خبرگزاری حوزه نوشت:

متولیان عرصه فیلم سازی باید در مسائل مربوط به دین، مذهب و مقدسات، به نصایح مراجع عظام و بزرگان حوزه گوش کنند، اما متاسفانه نسبت به این مهم بی توجهی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی در واکنش به نشان دادن چهره مبارک حضرت ابوالفضل(ع) و اصحاب سیدالشهدا(ع) در فیلم رساخیز، با ابراز تأسف از این اقدام غیر ارزشی، گفت: رعایت باورها، ارزش ها و مقدسات دینی و مذهبی، در همه عرصه ها الزامی است و فیلم سازان باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: متولیان امر باید در مسائل مربوط به دین، مذهب و مقدسات، به نصایح مراجع عظام و بزرگان حوزه گوش دهند، اما متاسفانه نسبت به این مهم بی توجهی شده است.

وی با تاکید بر این که باید برای فیلم های تاریخی مرتبط با اهل بیت(ع) از حوزه استعلام شود، افزود: این فیلم ها باید استعلامی از نحوه اجرا و نمایش آن را از مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه داشته باشند که متاسفانه این گونه نبوده است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: تمامی فیلم ها و آثار سینمایی مرتبط با تاریخ اسلام و اهل بیت(ع) باید زیر نظر مراجع معظم تقلید و حوزه علمیه تولید و پخش شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با تاکید بر این که باید قانون استعلام از مراجع و حوزه برای تولید فیلم ها و آثار سینمایی دینی تدوین شود، تصریح کرد: استفاده از کارشناسان برجسته حوزه و تدوین قانون تولید و پخش آثار سینمایی و سریال های مذهبی طبق نظر مراجع عظام و حوزه از ضرورت های عرصه فیلم سازی است تا دیگر شاهد قداست شکنی نباشیم.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =