مدیر بخش مواد تبلیغی جشنواره فیلم فجر اعلام کرد برخی معترضان به این بخش خود را ناجی سینمای ایران نامیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مواد تبلیغی یکی از بخش‌های جنبی جشنواره فیلم فجر است که جوایز آن همزمان با مراسم افتتاح جشنواره اعطا شد. ایرج تقی‌پور مسئولیت مدیریت این بخش را در جریان سی و دومین دوره جشنواره برعهده دارد. پیش از اعطای جوایز و بعد از آن برخی از فعالان حوزه مواد تبلیغی اعتراضی به این بخش داشتند.

تقی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین در مورد اعتراض‌هایی که به این بخش وارد می‌شود، گفت: «اعتراض به آرای داوران و جشنواره یکی از حقوق طبیعی هرکسی است که اثری به جشنواره ارائه داده، ولی از طرف دیگر، برگزارکنندگان جشنواره هم سلیقه و شیوه‌ای دارند که با در نظر گرفتن آیین‌نامه جشنواره کارهای خود را انجام می‌دهند.»

او ادامه داد: «هیئت انتخاب و داوری بخش مواد تبلیغی یکی بود و آنان تعدادی از کارها را به عنوان نامزد بخش مسابقه معرفی کردند، برخی به عنوان کاندیدای جایزه اعلام شدند و نهایتا هم جایزه به یکی از آن‌ها تعلق گرفت.»

تقی‌پور با اشاره به اینکه برخی علاقمند به تغییر آیین‌نامه این بخش از جشنواره هستند،‌ گفت:‌«برخی مایلند به جای شش عکس،‌15 عکس در جشنواره ارائه شود و یا می‌خواهند ملاک داوری، میزان فروش فیلم‌ها باشد، اگر کسی پیشنهادی دارد می‌تواند به دبیرخانه جشنواره ارائه کند و پس از بررسی های لازم ممکن است این تغییرات اعمال شود. عجالتا ناچار از رعایت آئین نامه جشنواره هستیم که به ترتیب دیگری حکم می کند.»

او با اشاره به اینکه برخی با او تماس گرفتند و نکاتی را در مورد این بخش گفته‌اند، اظهار کرد: «سه چهار نفر از فعالان این حوزه با من تماس گرفتند و جملاتی را به من گفتند که برایم دردآور بود. گفته شده که در این سینمای وا مانده و بی‌تدبیر از سر لطف برای سینما کار کرده اند و تعجب می کنند از این که چرا کاندیدا یا برنده جایزه نشده اند!  این حرف‌ها زننده است و معانی دیگری در پس آن وجود دارد.»

تقی‌پور اظهار کرد: «این درست نیست که برای مطرح کردن خودمان بیانیه صادر کرده و جوی درست کنیم که مسئولین جشنواره را وادار به جواب کنیم، و متقابلا سرمایه ملی مان را با اظهار نظرهای نسنجیده، بی ارزش جلوه دهیم. البته متقابلا برخوردهای زیبا و صمیمی هم داشته ایم. مثلا، دو پیشنهاد از سوی کانون طراحان فیلم مبنی بر افزودن بخش عنوان‌بندی و اعطای جایزه به مدیران طراح هنری و هم چنین موسسات پخش که تبلیغات فیلم بخشی از فعالیت شان است، به بخش‌های مواد تبلیغی مطرح شده است که برای سال آینده بررسی شده و در صورت جلب نظر شورای سیاست گذاری جشنواره اضافه خواهند شد.»

او در پایان تاکید کرد:‌«با اطمینان کامل عرض می کنم جوایزی که در مراسم اعطا شد،‌ صرفا نظر و حاصل رای داوران بود و نظر من و دبیر جشنواره هیچ تاثیری در آن نداشت.»

۵۷243

کد خبر 336437

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    5 0
    ولمون كن :))))))
  • کاظم A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    حالا مثلا چیه نکنه سینمای ایران با این چیزا رشد میکنه ؟ متاسفم

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین