغال در کشور دانست و اظهار داشت: پرداختن به صنایع دستی می‌تواند در حل مشکل اشتغال و ارزآوری بار بزرگی از دوش دولت بردارد.

وی با تاکید بر حل ضربتی مشکل اشتغال با توسعه صنایع دستی و گردشگری، یادآور شد: با تلطیف فضا، بازشدن گره‌ها و هماهنگی بین‌بخشی میان دستگاه‌ها، توسعه گردشگری و به دنبال آن ایجاد اشتغال ممکن و درآمد ارزی خوبی از این محل عاید خواهد شد، همچنین احیاء میراث فرهنگی کمک بزرگی به جذب گردشگری و توسعه فرهنگی کشور خواهد کرد.

 

بنای ما فعلاً تغییر مدیران نیست

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه اساس کار حفظ شرایط موجود نیست، ادامه داد: تغییرات زیربنایی و بسترسازی لازم طی 5 ماه گذشته آغاز شده است و بنای ما هم اکنون تغییر و تحول مدیران نیست، فکر کنیم تا پایان دولت فعلی یعنی سه سال و نیم آینده در این مسئولیت هستیم، بنابراین باید مهمترین محورهای کاری خود را برای تنظیم برنامه سازمان تا پایان دولت ظرف یک ماه آینده ارائه دهیم.

معاون رئیس جمهور تغییر نگاه مدیریتی نسبت به 8 سال گذشته را مهم ارزیابی کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی سرگذشت بدی داشته است که این دستگاه را با صدمات جبران ناپذیری در حوزه وظایف، نیروی انسانی و ساختار مجموعه مواجه کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تغییر مدل مدیریتی سازمان مبتنی بر استفاده از بخش خصوصی در هر سه حوزه سازمان را به طور گسترده مورد تاکید قرار داد و گفت: بدون حضور مردم و سمن‌ها با توجه به محدودیت منابع در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توفیقی نخواهیم داشت.

سلطانی فر گفت: تقویت جایگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فرآیند توسعه و تصمیم‌گیری‌های دولت باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در تمامی معاونت‎ها و حوزه‌های کاری سازمان استفاده از نیروهای توانمند و نیروی انسانی مراکز علمی و تحقیقاتی و کارشناسان مجرب فرهنگی و تاریخی مورد نظر است، گفت: ارتباطات خوبی که سازمان میراث فرهنگی در دوره جدید با خارج از سازمان و با مجامع بین‌المللی برقرار کرده درحد مطلوبی بوده است و باید این فعالیت‌ها گسترش یافته و استمرار داشته باشد.

 

تعیین ضرب الاجل 2 هفته ای برای ارائه طرح های ضربتی اشتغالزایی

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور دولت یازدهم در ارتباط با حوزه کاری سازمان میراث فرهنگی و پرداختن به اقدام ضربتی در خصوص ایجاد اشتغال و ارزآوری ، گفت: معاونین و مشاوران سازمان میراث فرهنگی باید ظرف مدت 2 هفته آینده طرح‌ها و برنامه‌های خود را در ارتباط با طرح ضربتی ایجاد اشتغال ارائه کنند.

سلطانی فر افزود: پایش وضعیت موجود و برنامه‌ریزی برای اقدامات آینده از دیگر مسائلی است که معاونین و مدیران سازمان باید در دستور کار خود قرار دهند، ارزش میراث فرهنگی موجود کشور از ارزش مادی تمام ذخایر نفت و گاز بیشتر است به شرطی که امکانات لازم فراهم و برای بهره برداری فرهنگی آماده شود، حفظ هویت ملی و احیاء ارزش های ملی در گرو احیاء میراث فرهنگی است.

معاون رئیس جمهور ناهماهنگی بین‌بخشی را یکی از بزرگترین آفت‌های یک مجموعه دانست و یادآور شد: نگاه جزیره‌ای نباید در سازمان میراث فرهنگی حاکم باشد چراکه اگر ما توان هماهنگی در داخل مجموعه را نداشته باشیم در هماهنگی و همکاری با بیرون از سازمان دچار مشکل خواهیم شد.

 

نجفی: مطمئنم رفتن من تأثیری در پیگیری امور سازمان نخواهد داشت

بر اساس این گزارش، محمدعلی نجفی رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ابتدای جلسه امروز شورای معاونان سازمان با خرسندی از انتخاب مسعود سلطانی فر به عنوان رئیس سازمان اظهار امیدواری کرد که حضور وی در این سمت فصل جدیدی از رشد و تعالی سازمان را رقم بزند.

نجفی با قدردانی از تلاش های همکاران خود طی 5 ماه گذشته گفت: امیدوارم همه همکاران از مدیریت آقای سلطانی فر بهره مند شوند و با همفکری و همکاری صمیمانه موجبات ارتقای جایگاه سازمان را فراهم آورند.

وی افزود: در این مدت همکارانی برای ساماندهی امور سازمان انتخاب کردم که در شایستگی آن ها کمترین تردیدی وجود ندارد و همه ایشان برای خدمت در نظام جمهوری اسلامی و اعتلای جایگاه سازمان میراث فرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و مطمئنم که رفتن من تاثیری در پیگیری امور سازمان نخواهد داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =