هوای شهرهای بزرگ آلوده می‌شود/ باران برای استان های جنوبی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در بیشتر مناطق کشور آرامش نسبی جوی حاکم است. اما موج جدید باران جنوب کشور را دربر می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پس از پایان یک هفته برف و باران در کشور، آرامش نسبی در بسیاری از شهرها حاکم شده است. البته این آرامش گویا به آلودگی هوا در کلان شهرها منجر می شود. 

احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا به خبرآنلاین گفت: این هفته پایداری جوی در عمده مناطق کشور حاکم است. درواقع بارش باران در شهرهای بزرگ و پرجمعیت اتفاق نمی افتد. از این رو افزایش آلاینده ها و آلودگی هوا پیش بینی می شود.

به گفته او البته موج باران زایی به جنوب کشور وارد می شود: با ورود موج جدید باران از جنوب کشور، در استانهای فارس و هرمزگان بارش باران پیش بینی می شود. همچنین روز یکشنبه برای جنوب فارس، برخی مناطق هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد انتظار می رود. با ورود این سامانه بارشی در مناطق سردسیر جنوبی، بارش برف رخ می دهد.

وظیفه در مورد هوای کشور در روز دوشنبه گفت: درسایر مناطق کشور تا روز دوشنبه آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و هوا کمی گرم می شود.

او بارش باران برای مناطق شمالی را از روز سه شنبه اعلام کرد و گفت: از بعد از ظهر روز سه‌شنبه با گذر یک موج بارشی از نیمه شمالی کشور در شمال غرب و سواحل دریای خزر و به تدریج در ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی

 در مورد سردترین و گرمترین مناطق کشور گفت: استان چهارمحال و بختیاری با دمای 21- درجه سانتیگراد سردترین و هرمزگان با دمای 20 درجه سانتیگراد گرمترین استان‌های کشور هستند. به جز استان‌های خوزستان،‌ هرمزگان و بوشهر تمامی استان‌ها زیر صفر هستند و سرما تا روز سه شنبه ادامه پیدا می‌کند و پس از آن دمای کشور به صورت تدریجی افزایش می یابد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =