تسنیم نوشت:

دانشگاه گلاسکو اسکاتلند اعلام کرد که افشاگر سازمان جاسوسی آمریکا و کارمند سابق آژانس امنیت ملی این کشور به عنوان ریاست افتخاری این دانشگاه برگزیده شده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، دانشگاه گلاسکو اسکاتلند روز گذشته (سه‌شنبه) در صفحه توییتر خود اعلام کرد که ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان جاسوسی آمریکا و کارمند سابق آژانس امنیت ملی این کشور که با اتهام جاسوسی مواجه و به روسیه پناهنده شده است، به عنوان ریاست افتخاری این دانشگاه برگزیده شد.
اسنودن با ارسال بیانیه‌ای خطاب به روزنامه گاردین، انتخاب خود را به عنوان این سمت، تصمیمی تاریخی و جسورانه در حمایت از آزادی بیان در دانشگاه‌ها توصیف کرد.
اسنودن گفت: در جهانی که بسیاری از افکار و نظرسنجی‌ها و همچنین برنامه‌های در حال پیشرفت در اینترنت منتشر می‌شود، نظارت بر توده مردم تنها محدود به حریم خصوصی نمی‌شود بلکه به آزادی بیان در دانشگاه‌ها و آزادی بشر نیز مرتبط است.
اسنودن دعوت گروهی از دانشجویان را برای نامزدی این سمت پذیرفته بود. اسنودن در رقابت با گریم اومبره، قهرمان سابق دوچرخه سواری، آلن بیست، نویسنده اسکاتلندی و کلوین هولدزورث از اعضای کلیسا به این سمت برگزیده شد.
گروهی از دانشجویان دانشگاه گلاسکو که از اسنودن برای پذیرفتن این سمت دعوت کرده بودند نیز با انتشار بیانیه‌ای از انتصاب وی ابراز خرسندی کردند.
این دانشجویان در بیانیه خود با "اسنودن و تمام افشاگران شجاع در سراسر جهان ‌بدون توجه به محل سکونت آنان" ابراز همدردی کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    2 4
    اسنودن و دیود آیک , هـــــــردو مزدوران خود آمریکا بودن و اومدن ماهارو فریب بدن !!!