ایسنا نوشت:

 

معاون امور تعاونی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انجام بیش از 80 درصد کار توزیع سبد کالای حمایتی دولت توسط تعاونی‌ها خبر داد.

غلامحسین حسینی‌نیا  گفت: بخش تعاون در جریان واگذاری سبد کالای دولت نقش موثری داشته است به نحوی که بیش از 80 درصد این کار توسط تعاونی‌های فرهنگیان، کارگران و کارمندان در دست انجام است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تعاونی‌ها در امر تامین کالای اساسی، افزود: به دنبال همکاری با وزارت ارتباطات و همچنین مساعدت سامانه بانک مرکزی، کلیه تعاونی‌ها به سامانه دستگاههای کارت خوان مجهز شده‌اند و مردم می‌توانند بدون کمترین مشکلی سبد کالای خود را دریافت کنند.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از برنامه وزارت کار برای تشکیل تعاونی‌های نوع جدید خبر داد و گفت: در جهت تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی، ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی، سهامی عام و همچنین توسعه عمران شهرستانی در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

به گفته حسینی‌نیا، هدف از راه‌اندازی تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی، افزایش مشارکت مردم در توسعه شهرستانها است.

وی همچنین از اختصاص تسهیلات صندوق توسعه ملی به تعاونگران خبرداد و گفت: بخش اعظمی از سرمایه اولیه تعاونی‌ها از محل تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی تامین می‌شود که با اولویت طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی به کار گرفته می شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =