«بستنی رنگین کمان» و «پیاز رنده رنده» دو مجموعه‌ شعر کودکانه از سروده‌های منیره هاشمی است که به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهند شد.

منیره هاشمی، شاعر کودک و نوجوان با اعلام این خبر گفت: «بستنی رنگین کمان» برای کودکان دبستانی سروده شده و شامل 14 قطعه شعر است. در اصل این مجموعه شعر دربرگیرنده مضامینی چون زندگی روزمره، بچه‌ها و کشف پدیده‌های تازه آن‌ها‌ از جهان و طبیعت است.

این شاعر همچنین گفت: مجموعه شعر دوم با نام «پیاز رنده رنده» برای گروه سنی خردسال سروده شده و همه اشعار آن ترانه و متل‌های کودکانه است.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از واژه‌های ساده و آشنا برای بچه‌ها، به مسایلی که کودکان در زندگی و در جهان و طبیعت با آن‌‌ها رو به رو هستند، می‌پردازد.

هاشمی درباره شعر جذاب برای کودکان اظهار داشت: در سرودن اشعار کودکانه نخست باید کودکان را دچار شعر و درگیر لذت بازی‌های ‌زبانی و کشف‌های شاعرانه کرد؛ به اعتقاد من در گام نخست بچه‌ها باید از شعر لذت ببرند و اگر این اتفاق بیفتد، پیامی را که لازم است از شعر دریافت خواهند کرد.

این شاعر کودک در پایان گفت: کودکان و خردسالان هر روز مسایل تکراری بسیاری در اطراف خود می‌بینند،‌ چیزهایی که شاعر با بهره‌گیری از مهارت‌های خود آن‌ها را به موضوعی متفاوت و دوست داشتنی برای بچه‌ها تبدیل می‌کند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =