۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۸

سایت 24 نوشت:


مریلا زارعی در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: من دختری هستم که سهمم از جنگ فقط پر کردن قلک‌هایی بود که مدرسه به ما می‌داد و نامه ای به یک رزمنده و هیچ کدام از آنها جز این جمله "جنگ جنگ تا پیروزی" یادم نیست.

 

وی افزود: آن موقع نمی‌دانستم چه می‌نویسم و درک نمی‌کردم که آرامش آن روز های من زیر سایه پدر را مدیون خواهران و مادرانی هستم که برادران و پسرانشان در میدان نبرد جلوی دشمن ایستاده اند.

زارعی ادامه داد: زمان رفتن به دانشگاه که سهمیه شهدا در نظر گرفته شد من یکی از معترضان بودم ولی آنچه باعث شد دید من باز و نگاهم عوض شود فیلم‌های آقای حاتمی کیا بود.

وی افزود: یکی از فیلم های که زمان دیدنش به هیچ عنوان نتوانستم ریزش اشک هایکم را کنترل کنم "آژانس شیشه‌ای" بود.

زارعی در پاسخ به سخنان حاتمی کیا ابراز کرد: من به عنوان یکی از مخاطبان فیلم های شما می گویم آقای حاتمی کیا شما غریب نیستید بلکه فرمانده نسل ما هستید.

وی از ابراهیم حاتمی‌کیا و نرگس آبیار به خاطر سپردن نقش‌های ویژه در دو فیلم "چ" و "شیار 143" به وی تشکر کرده و گفت: از خداوند هم متشکرم که بعد از سال‌ها بازیگری در نقش‌های مختلف نقشی بازی کردم که جبران خسران گذشته را بکند.

زارعی در پایان خطاب به پدر و مادران شهید گفت: ای پدران و مادران شهدا من و همه افرادی که قدر شما را ندانستیم را حلال کنید.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من جهان سومی ( یه آدم معمولی ) A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    57 3
    زمان رفتن به دانشگاه که سهمیه شهدا در نظر گرفته شد من یکی از معترضان بودم ولی آنچه باعث شد دید من باز و نگاهم عوض شود فیلم‌های آقای حاتمی کیا بود. "مو قبل جنگ سر زمین آقام کار مِکردُم با تراکتور ، بعد جنگ رفتم سر همو زمین بی تراکتور ، اونایی که فکر می کنن ما یخچال و ماشین و سهمیه دانشگاه گرفتیم بیاین برین ، والله خیلی برام زوره که حالا ای حرفا رو بشنوم" هر کی حاضره بیاد یه انگشت باباش را بده من ببرمش سر کار !
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    48 5
    عالی بود... خانم زارعی. من هم کاملا با شما موافقم.
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    51 3
    اون وقت که اعتراض می کردیم بچه بودیم. حالا می فهمیم برای فرزندان کسانی که پدر فداکار تمام ملت بودند کاری نکردیم.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    14 1
    شهیدان ایران زمین قهرمانان همیشه جاوید ایران زمین هستند آن ها همیشه جاوید هستند چون سرزمینشان را از نخستین روز پیدایش تا به امروز پاسبانی و پاسداری کرده اند یاد شهیدان گرامی و میهنشان روز بروز سرفرازتر باد
  • نفیسه A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    8 2
    من هم با نظر خانم مریلا زارعی کاملا موافقم..چند وقت پیش یه ایمیلی دستم رسید که در اون ننقشه مام سرزمین هایی که از اول در قلمرو ایران بودند و با جنگ ها از دست دادیم رو نشان میداد تنها زمانی که حتی یه وجب از خاکمونو از دست ندادیم جنگ 8 سال دفاع مقدس بود که همه دنیا با ما جنگیدن......این حفظ سرزمینمونو مدیون تمام خانواده هایی هستیم که اون زمان از تمام خوشیاشون چشم پوشی کردنو رفتند با دل و جون دفاع کردن از سرزمین ایران ....نهایت بی انصافیه که قضاوت هایی نابجا از این خانواده ها که رو سر ما جادارن رو بکنیم یا پای صحبت این حرفا بشینیم و هیچ عکس العملی انجام ندیم ....