فارس نوشت:

«عبدالحکیم عبدالناصر» فرزند رئیس جمهوری اسبق مصر با بیان اینکه مصر نیازمند رهبری است که این کشور را از وابستگی برهاند،‌ گفت: عبدالفتاح سیسی اولین کسی بود که به آمریکا «نه» گفت و توان اداره کشور در مرحله آینده را دارد.
«عبدالحکیم عبدالناصر» فرزند جمال عبدالناصر رئیس جمهوری اسبق مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با بیان اینکه وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر از عبد الفتاح السیسی حمایت خواهد کرد، دلیل این امر را اینگونه توضیح داد که مصر نیازمند رهبری است که این کشور را به کشور مستقل و عدم وابسته به آمریکا تبدیل کند.

وی ادامه داد: السیسی تنها کسی است که به آمریکا «نه» گفت، به همین دلیل به نظر من وی تنها کسی است که توان اداره کشور در مرحله آینده را دارد و مردم با ریختن خود در خیابان‌ها در روز 26 ژوئیه گذشته نبرد را به سود رقم زدند و خواستار مبارزه با خشونت و تروریسم شدند.

عبدالناصر که در حاشیه نشست جنبش تمرد مصر در قاهره جهت حمایت از السیسی با فارس گفت‌وگو می‌کرد، افزود: حمایت برخی از شخصیت‌های جنبش تمرد از نامزدی حمدین صباحی در انتخابات آینده نظر شخصی آنهاست و کسی نمی‌تواند بالاجبار نظر آنها را تغییر دهد یا نظری را بر آنها تحمیل کند و ما هیچ‌گاه آنها را به خاطر این موضع‌گیری مورد سرزنش قرار نمی‌دهیم، چون حمدین صباحی از جمله شخصیت‌های ملی‌گرای مصر و قابل احترام و تقدیر است.

عبدالناصر تاکید کرد: باید با شایعاتی که درباره جنبش تمرد و تقسیم آن به دلیل بروز دو دستگی درباره حمایت از السیسی یا صباحی میان اعضای آن ایجاد شده به شدت مبارزه کرد، چون این شایعات تنها به سود دشمن خواهد بود و به هر طریق ممکن باید وحدت صفوف خود و ملت مصر را حفظ کنیم و به دشمن اجازه ندهیم درون ما و کشورمان نفوذ کند.

وی تاکید کرد که مصر مرحله تاریخی بسیار حساسی را سپری می‌کند که پیش از این شاهد آن نبوده است، چون پرونده‌های مهمی پیش روی ما قرار دارد که باید به آنها رسیدگی کرد و در راس همه این پرونده‌ها بحران سوریه و قضیه فلسطین قرار دارد که برای همیشه برای مردم مصر در اولویت خواهد بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    4 7
    نه گفتن به آمریکا سخته کار پدر السیسی هم نیست