خبرگزاری فارس نوشت:


نماینده مردم اندیمشک گفت:‌ نمایندگان انتظار داشتند کارگردان مجموعه «سرزمین کهن» بلافاصله و پیش از سوء‌استفاده دشمن از مردم عذرخواهی کند، تا سوء‌تفاهمات برطرف شده و مشخص می‌شد که هیچ قصد و غرضی در کار نبوده است.

 

سیدعیسی دارایی  در مورد حواشی مربوط به مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» گفت: نمایندگان مجلس به محض اینکه شنیدند، گروهی از قوم شریف بختیاری نسبت به بخش‌هایی از این مجموعه، معترض شده‌اند، با امضای بیانیه‌ای رسمی خواستار رسیدگی به اعتراض مردم شدیم.

وی افزود: معتقدیم که برنامه‌های صداوسیما از آنجا که طیف گسترده‌ای از مخاطبان تماشا می‌کنند،‌ پیش از پخش باید مورد نظارت قرار گیرد تا به قومیتی توهین صورت نگیرد.

دارایی با اشاره به اینکه اگر به مطلبی اعتراض وجود دارد، به صورت‌های غیر مستقیم و بدون اینکه به اقوام توهین شود، می‌توان مطرح کرد، گفت:‌ اهانت‌های صورت‌گرفته به قوم شریف بختیاری در مجموعه «سرزمین کهن» کار پسندیده‌ای نبود و ما انتظار داشتیم، هم رئیس رسانه ملی و هم کارگردان مجموعه بلافاصله و پیش از سوء‌استفاده دشمن از مردم عذرخواهی کنند، تا سوء‌تفاهمات برطرف شده و مشخص می‌شد که هیچ قصد و غرضی در کار نبوده است.

1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 338943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    36 44
    من موندم این همه به اقوام دیگه تو این مملکت گفتن و خندیدن اب از اب تکون نخورد حالا یه موضوعی که واقعا قصد توهینی درا ون نبوده رو چرا کردن پیراهن عثمان.
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    46 19
    قطعا ضرغامي بايد بارها و بارها و بارها عذرخواهي كند اما نه به خاطر اين سريال،
  • دکتر ستار دالوند IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    31 4
    متاسفانه هنوز نمیدانیم چگونه از ظرفیت قومیتها استفاده کنیم و فرصتها را تبدیل به تهدید کرده ایم این نعمت خدادادی هم مثل سایر نعمات وبرکات این سرزمین تلف میشود.
  • بی نام EU ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    25 28
    بابا مردم میگن فیلم درسته.حرف دلشون رو زده
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    32 31
    خب دیگه تمومش کنین . هزاران مشکل و معضل در کشور وجود داره اونوقت بعضیها چسبیدن به یک یا چند دیالوگ در یک سریال .واقعا که ...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    29 31
    همین کارها را میکنین که پشت سرتون حرف در میارن. اگه فامیلی طرف شیرازی, تبریزی و ... بود یعنی اینا هم باید اعتراض می کردن؟
  • سید محمد حسینی IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    58 55
    واقعا عجیبه من دیالوگی که این دوستان بهش اعتراض داشتند رو دیدم.اصلا منظورشون این قوم نبود و مشخصا خانواده حاضر در فیلم منظورشون بود. اساسا این حد از تعصب کور و نابجا هم خطرناک و هم زجر آوره، باید از این آقای نماینده پرسید منظور از زود یعنی چی؟ چیکار باید میکردن؟ چه چیزی را پیش بینی می کردن؟ راجع به هر صنفی هر بزنن همه سریع راهپیمایی راه می اندازن! عجیبه واقعا
    • ناصر ج A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      4 4
      هنوز که هنوزه فهم مشترکی از دنیای سینما به دست نیاوردیم. من اصلا موافق توهین به اقوام نیستم اما دوسه بار این قسمتش رو دیدم ولی متوجه توهینی نشدم به نظرم عزیزان بختیاری یه کم احساسی با این قضیه برخورد کردند،کاش این درک بصری خودمون رو تقویت کنیم و بیخود و بی جهت به مجموعه های تلویزیونی انگ نچسبونیم،چند وقت پیش هم قوم لر بابت اینکه توی یه فیلم یه دزد رو لر معرفی کرده بودند همین اعتراضات رو انجام دادن چرا؟چون ماهنوز درک درستی از سینما نداریم،اگه اون دزد رو میذاشتن کرد،ترک و یا مازنی باز هم شاهد همین اعتراضات بودیم ...کاش روزی به این درک برسیم که اینها یک مشت کاراکتر بی جان و غیر واقعی هستند
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    38 4
    ظاهرا مردم فقط خس و خاشاکند.
  • میلاد A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    57 10
    آقای ضرغامی همان احمدینژادصداوسیماست
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    22 7
    سوء‌استفاده دشمن از مردم!!! ربط زیادی به کارگردان نداره مشکل اون کسیه که اجازه پخش داده.کلی چیز در این فیلم اصلاح و زده شده بود اینم یکیش میتونست باشه
  • وحید A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    36 18
    با این جو سازیهایی که با پخش هر سریال میشه خوبه که کارگردانهای ما اصلا سریال تاریخی نسازند و یا از نامهای مخفف استفاده کنند مثل الف سین و سعی کنند این حروف هم اولین حرف هیچ ده و شهر و استان و قبیله و مملکتی نباشه .
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    28 18
    براي ساخت سريال اين همه ناظر هست اين همه مواظبه كه مثلا حجابه يك بازگر مشكل نداشته باشه و... اون وقت به مورد به اين مهمي توجهي نكرده،يكي از مقصرين اون ناظر هست
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    26 25
    ضرغامی برای خیلی مشکلات بزرگ تر هم از احدی عذر خواهی نکرده !! اینکه یه سریال ساده اس و یه جمله که زیادی دارن گنده اش میکنن دوستان.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    75 28
    متاسفانه طبق نشونه ها و عکس هایی که در خانه بختیاری ها نشون دادن(تصویر سردار اسعد بختیاری) منظور سازندگان حتما قوم بختیاری هست.سازندگان این خانواده بختیاری رو از مادربزرگ و پسر تا نوه و بچه شش ساله افرادی خبیث و پلید و خائن و غیرانسانی تصویر کردن. چه اصراری داشتن که اسم این خانواده خبیث حتما با اسم یک قوم بزرگ و شناحته شده کشور یکی باشه؟ در این سریال رسما در جایی گفته میشه "بختیاری ها کاسه لیس انگلیس ها هستن و سگ انگلیس ها رو سرپا میگرفتن و..."! شما اگه بودید چه حسی پیدا میکردی؟همچین توهین بزرگ قومی ای در یک اثر کاملا جدی تاریخی-سیاسی(نه در طنز که بختیاری هابش عادت کردن!) سابقه نداره.از بقیه هموطنان خواهش میکنم شما دیگه بجای لاپوشونی، ناراحتی و رنجش هموطنانتون رو درک کنید و ازشون حمایت کنید
    • بی نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
      12 2
      اینا واقعا بختیاری هستن انگار.....اما عوامل فیلم اصرار دارن که شما اونا رو ندیده بگیرید این پسر بچه ( رهی) رو ببینید که میشه نماد بختیاری ها مثلا...... ولی بعد اینکه خوب توهین هاشون رو کردن و هرچی دلشون خواست گفتن!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    16 13
    بعدش هم خیلی سریع و فوری از معلم ها عذرخواهی کنن که بهشون نسبت کمونیست بودن زدن و نشون دادن که سر کلاس تصویه حساب شخصی میکنن ...بعد نوبت مردم یزد و اردکانه که باید ازشون عذرخواهی بشه که توده ای و کمونیست و لامذهب جا زدنشون..بعد باید از قصاب ها عذرخواهی بشه که نسبت لات بودن بهشون زدن..بعد!؟!!! بابا آقای نماینده رای جمع کردن به هر طریقی؟!؟!!
  • سمیرا A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    14 15
    برای صدا وسیما متاسفم... توهین به هیچ قومی جایز نیست
  • ایرانی RO ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    10 6
    ورود بختیاری‌ها به دایرهٔ حکومت مرکزی به ویژه وزارت کشور و سپس تعیین استانداران و فرماندهان جنوب کشور موجب تشویش و نگرانی رقیب یعنی ایل قشقایی شد. سردار اسعد بختیاری در مقام وزیر کشور، دست به اقداماتی زد که این نگرانی را تشدید می‌کرد و آن مداخله در امور داخلی ایل قشقایی بود. از این رو قشقایی‌ها با شیخ خزعل و غلامرضاخان، سردار اشرف لر، در لرستان دست اتحاد و دوستی دادند. با این حال گاه منافع شیخ خزعل در اتحاد با بختیاری‌ها در مقابله با حکومت مرکزی تأمین می‌شد. در تاریخ ۱۲۸۸ ه‍.خ. قراردادی بین شیخ خزعل و خان‌های بختیاری امضا شد. با این هدف دو سال بعد بین شیخ خزعل و صولت‌الدوله قشقایی نیز قراردادی منعقد گردید. این در حالی بود که خان‌های بختیاری به انگلستان نیز وفادار بودند و با سایر متحدین بریتا
  • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    11 11
    دوستان عزیز خواهشا توجیه نکنید بنده دیالوگ را دبدم قطعا توهین بود شک ندارم هدف سردار اسعد بزرگ بود اینکه عده زیادی ناراحت شدن یعنی فیلم مشکل داشته توجیه نفرمایید.
  • بی نام RU ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    10 7
    واقعاً كساني كه از قوميت و نژاد خاصي نيستند قيافه روشنفكرا رو نگيرند و نظرشونو برا خودشون نگه دارند
  • بی نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    5 6
    خواهش ميكنم تموم كنيد اين حرفا رو.شمايي كه ميگيد افرادي كه از قوميتهاي خاص نيستيد نظر ندين،تهراني ها با اينكه از قوميت خاصي نيستن ولي اونا هم براي خودشون غرور و شخصيت دارن.تا حالا چند بار ديدين كه در فيلم ها اونا رو دزد و قاتل و ربا خوار و ادم ربا و...معرفي كردن؟تا حالا چند بار تو زندگيهاتون شنيدين كه از دختر و پسرهاي تهراني بد بگن و بدترين توهين ها رو بهشون كردن؟منكه خيلي ديده و شنيدم.ولي تا حالا ديدين كه اونا هم اين حركات رو انجام بدن؟تا حالا با خودتون فكر كردين كه اگه اونا هم اينكارا رو انجام ميدادن شما تا الان هيچ سريال و فيلمي رو از تلوزيون و سينما نميديدين؟پس خواهش ميكنم بس كنيد اين حرفا رو.
  • نازی A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
    4 0
    اصلا نباید عذرخواهی کنند.کارگردان مگه چی کار کرده که عذرخواهی کنه.بختیاری های عزیز باید منطقی باشن.
  • سینا A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    4 1
    سردار اسعد بختیاری هم با این سریال معروف شد.حالا خوبه تا چند وقت پیش کسی اسم ایشون رو هم نمی دونست،حالا به یکباره همه تاریخ شناس شدن...............واقعا زحمات چندین ساله عوامل یک سریال از بین رفت.واقعا متاسفم