۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶

مهر نوشت:

بی بی سی روز گذشته در گزارشی با اشاره به بحران های داخلی قطر اعلام کرد که رویای سیطره قطر بر منطقه خاورمیانه نقش بر آب شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بی بی سی روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که قطر از مشکلات داخلی و بحران های خارجی رنج می برد و این مسائل مانع از تحقق رویای این کشور یعنی تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ و تاثیرگذار در خاورمیانه شده است.

در این گزارش آمده است: تمیم بن حمد بن خلیفه امیر 33 ساله قطر در حال حاضر با مشکلات عدیده ای مواجه است به ویژه پس از اینکه آرزوهای وی و پدرش برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای و جهانی نقش بر آب شده است.

به موجب این گزارش، حمایت قطر از اسلامگرایان افراطی در کشورهایی همچون تونس، لیبی، مصر و سوریه نتایجی عکس داشت که این امر به تیرگی روابط دوحه با هم پیمانان غربی و عربی خود در حاشیه خلیج فارس منجر شد.

از لحاظ داخلی نیز بحران موجود میان نظام حاکم و برخی جریان های محافظه کار در قطر در سایه نبود آزادی و دموکراسی افزایش پیدا کرده است. در این گزارش همچنین اشاره شده است که علیرغم اینکه قطر میزبانی جام جهانی را برعهده گرفته است و میلیاردها دلار برای تحقق رویای سیطره بر منطقه و ایجاد ناامنی در کشورهای دیگر هزینه کرده است اما با این حال خزانه دولت مملوء از پول است.

دخالت موزه همسر امیر سابق و مادر امیر فعلی قطر در امور کشور از دیگر بحران های داخلی قطر به شمار می رود. اقدامی که خشم شخصیت های سیاسی در قطر را برانگیخته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    61 14
    لقمه بزرگتر از دهانش برداشته،مي خواسته جا پاي 4 طب قدرت خاورميانه يعني ايران،عريبستان،تركيه ومصر بذاره
  • حقیقت EU ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    54 37
    کی گفته عربستان و مصر قدرت خاورمیانه هستند؟ این عربها همشون یه کرباسن...
  • امین A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    127 7
    داره با پولای گاز ایران، چیکارا که نمی کنه ..
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    27 6
    هاهاها "سیطره قطر بر منطقه خاورمیانه"
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    3 0
    نفوذ یعنی قدرت. من از کسانی متعجبم که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر میدهند. اگر ایران رو قدرتمند میخوای باید بگی هم غزه هم لبنان هم عراق هم پاکستان هم افغانستان هم ترکیه هم عربستان هم قطر هم امریکا جانم فدای ایران.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    2 1
    اگه من بجای این کشور بودم باید سیاستهای کشور سوئیس رو برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی انجام بدم ولی اینها کشش رو ندارند یعنی باید خیلی بکشند تا بتونن یه چیزی از توش در بیارن.