فیلم «ماهی و گربه» در حالی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید که احتمالا چند صحنه آن حذف شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری در بخش خارج از مسابقه سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود.

این فیلم پیش از این در بخش مسابقه افق‌های جشنواره فیلم ونیز که به گرایش‌های جدید در سینمای جهان اختصاص دارد، جایزه ویژه افق‌ها برای مضمون نوآورانه را برد.

پل شریدر فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی که بیش از همه برای همکاری با مارتین اسکورسیزی در فیلم‌هایی چون «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» شهرت دارد، رئیس داوران این دوره بخش افق‌های ونیز بود و به شدت از فیلم تعریف کرد و حتی انگار شخصا با شهرام مکری درباره طراحی و فیلمبرداری برخی از صحنه‌ها صحبت کرده است.

«ماهی و گربه» دومین فیلم بلند داستانی مکری 36 ساله پس از فیلم تحسین‌شده «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» است. این فیلم  در یک سکانس- پلان 130 دقیقه‌ای و پس از یک ماه تمرین در یک شبانه‌روز ساخته شد.

حالا قرار است فیلم در اکران جشنواره فیلم فجر چند اصلاحیه بخورد، هنوز معلوم نیست این اصلاحیه‌ها در حد تغییر در باند صوتی است (انگار مسئولان با نام یکی از شخصیت‌ها مشکل دارند) یا اینکه حذف بخش‌هایی از فیلم. این در حالی است که حذف هر تکه‌ای از این فیلم، تلاش گروه برای گرفتن فیلم بدون قطع را زیر سوال می‌برد و این به شدت به ضرر فیلم است.

فعلا مشخص نیست این حذف‌ها صورت گرفته یا نه؟ اما انگار مسئولان با مضمون فیلم و شروع خشن آن مشکلی نداشته‌اند و بیش از هر چیز به نام یکی از شخصیت‌ها عیب گرفته‌اند.

«ماهی و گربه» ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را تعریف می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر  ماجراهایی می‌شوند.

محمود کلاری مدیر فیلمبرداری این فیلم است و بابک کریمی، سعید ابراهیمی‌فر و... در آن بازی می‌کنند. «طوفان سنجاقک»، «محدوده دایره»، «آندوسی»، «اردک آبی» و «خام، پخته، سوخته» از دیگر ساخته‌های مکری است.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ahmad IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    16 1
    یاد دوران انجمن سینمای جوان بخیر... موفق باشی شهرام
    • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      7 0
      به جرات شهرام مکری از بهترین کارگردان های نسل جدیدآسیاس،حیف تو ایران به دنیا اومده
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    11 1
    یه نفر به داد این فیلم برسه. اشکان ...... رو هم که نشون کسی نمیدن. ندیدن این آثار به ضرر سینماست. از ما گفتن.
  • سام US ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    9 1
    خبرآنلاین!!!! دارم خواب می بینم؟ "سانسور"؟؟؟؟ انتقاد از آن؟؟؟!! هر چه که هست، درود بر شما.
  • mamad A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    1 0
    این فیلم مهمترین ویژگیش اینه که کلش رو با یه برداشت گرفتن و از اول تا آخر فیلم کات نخورده ... حالا اینها میخوان سانسورش کنن و سانسور کردن یعنی کات خوردن و کات خوردن یعنی بر باد دادن زحمات کل عوامل این فیلم. ... ایشالا که اینطوری نباشه... خدا به داد سینمای ما برسه.