به نظر می رسد با پایان بررسی لایحه بودجه در مجلس و همچنین ارائه گزارش های کلان وزارت اموراقتصادی و دارایی تا حدودی تصویر آینده سه بازار کشور ممکن شده باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نظر می رسد بازارهای مالی و مستغلات کشور به ثبات نسبی رسیده باشند. جدول پیش روی آینده کوتاه مدت این بازارها را پیش بینی کرده است.

                       بازار و پیش بینی  

                                       دلیل

  

                          مسکن/ گران نمی شود

براساس گفته های معاون وزیر مسکن  سال آینده تعداد معاملات مسکن اندکی افزایش می‌یابد اما بازار مسکن با اطمینان تثبیت قیمت آغاز می‌شود. افزایش تعداد معاملات مسکن به معنای افزایش در قیمت‌ها نیست. این پیش بینی صعملو نشان می دهد احتمال رشد قیمت ها به سرعت بالا وجود ندارد.

  

                          طلا/ گران می شود

حداقل پیش بینی دو موسسه کیتکو و بلومبرگ نشان می دهد که حرکت طلا در بازارهای جهانی روند صعودی خواهد داشت. براین اساس می توان پیش بینی کرد از روز دوشنبه قیمت گذاری ها با حرکت رو به رشد حداقل 4 دلاری همراه باشند.

  

  

                          ارز/ ثابت می ماند

هرچند از دلارهای بلوکه شده هیچ اثری در بازار ایران دیده نخواهد شد ولی مهمترین پیام بازگشت دلارهای نفتی به اقتصاد ایران می تواند تغییر مسیر ارزی کشور باشد. براساس گفته های مسوولان اقتصادی کشور، دلارهای نفتی صرف واردات دارو و کالاهای اساسی می شوند. با این حال صرافان تهرانی می دانند تغییر فضایی سیاسی و دیپلماتیک کشور امکان دسترسی بیشتر به دلار را فراهم می کند. براین اساس می توان به انتظار کاهش یا حداقل ثبات قیمت دلار بود. از گفته های رئیس کل بانک مرکزی هم می توان به جمع بندی در مورد ثبات قیمت ها رسید. سیف در این دوره زمانی حمایت از تولید را در اولویت سیاست های ارزی قرار داده است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    72 24
    با سقوط بازار بورس، مسکن رونق خواهد گرفت
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    9 3
    مسکن تولید میشود؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    6 1
    احمدی نژاد را بیارید سر کار همه چیز را سر و سامان میده آخه ایشان اقتصاددانه بسیار ماهریه در عرض هشت سال مملکت را پنجاه سال به عقب فرد یعنی نمیتونه قیمت ارز و مسکن و..... را به ده سال پیش ببره شک نکن میبره