مهر نوشت:

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به تشریح برنامه های این سازمان برای توسعه معاونتهای غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی کشور پرداخت.

دکتر رسول دیناروند اظهارداشت: متاسفانه برخی از بودجه هایی که با تایید قانون می بایست به سازمان غذا و دارو اختصاص می یافت از قدیم به برخی ارگانها و سازمانهای غیر مرتبط تخصیص داده شده است که باید به هر نحو ممکن مجددا به سازمان غذا و دارو بازگردد.

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان این بودجه ها را بازپس گرفت، گفت: طبیعتا عودت این بودجه ها از سوی نهادهایی که بصورت سنتی آنها را از آن خود می پنداشتند مشکل است.

دیناروند در ادامه تاکید کرد: البته از آنجا که وزیر بهداشت نیز موافق این امر است، برنامه هایی در دست اقدام است تا این مهم عملی شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورت بازگشت این بودجه ها، سازمان غذا و دارو خواهد توانست از محل این اعتبارات بودجه بیشتری به معاونتهای خود در دانشگاهها تزریق نماید.

دیناروند با اعلام اینکه برای اولین بار توانسته ایم "ردیف درآمد اختصاصی ویژه سازمان غذا و دارو" را در حد اعتبارات مورد قبول معاونت پشتیبانی وزارت بهداشت در بودجه 93 بگنجانیم، افزود: بر همین اساس در سال آینده با برنامه هایی مدون بتوانیم اعتبارات لازم را برای PMS (کالاهای تولید شده که به صورت نمونه برداری از سطح عرضه مورد آزمایش قرار می گیرد)، تجهیز آزمایشگاهها، فعالیتهای نرم افزاری و کارانه اضافه بری پرسنل بر اساس قطب بندی افزایش دهیم تا معاونت های غذا و داروی دانشگاهها توسعه بیشتری پیدا کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =