به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تازهترین ساخته حمید نعمتالله یکشنبه شب در برج میلاد برای اهالی رسانه نمایش داده شد.
حامد بهداد، طناز طباطبایی، حبیب رضایی، علی عمرانی و هومنبرق نورد از جمله بازیگران «آرایش غلیظ» هستند که قصه آن درباره یک کلاهبرداری است
این فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر در چهار رشته از جمله بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد (بهداد) نامزد دریافت جایزه است.
نعمتالله که فیلمنامه «آرایش غلیظ» را با همکاری هادی مقدمدوست نوشته، در نشست مطبوعاتی فیلم جدید خود، گفت: «نقطه عزیمت فیلم برای ما این بود که فیلمی پرانرژی بسازیم و همه ما در مورد این اتفاق نقطه نظر مشترک داشتیم.»
کارگردان «آرایش غلیظ» در پاسخ به این نقد که چرا حامد بهداد در فیلم بازی کلیشهای ارائه داده، گفت: «به هر حال درخواست بازی خوب همیشه اصل است تا متفاوت بازی کردن و حامد بهداد به خوبی از پس نقشش برآمد.»
بهداد درباره تجربه صحنه اکشن در این فیلم و اینکه چرا از بدلکار در صحنهای که پرتاب میشود استفاده نکرده، گفت: «برای من تجربه تازهای بود. دوست داشتم این کار را انجام بدهم، البته تیم بدلکاری هم امنیت این صحنه را برقرار کردند.»
سهراب پورناظری آهنگساز «آرایش غلیظ» درباره تجربه ساخت موسیقی این فیلم، گفت: «ساخت موسیقی برای کارهای آقای نعمتالله سخت است، چون نمیدانی لحن فیلم دقیقا چیست و باید کاری بسازی که در آخر با فیلم به خوبی همخوانی داشته باشد.»
او ادامه داد: «ساخت موسیقی این فیلم تجربه عجیبی بود و خیلی با روحیه من و همایون شجریان همخوانی نداشت. کار مشکلی بود. از همایون شجریان تشکر میکنم که در این راه با هم همقدم شدیم و با گیتار برقی و درام ملودی ایرانی را برای کار ساختیم و همایون شجریان به خوبی از پس اجرای موسیقی فیلم برآمد.»
همایون شجریان خواننده تیتراژ پایان این فیلم سینمایی نیز گفت: «قصدمان از ساخت آهنگ فیلم این بود که یک موسیقی پرانرژی اجرا کنیم. در نهایت به شعری از مولانا رسیدیم و سهرابپور ناظری به ساختارهای تازهای از ملودی رسید و از موسیقی الکترونیک استفاده کردیم و با تکنیک خوانده شد. سعی کردم تحریر داشته باشیم و بر خلاف تصور من تجربه فوق العادهای شد.»
سعید سعدی تهیهکننده «آرایش غلیظ» در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم با بودجه دولتی ساخته شد است یا خیر، گفت: «این فیلم در بخش خصوصی ساخته شده و شریک دولتی نداشته. به دلیل تعدد لوکیشن هزینه فیلم هم بالا بود.»
علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری فیلم نیز گفت: «یکی از ویژگیهای فیلم «آرایش غلیظ» تعدد لوکیشنهایش بود و وجود لوکیشنهای خارجی و داخلی و شب و روز برای یک فیلمبردار چالش خوبی است. در اکثر مواقع با آقای نعمت الله درباره چگونگی نور و قاببندیها همفکری میکردم. امیدوارم نتیجه کار برای مخاطبان راضی کننده باشد.»
«آرایش غلیظ» سومین فیلم نعمت الله بعد از فیلمهای «بوتیک» و «بیپولی» است. او سال 1390 مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» را کارگردانی کرد که مورد پسند مخاطبان قرار گرفت.
5858
نظر شما