رییس جمهور در هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی خواستار برگشتن جایگاه ایران در بین کشورهای منطقه و رونق گردشگری پزشکی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر حسن روحانی که در جمع پزشکان و اساتید دانشگاههای علوم پزشکی سخن می گفتند بر ارتقای سطح پزشکی ایران تاکید کردند وی با اشاره به وظیفه سنگین دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: وظیفه شما آموزش و تعلیم فرزندان کشور برای خدمات بهداشتی و درمانی است.

روحانی با بیان اینکه شرایط امروز جهانی و پیشرفت‌های علمی هم تسهیلات به وجود آورده و هم مشکل، ادامه داد: اساسا بدن ما اینگونه آفریده شده است که برای رسیدن به آب حداقل یک کیلومتر راه برود و صبح چند کیلومتری برای رسیدن به محل کار و مزرعه حرکت کند.

رئیس‌جمهور افزود: پیشرفت علمی دنیای امروز ضمن آنکه زندگی را راحت کرده است اما کار شما را سخت‌تر می‌کند و مشکلاتی را برای روح و بدن انسان آفریده است.

وی بدن و روح انسان را با شرایط فعلی انسان ناسازگار خواند و اظهار داشت: با بدن ناسالم و روح ناسالم نمی‌توان خدمت‌گزاری برای روح انسان و جامعه بود البته علم و پیشرفت کار شما را راحت کرده و امروز فناوری و صنعت در زمینه تشخیص و درمان به کمک شما آمده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: هر مقدار سرمایه‌گذاری در بهداشت بیشتر شود سرمایه‌گذاری در درمان کمتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه را خودکفا کنیم راه آن دادن دارو به مقدار ضرورت است، افزود: با توجه به اینکه بار کمیت‌ها و رشته‌های مختلف بر دوش شماست باید این توازن را برقرار کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی مشکلات برای دسترسی مردم به خدمات بهداشتی گفت: باید کاری کنیم تا بیمار با کوتاه‌ترین سفر به درمان برسد.قبل از این همه برای درمان به خارج از کشور می رفتند اما الان همه می آیند تهران این نشانه پیشرفت است  البته  این مقبولیت در داخل کشور نیست در سطح منطقه هم هست ما می توانیم گردشگری سلامت را توسعه دهیم یک وقتی شیراز قطب بود مخصوصا در چشم پزشکی بود هنوز هم این اتفاق در سطح کشورهای منطقه بیافتد.ارتقای گردشگری سلامت  جزو وظایف ماست و باید آنرا اجرا کنیم

وی همچنین گفت : دکتر هاشمی مارا بردند  به فضای جبهه ؛ پزشکان و جراحان ما خدمات بسیاری را در جبهه ها انجام دادند اینها را نباید یادمان برود

ما در جبهه مسئولیت داشتیم همسایه یک جراح معروف شب قبل از عملیات به ما زنگ می زد که در عملیات موفق باشید  چون او هر موقع آن دکتر جراح ساکش را بر می داشت می دانست عملیات است.

ما در عملیاتی بیمارستانمان ده کیلو متر داخل خط مقدم بود و زیر گلوله خمپاره 120 پزشکان از خود گذشته جراحی می کردند.پزشکان آن زمان با شهامت ایستادند  امروز هم همینطور

وی در باره اتفاقات اخیر در حوزه پزشکی افزود : من پزشکی را میشناسم که به جز مخارج روزانه کل در آمدش را به فقرا می دهد نرویم به دنبال اینکه یک نفریه جایی کاری کرده و از اخلاق فاصله گرفته کل این جامعه فرهیخته را باید ببینیم.

ممکن است در هر قشری افرادی تخلف کنند ولی اینکه در روزنامه‌ها و مجلات این قشر شریف و ایثارگر را متهم کنیم درست نیست.

خیلی ها می توانند بروند خارج از کشور با در آمد های بالا  و نمی روند بسیار مهم است ما این ایثار را می خواهیم  این روحیه جهادی را می خواهیم به دکتر هاشمی پیشنهاد دادم  بیمارستانهایی را در مناطقی  اختصاص بدهیم برای کار کردن داوطلبانه پزشکان که داوطلبانه   خدمت کنند مثلا بگویند این دو ساعت را من می خواهم که مجانی کار کنم آن روحیه جهادی مهم است جامعه باید بشناسد این پزشکان زحمت کش را

رییس جمهور همچنین گفت: کمبودها و مشکلات همیشه هست  و ما آنها را رفع خوهیم کردالبته نمی خواهیم قول بدهیم اما تقریبا سال آینده وضع سلامت ما به کلی متفاوت خواهد شدالبته تا وضعیت مطلوب فاصله داریم اما این کار را خواهیم کرد.در زمینه یارانه ها هم در  قانون بخشی از در آمد حتما به بخش سلامت اختصاص می دهیم.

دولت مصمم هست در بخش سلامت و همه مسئولین و دست اندر کاران در بخش بهداشت و درمان  باید دست به دست هم بدهیم تا به مقصد برسیم و مورد رضایت خداوند و ملت عزیز ایران قرار بگیرد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    7 7
    یادش بخیر یه روزی شیراز قطب پزشکی کشور بود...
  • بی نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    11 13
    پزشک های ایرانی فوق العاده هستن ... رفته بودم بیمارستان تخصیصی چشم نور برای عمل چشم پدرم تو مطب دکتر یه زن و شوهر ژاپنی نشسته بودن ! متوجه شدم برای عمل چشم اومدن به ایران ( البته نفهمیدم مشکل چشمشون چی بود )... خیلی افتخار آور بود که این همه کوبیدن با پرواز غیر مستقیم اومدن ایران فقط برای عمل و البته بازدید شیراز ( هم فاله و هم تماشا ) ... رئیس جمهور خوبی داریم ولی حیف که خیلی ها سنگ اندازی میکنن ...
    • دانشجو A1 ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
      3 0
      چخان که نمیگی رفیق؟
    • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
      5 0
      زير ميزي چقدر از شما گرفتند؟
  • دانشجوپزشکی A1 ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    6 0
    تبدیل شدن ایران به قطب پزشکی امکان پذیرنیست بایددست ازرویاپردازی برداشت منتظرروزی باشیدکه دندانپزشک بیکارهم ببینید
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    1 8
    قطب پزشکی ایران شیرازه من شنیدم از خیلی 56 کشور دنیا بیمار میاد شیراز برای معالجه مخصوصا کشور های حوزه خلیج فارس