شفا آنلاین نوشت:

رئیس انجمن نفرلوژی ایران اظهار کرد: در حال حاضر حدود 1500تا 2 هزار دستگاه دیالیز کم داریم تا با آنها بتوانیم در راستای جبران کمبودهای قبل و جایگزینی دستگاه های فرسوده اقدامات لازم را انجام دهیم.

دکتر محمدرضا گنجی ضمن اعلام این مطلب افزود: عمر مفید این دستگاه ها طبق آنچه شرکت های سازنده اعلام می کنند 10هزار ساعت است حال آن که ما از آنها حدود 35تا50هزار ساعت استفاده می کنیم.

به گفته وی نسبت به آن تعریفی که کارخانه های تولید کننده دستگاه های دیالیز اعلام می کنند متأسفانه در ایران چندین برابر از دستگاهها استفاده می شود.

رئیس انجمن نفرولوژی ایران در پاسخ به این که چرا تعداد نفرولوژیست ها کم است خاطرنشان کرد: این کمبود تنها در مملکت ما دیده نمی شود بلکه در کشوری مانند امریکا نیز این گونه است و دلیلش درآمد کم این رشته است.

وی همچنین تأکید کرد: از طرفی به علت واقعی نبودن تعرفه ها و عدم پوشش دهی بیمه ها درآمد پزشکان نفرولوژیست بسیار اندک است.

دکتر گنجی اظهار کرد: برخی از پزشکان نفرولوژیست که در مراکز آموزشی کار می کنند هزینه اجاره خانه شان را هم به زور پرداخت می کنند.

وی با بیان این که باید یک تازه نگری در تعرفه ها ایجاد شود اذعان کرد: برای نمونه تعرفه نمونه برداری از کلیه که یکی از مهم ترین و مشکل ترین ارگان های داخل بدن است بسیار ناچیز است حال آن که برای تزریق بوتاکس توسط یک پزشک عمومی هزینه های بسیاری پرداخت می شود.

وی  تأکید کرد: به طور کلی نظارت دقیقی در کارها نیست و باید دانست وضعیت بسیار بهم ریخته ای حاکم است که از این رو نگاه ویژه دولت و وزرات بهداشت بسیار لازم و ضروری است.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    نظارت نداشتن و آمار شفاف عامل عقب افتادگی است
  • بی نام GB ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    ما خودمان در ایران 10 سال بیشتر از عمر مفیدمان عمر می‌کنیم!