برای کشف جنجال تلویزیونی "کلید دروغ" در برنامه عموپورنگ، راهکاری عملیاتی پیشنهاد می شود تا احیاناً برنامه سازان و تهیه کننده ی این برنامه، از انتساب هرگونه اتهامی، مبرا شوند.

ظاهراً انتشار تصویری در برنامه عموپورنگ از یک کلید که روی آن کلمه "دروغ" درج شده بود، واکنش‌هایی در پی داشته است. و متأسفانه! بسیاری - آگاهانه یا حتی چه بسا مغرضانه - این اقدام تلویزیون را دهن‌کجی به دولت یازدهم تلقی کردند که در زمان انتخابات ریاست جمهوری، نمادش "کلید" بود. (اینجا)

به نظر می رسد راهکارِ عملیاتی و شدنیِ کشف واقعیتِ این موضوع که هر روز، بیشتر، رسانه ای و خبری می شود، می تواند این باشد که؛ کارگروهی متشکل از کارشناسان رسانه با گرایش تخصصی تلویزیون و کودک، زیرنظر شورای نظارت بر صداوسیما و با تعیین همان شورا، برنامه های پیشینِ برنامه ی عموپورنگ را رصد و کالبدشکافی کارشناسی نمایند و بررسی شود که آیا برنامه سازان و تهیه کننده ی این برنامه، پیش از این نیز با همین شیوه، برنامه تهیه و به پخش سپرده است یا خیر!

صدالبته که در صورت مثبت بودنِ نتیجه ی بررسی، تهیه کننده و مجری و برنامه سازانِ عموپورنگ، مبرا شده و نباید برچسب دروغ به ادعای تهیه کننده - مبنی بر این که نشان دادن کلید دروغ در برنامه عموپورنگ با هدف سیاسی نبوده - زد؛ (همانجا) و در غیر این صورت، بایستی بیشتر موشکافی و کارِ کارشناسی نمود تا کشفِ واقع شود؛ هر چند که تا این اندازه تنگ نظرانه و امنیتی به موضوع نگاه کردن، خود نیز قابل تأمل است و بحثی مفصل و جداگانه می طلبد.

یادآور می شود بیان این پیشنهاد از سوی نگارنده که خود، منتقد تلویزیون است، جدی و قابل بررسی است. (اینجا) و (اینجا)

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    5 12
    آفرين عموپورنگ
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    9 7
    جدي جدي كار زشتي بود، و بسيار تابلو،
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    10 2
    توي برنامه فتيله هم شهرياري مثالش رو از وزارت ورزش زد كه من نميدونم براي بچه ها. مثال ساده تري نميشد زد واقعا متاسفم .
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    10 6
    کلا صدا سیما با روحانی مشکل داره....
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    4 10
    دوستان محترم همین امشب تواخبار 20 :30 (صرفا جهت اطلاع)گفتش که اونایی که حدیث امام حسن عسکری رو که در برنامه ی عمو پورنگ سیاسی کردن بیمارن.اون فقط یه حدیث بود بااین مضمون که همه ی بدیها در خانه ایی جمع شده اند وکلید ان بدیها دروغ است.از امام حسن عسکری علیه السلام.لذا اصلا ربطی به سیاست نداره. وایشون وحاج آقای برنامه این حدیث رو با توضیح ونمایش نشون بچه ها دادن. امید وارم زود قضاوت نکرده باشین.
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    2 5
    من طرفدار 100% اقای روحانی هستم اما با موضع گیری علیه برنامه عموپورنگ هم مخالفم.بیایید ظرفیت خودمان را بالا ببریم.آن کسی که کلید دروغین به مردم نشان می داد 7 ماه است که رفته است.
  • نسیم A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    1 1
    بی نام محترم،هیجوقت طرفدار 100% هیچ یک از سیاسیون نباش چون معلوم نیست آخر کارشون چی میشه.مگه 8 سالی که آقای خاتمی رئیس جمهور بود چه اتفاقی افتاد؟یا هشت سال احمدی نژاد؟این هشت سال پیش رو هم بدون هیچ اتفاق خاصی تمام میشود...............