فارس نوشت:

رئیس اورژانس 115 استان مازندران از تلاش 5/5 ساعته برای نجات یک زن در حادثه اتوبوس محور هراز با کمک تکنسین‌های اورژانس 115 خبرداد و گفت: به دلیل شدت حادثه امکان شناسایی حادثه‌دیدگان نیست.

فرهاد مصدری با بیان اینکه نجات یک زن گرفتار شده در میان اتوبوس حادثه دیده محور هراز ساعت‌ها به طول انجامید، اظهار کرد: این زن پس از 5/5 ساعت با تلاش تکنسین‌های اورژانس 115 آمل نجات یافته و به بیمارستان 17 شهریور آمل انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه نجات 23 مصدوم حادثه از ساعت چهار و 46دقیقه که به این اورژانس اعلام شد ساعت 7:30 دقیقه صبح به اتمام رسید، یادآور شد: نجات یک زن ساعت‌ها به طول انجامید.

مصدری با بیان اینکه 15 اورژانس 115 به محل حادثه در محور هراز اعزام شده شدند، گفت: یک فروند اورژانس هوایی نیز توانست 6 مصدوم را به مراکز درمانی در آمل انتقال دهد.

وی با اعلام اینکه انتقال پیکر کشته شده‌ها به شهرستان آمل ادامه دارد، بیان کرد: تاکنون پیکر بیش از 10 مسافر جان باخته به آمل انتقال یافته است و مابقی نیز با آمبولانس در حال انتقال است.

رئیس اورژانس 115 استان مازندران در پایان تصریح کرد: به دلیل شدت حادثه شناسایی حادثه دیدگان مقدور نیست.

کار امدادرسانی به مجروحان حادثه اتوبوس گرگان ادامه دارد

ایرنا نوشت: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان گفت: به علت وجود مه در منطقه سقوط اتوبوس گرگان به تهران، کار امدادرسانی از طریق زمینی ادامه دارد و امکان امداد هوایی وجود ندارد.

مهندس مهدی میقانی افزود: اظهار نظر در زمینه عوامل سبب ‎ساز حادثه هنوز قطعی نیست، اما انحراف از مسیر و سقوط اتوبوس در دره قطعی است.

به گفته وی، طبق اظهار نظر راننده به دلیل انسداد مسیر توسط خودروی دیگر این انحراف انجام گرفته، اما نظر قطعی نظر کارشناسی پلیس راه است و منتظریم تا نتیجه بررسی کارشناسی اعلام شود.

وی تصریح کرد: مسیر این اتوبوس از گرگان به کرج بوده که نام رانندگان آن ˈاردشیر ایلاتˈ و ˈمحمدتقی فولادیˈ است که هر دو از این حادثه جان سالم به در‎ برده‎ اند.

وی ادامه داد: این افراد از کارت سلامت برخوردار بوده‎ و بررسی مسیرهای عبوری نیز نشان می ‎دهد که در مسیر مازندران سرعت بالایی نداشته اند.

میقانی گفت: اتوبوس از شهر گرگان به عنوان مبداء دارای 15 مسافر بود و بقیه مسافران که به تعداد 41 نفر رسیده بود، از مسافران بین ‎راهی محسوب می ‎شوند.

به گفته میقانی، طبق آخرین اخبار از پلیس راه استان، سه مصدوم تصادف یاد شده، هنوز داخل اتوبوس حضور دارند که یک نفر سالم و وضعیت دو نفر هنوز مشخص نیست و نیروهای امدادی در حال برش بدنه اتوبوس و عملیات نجات هستند.

 

علت اصلی حادثه دره پلور اعلام شد

ایسنا نوشت: فرمانده پلیس راه مازندران علت اصلی حادثه سقوط اتوبوس ولوو در دره پلور را اعلام کرد.

سرهنگ محمدنژاد دراین‌باره گفت: در بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی ، عدم توجه به جلو از سوی راننده اتوبوس ولوو ، علت وقوع حادثه بوده است.

وی با بیان اینکه راننده این اتوبوس از این حادثه جان سالم به در برده است، افزود: سقوط اتوبوس به دره طی دومرحله رخ داده و در مرحله اول اتوبوس از بغل به ارتفاع 20 متری سقوط کرده و راننده و تعدادی از مسافران در این هنگام به پیرون پرتاب شده‌اند و در مرحله دوم اتوبوس مجددا به عمق 20 متری افتاده است.

محمدنژاد با بیان اینکه اتوبوس در حال حاضر در عمق 40 متری دره است، گفت: عامل این حادثه خطای انسانی بوده است.

به گفته فرمانده پلیس راه مازندران ، پلیس راهنمایی و رانندگی تنها مرجع اعلام علت وقوع تصادفات در کشور است.

 

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربونی A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    338 4
    وااااای چه اتفاق غم انگیزیه غم انگیز که چه عرض کنم،......وحشتنااااااکه خدا به خانواده شون صبر بده.....
    • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      14 2
      من خودم مشاهده کردم از نزدیک در مسافرت پارسال که رانندگان به هشدار مسولین اهمییت نمی دهند
    • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
      22 1
      واقعا در مورد اون موجودی که منفی داده به این نظر چی باید گفت.
  • وحید RS ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    16 1
    پلیس همه را مقصر می داند به جز خودش را... چرا حضور پلیس در جاده ها از ساعت 9 شب تا 7 صبح کمرنگ هست؟!!!
  • بی نام RS ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    8 2
    مسول راهبری جاده هراز باید استعفا بدهد
  • جالبه IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    8 0
    واقعا خبر بدی بود. خدا به بازمونده هاشون صبر بده ولی جالبیشم اینجاست که مثل همیشه راننده مقصر بوده صد سالم بگذره دوباره عامل اصلی تصادفامون رو انسانی و تقصیر راننده اعلام میکنن. آمار تصادف تو ایران ترکونده دلیل همشم ظاهرا انسانیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    9 4
    ما رکورد زدیم
  • بی نام A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    8 1
    با عرض تسلیت خدمت بازماندگان قابل توجه راهنمایی و رانندگی ، احتمالا نمیخوان بگن که ۵۰ درصد تقصیر ولوو بوده و از این به بعد اتوبوس های ولوو رو هم پلاک نکنن
    • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
      0 0
      بابا، ته دره رفته. روی زمین صاف که آتش نگرفته که 50، 50 و پلاک بکن و نکن میگی! انتظار داری برای اتوبوسی که با رها و بارها آتش گرفته، گواهی صنعت برتر صادر بشه؟!
  • سحر A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    10 0
    من تهران دانشجو هستم این آخر هفته میتونست یکی از آخر هفته هایی باشه که تصمیم میگیرم برم شمال..اما چه فرقی داره؟! یه جوون دیگه رفت و یه خانواده دیگه داغ دار شد...خدا اونا رو رحمت کنه و از سر تقصیرات عوامل این اتفاقات نگذره..
  • بی نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    14 0
    راننده و کمک راننده سالم هستند و مسافران بدبخت کشته شدن؟!!!!
  • محمودمهدوی US ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    11 0
    راننده های محترم وزحمتکش.ترا به جد امواتت پشت فرمان با موبایل صحبت نکنید این همه خانواده رو درشب عید عزادار نکنید .گوشی رو بذارید صندوق بغل اتوبوس.
  • هیچکس A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    5 1
    خدایا پناهشون باش
    • مريم از گرگان A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
      2 0
      دكتر محسن چيت ساز سوميت فرزند خانواده بود كه اينطوري فوت مياه خدا به مادر و خواهرش صبر بده سه بچه از به مادر وحشتنا كه ووحش شاد ويادش گرامي
  • a-r IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    11 1
    گارد ریل قویتر ودوردیفه یا دو طبقه دراین مواقع خیلی موثرترعمل میکند ضمن اینکه اکثر جاده ها علی الخصوص جاده هراز اکثرا گارد ریلها در بعضی جاها قطع وفقط کمی خاک بصورت کپه بعنوان سدی جهت جلوگیری از سقوط قرار دارند در صورتیکه گارد ریل بایستی تمام نقاطی که پرتگاه دارد پوشش دهد.این حادثه که متاسفانه اتفاق افتاد ولی فکرهای بهتری برای آینده داشته باشید.
    • میثم تمار A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
      11 0
      دوست من در یکی از این شرکتهای نصب گارد جاده هاست قسم می خورد و می گفت مسول کنترل و کیفیت موقع نهار آنهم با پذیرایی کامل نهار و رشوه گزاف برگه کنترل را امضا می کنه و به ما تحویل میده و اصلا یک بار هم به پیچ و مهره ها ائم از جنس و میزان بسته شدن دقت نمی کنه و همیشه به من میگه به هیچ وجه به این گاردها اطمینان نکن در موقع خطر
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    9 3
    من 3 ماه در چند شهر فرانسه شاهد نظم وقانون در خیابان ها بودم بعد اینکه به تهران آمدم و هرج و مرج به تمام معنا را دیدم کاملا آمار مرگ و میر ایران را حق این وضع می دانم به نظرم خدا در خیلی از موارد رانندگی ما ایرانیها خیلی رحم میکند وگرنه دست بشکنه که تایپ نکنم آمار تلفات بیشتر از این باید باشه
    • غضنفر A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
      1 2
      چهارشنبه شب ، حوالی چهار راه چیت سازی ، یک راننده پراید ، یک صفحه نمایش 10 اینچی (شایدم بیشتر) گذاشته بود پشت فرمان و روی صفحه کیلومتر و داشت فیلم نگاه می کرد در حین رانندگی !!
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    19 0
    خیلی ناراحتم خدا لعنت کنه رانندگان بی احتیاط رو که دوست منو هم ازم گرفت
  • دلاور US ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    15 1
    وقتی اتوبوس ها و مینی بوس ها امکانات کافی ندارند و تجهیز برای حرکت در جاده های مه الود و یخ زده نیستند چرا اجازه تردد به انها می دهند که به طور مداوم فاجعه افرینی کنند . چرا ؟ خطای انسانی / فقدان امکانات / نبود دید کافی / سرعت غیرمجاز / مشکلات جاده ای و..... برابر شده با کشته شدن سالانه 30تا 40 هزار نفر در سال در کشور و این منطقی نیست .
  • زهرا A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    11 7
    من کارشناسی ارشدم رو در دانشگاه بابل گرفتم و دو سال این راه سخت و وحشتناک رو رفتم و اومدم الان اگه دکترا قبول بشم امکان نداره برم خیلی جاده ی خطرناکیه تو این دو سال 2000خطر از بیخ گوشم گذشت خدا به بازماندگان صبر بده
  • بی نام A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    20 0
    2تاشون از عزبزای ما بودن که یه بچه 9 ساله ازشون به یادگار موند
  • عليرضا IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    9 0
    با سلام و خسته نباشيد به مهندس ميقاني... بنده خواستم از هوش بالاي شما تشكر كنم كه معماي چگونه به ته دره رفتن اتوبوس را حل فرموديد... "مهندس مهدی میقانی افزود: اظهار نظر در زمینه عوامل سبب ‎ساز حادثه هنوز قطعی نیست، اما انحراف از مسیر و سقوط اتوبوس در دره قطعی است" واقعا مردم هنوز نمي دانستند اتوبوس به دره افتاده ، ممنونيم!!!
  • بی نام A1 ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    16 1
    مهندس مهدی میقانی افزود: اظهار نظر در زمینه عوامل سبب ‎ساز حادثه هنوز قطعی نیست، اما انحراف از مسیر و سقوط اتوبوس در دره قطعی است.. مهندس خودت گفتی یا کسی هم در کار کارشناسی بهت کمک کرد. خانم والده بنده هم میدونن که اتوبوس از مسیر منحرف شده و به دره سقوط کرده. اونوقت شما میگی قطعیه؟؟؟؟من فکر میکردم احتمالا تو دره سقوط کرده.
  • مهدی A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    24 4
    هم کلاسیم تو این اتوبوس بود...جز فوتی ها بود
  • sh US ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    10 0
    همکلاسیتون کی بوده؟گرگانی بودن؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    10 0
    راننده وقتی با خطر مواجه شده خودش را نجات داده و اتوبوس رارها کرده
  • بوشناس A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    10 1
    یکی از مشکلات عمده و متاسفانه رایج در میان قشر رانندگان اتوبوس و کامیون در جاده ها اعتیاد و مصرف موادمخدر می باشد . در واقع میزان شیوع اعتیاد در میان این دسته از رانندگان یکی از رفتارهای خطرناک در رانندگی محسوب می شود و نقش ضعیف دستگاه های نظارتی از جمله راهور در اینجا کاملا محسوس و از علل تصادف های جاده ای می باشد.
  • دانشجوی قدیمی A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    16 0
    خدا رحمت کند استاد برجسته برق آقای دکتر محسن چیت ساز - دکتری برق کنترل ، در این حادثه جان باختند ! روحشان شاد و یادش گرامی باد .
  • نیما IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    3 0
    آقایون و خانوما ی محترم بدونن اگه این همه اختلاص که تو این چند سال رو صرف جادها میکردند 2متر دیوار بتنی دور همه جادها میشد.ایران را با دست خود ویران نکنیم
  • علي رضا IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    4 0
    من خودم ساعت ٨/٥اونجا بودم اورژانس مصدومها رو مياورد سي كيلومتري امل هلكوپتر اورژانس هم با كمترين امكاناتي پنج شش نفرو برد فيلمشم دارم
  • رضا IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    6 0
    خدا رحمت کند استاد محسن چیت ساز استادی دلسوز و مهربان بود خدا به خانواده ان مرحوم صبر بدهد.
  • مراد RS ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    4 0
    و عمل به وظایف ذکر شده قانونی ) (عمل به وظیفه) (انجام وظیفه) تشکر ممنون
  • مراد RS ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    3 0
    واقعا دردهایی بسیار عمیق ناراحت کننده و جانگداز است خدا به همه صبر دهد روح رفتگان شاد باشد غریق رحمت باشند و مصدومان شفای کامل و عاجل پیدا کنند.