رئیس جمهور گفت: آینده برای همه ماست و در این زمینه وحدت و اتحاد و انسجام می تواند کشورمان را به سرعت به پیش ببرد.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور، روحانی نژاد مجری برنامه به رئیس جمهور گفت:بیش از 6 ماه از آغاز به کار دولت گذشته. روزهای پرکاری را داشتید که روحانی گفت: بیش از 6 ماه نگذشته ولی نزدیک 6 ماه است.

رئیس جمهور در ادامه درباره فعالیت های 71 روز فعالیت دولت، گفت:قرارمان نبود که مصاحبه بعدی در 100 روز دوم باشد. 100 روز اول را در انتخابات قول داده بودم که برنامه 100 روزه اجرا شود و برنامه دیگری برای 4 سال. لذا پایان 100 روز گزارش دادم. اما در کار خیر هرچه سرعت بیشتر مطلوب است. مخصوصا برای من که فرصتی باشد با مردم صحبت کنم و نسبت به آنچه گذشته و پیش رو داریم در کنار هم باشیم و همفکری کنیم.
وی با بیان اینکه تعارف نمی کنم هر کجا دولت موفقیتی به دست آورده در سایه حضور مردم و فعالیت و حمایت و نظارت مردم بوده و از این به بعد هم اینچنین خواهد بود، افزود: امشب مقداری وقت دیر شد و مردم شاید خسته باشند اما در عین حال گزارش کوتاهی لازم میدانم خدمت ملت عزیز ارائه کنم. البته در آغاز می خواهم از مردم بزرگوار استانهای شمالی ما،‌هم گیلان و هم مازندران و هم روزهای اخیر در کردستان و برخی استانهای دیگر که به خاطر نزول رحمت الهی بر این مردم، اما مشکلاتی هم در کنار این رحمت ایجاد شده است، تقریبا برف یا بی سابقه بود در سالهای اخیر یا بسیار کم سابقه بود.
وی ادامه داد: در زمان کوتاه این همه ریزش برف و نعمت الهی برای مردم این دو استان و برخی استانهای شمال غرب کشور. مشکلاتی ایجاد شد و باعث شد برق قطع شود. نانوایی ها نتوانستند فعالیت کنند ومردم عزیز اول خودشان به یاری هم شتافتند و بعدش مسئولان اجرایی و نیروهای مسلح و سپاه و بسیج و ارتش به صحنه آمدند و الحمدلله مشکلات اصلی تقریبا حل شده گرچه برای روستاها مشکل باقی مانده است.
روحانی تصریح کرد:از صبر و تحمل مردم و اینکه مردم توانستند در این شرایط سخت، خیلی از جاها مشکلات مضاعف می شود ولی به خاطر بزرگواریشان تشکر می کنم. از ستاد بحران و مسئولان می خواهم به کارشان ادامه دهند و آماده باشند برای مشکلات احتمالی در سایر استانها. امیدواریم مشکلات مردم رفع شود و تشکر می کنم از وزرایی که به منطقه رفتند و وزرایی که در تهران هستند. مردم در این شرایط حساس در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.
رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در سیاست داخلی، گفت:من می خواهم بگویم که مردم ما هوشیاری و بیداریشان، وحدت و اتحادشان و نشاطشان از ماه های قبل و سالهای قبل به مراتب بیشتر بوده و ما باید بدانیم همه اعضای یک خانواده هستیم. ممکن است اختلاف نظر سیاسی داشته باشیم و حتی اختلاف نظر مذهبی و دینی داشته باشیم اما مشترکات ما آنقدر زیاد است که این اختلافات ناچیز است. ما یک ملت داریم و منافع ملی ما یکی است.
وی گفت:آینده برای همه ماست و در این زمینه وحدت و اتحاد و انسجام می تواند کشورمان را به سرعت به پیش ببرد و من میخواهم تشکر کنم از مردم به خاطر این وحدت. و کوچک جلوه دادن برخی اختلاف سلیقه ها. در یک جامعه پرنشاط باید نقد و انتقاد باشد، دولت استقبال می کند به شرط اینکه دلسوزانه و سازنده باشد.
رئیس جمهور در خصوص سیاست خارجی با بیان اینکه در این زمینه قدم بزرگی برداشته شد، خاطر نشان کرد: البته این قدم در سایه حضور مردم، فداکاری مردم و حماسه مردم بود. فضای جدیدی باز شد. مردم این کار را باز کردند.
روحانی خاطر نشان کرد: مردم تعامل سازنده را شعار خود قرار دادند و امروز شاهد تحول بزرگ در روابط خارجی هستیم. با همسایگان از یک سو. با قدرتهای بزرگ جهانی از سوی دیگر. این عظمت ملت ما و عزت ملت ما و تعامل سازنده ما توانسته شرایط جدید را برای کشورمان به وجود آورد.
وی با بیان اینکه بحمدالله روابط با همسایگان روزبروز به جلو هست، ادامه داد: ما مباحث بسیار مفصلی با همه‌ی همسایگانمان تقریباً داشتیم. با برخی البته شرایط ایجاب کرده روابط نزدیکتری داشتیم. لااقل با رهبران بسیاری از این کشورها ملاقات داشتم. ترکمنستان و آذربایجان و ارمنستان و اخیراً هم نخست وزیر ترکیه به ایران آمدند. بحث های مفصل روابط اقتصادی و فرهنگی و سایر موارد مورد بحث در مسائل منطقه و جهانی داشتیم. نخست وزیر عراق چند وقت پیش به ایران آمد و بحث های مفصل داشتیم بخصوص راجع به اروند رود واحیای آبادان و خرمشهر و ... بحث محیط زیست و ریزگردها نیز بحث شد.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    8 43
    آقای رییس، قرار بود شر تحریم ها را کم کنید. ولی فقط 5 میلیارد دلار از اموال دولت رو از بلوکه شدن خارج کردید. پس رفع تحریم بانکی و اتصال حساب های مردم و تجار به بانک های خارجی چه میشود؟ چطور شما بیزنس کنی ولی مردم حتی نتونند 100 دلار بین بانک جابجا کنند؟
    • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
      0 1
      باز شدن راه 100 دلاری برای شما مصادف است با باز شدن راه دهها میلیارد دلاری برای مفسدان و غارتگران ملت که زور هیچکس هم بشون نمی رسه شما موافقی این راه باز بشه؟
  • بی نام A1 ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    11 48
    البته این برنامه تریبون و بهانه ای بود برای دهد فجر و جمع کردن ضایع بازی سبد کالا ولی کاش جای گزارش به مردم هر اِن روز ، سالی یک یا نهایتا دو بار گزارش تلویزیونی میدادن و به جای اون شرایطی را ایجاد میکردن که مردم خودشون نتیجه کارهای مفید دولت را ببینن و تحلیل کنن
  • علی RO ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    تحریم هایی را که معجزه هزاره سوم در طول هشت سال شاهکارش ایجاد کرد را چطور می توان در شش ماه برطرف کرد آنهم با مخالفت هایی که مراکز بسیار پرقدرت داخلی و خارجی با رئیس جمهور می کنند. کسانی که ویرانگری های دولت های نهم و دهم به ریاست احمدی نژاد را دیدند و از او حمایت کردند و از بهره آن دولت ها میلیاردها رانت را به جیب زدند حالا یادشان آمده که دولت باید پاسخگو باشد و یک شبه معجزه کنند!! شما در هشت سال گذشته با این مملکت و مردم چه ها که نکردید؟ چطور پاسخگو نیستید و طلبکار هم هستید؟
  • بی نام US ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    دوست مهربون با این همه تحریمی که تو چندین سال بوجود اومده رو میخای تو 6 ماه بردارن