ایسنا نوشت:

مسئول پایگاه اورژانس پیست اسکی دیزین می‌گوید: پیست اسکی دیزین از تمامی امکانات درمانی خود برای رسیدگی به نوید شاهسوندی استفاده کرده و اتهاماتی که در روزهای اخیر نسبت به این کادر وارد شده به هیچ عنوان درست نیست.

یونس نوروز زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با ابراز تاسف از درگذشت نوید شاهسوندی، خاطر نشان کرد: کادر درمان و اورژانس حاضر در پیست اسکی دیزین تمامی اقدامات لازم را برای آن مرحوم انجام داد.

او ادامه داد: من از سال ۷۲ در کادر اورژانس پیست دیزین حضور دارم و هر گاه حادثه‌ای در آن اتفاق افتاده بلافاصله به آن رسیدگی کرده‌ایم. در پیست اسکی دیزین علاوه بر درمانگاه به همراه وسایل مجهز برای درمان مصدومین دو دستگاه آمبولانس با تمامی امکانات برای رسیدگی به کسانی که دچار آسیب دیدگی می‌شوند وجود دارد.

مسئول پایگاه اورژانس پیست اسکی دیزین در واکنش به صحبت‌های مطرح شده توسط یکی از همراهان نوید شاهسوندی گفت: ایشان که خود را به عنوان جراح قلب معرفی کردند گفته بودند عمل احیا بر روی آن مرحوم صورت گرفته بود اما من این مساله را کاملا تکذیب می‌کنم. هنگامی که بالای سر اسکی باز آسیب دیده رسیدیم او تنفس داشت و ضربان قلبش در جریان بود و احتیاجی به احیا نداشت. حتی کسی که در گفت و گو با یکی از رسانه‌ها خود را به عنوان جراح قلب مطرح کرده بود کلاه نگه دارنده‌ی سر و گردن فرد آسیب دیده را اشتباه بسته بود.

نوروززاده افزود: پس از آنکه این حادثه رخ داد ما بلافاصله اقدامات لازم را بعد از حدود ۵ دقیقه برای فرد آسیب دیده انجام دادیم. اما متاسفانه تشنجی که همراهان بیمار ایجاد کرده بودند سبب تعلل در کار درمان شد. حتی پس از آنکه بالگرد بعد از حدود ۳۰ تا ۳۵ دقیقه به محل حادثه رسید همراهان فرد آسیب‌دیده اجازه‌ی بلند شدن به آن را نمی‌دادند.

او با بیان اینکه بلافاصله اسکی‌باز آسیب دیده به بیمارستان امام خمینی منتقل شد خاطر نشان کرد: متاسفانه گویا بعد از انتقال مرحوم شاهسوندی به بیمارستان امام یکی از همراهان او اصرار به انتقالش به بیمارستان خصوصی داشته است. در شرایطی که فرد آسیب‌دیده اوضاع مناسبی از نظر مغزی نداشت. گویا در این مدت زمانی بالغ بر ۳ساعت برای انتقال اسکی‌باز آسیب‌دیده از بیمارستان امام به بیمارستان پارس تلف شده و در همین مدت مصدوم دچار ایست قلبی شده است.

مسئول پایگاه اورژانس پیست اسکی دیزین تصریح کرد: پیست اسکی دیزین مجهزترین امکانات درمانی را در بین تمامی پیست‌های ایران دارد. مطالبی که در مورد عدم وجود امکانات لازم برای رسیدگی به مصدومان مطرح می‌شود به هیچ عنوان صحت ندارد.

نوروززاده در مورد تنشی که در هنگام پرواز بالگرد رخ داده بود نیز گفت: تعدادی از همراهان بیمار اصرار داشتند که در بالگرد سوار شوند به همراه او به بیمارستان بروند درصورتی که ظرفیت بالگرد تکمیل بود و جا برای حضور هیچ کسی نبود. اما متاسفانه در آن هنگام برخی از همراهان بیمار شروع به فحاشی و ایجاد تنش کردند که همین امر سبب تاخیر حداقل ۷ دقیقه‌ای برای انتقال فرد آسیب‌دیده به بالگرد شد.

او افزود: حتی برای آنکه مشکلی در هنگام فرود بالگرد وجود نداشته باشد برق کل پیست را قطع کردیم و با مشخص کردن علامت H و کشیدن یک فنس بزرگ شرایط را برای فرود بالگرد آماده کردیم.

مسئول پایگاه اورژانس پیست اسکی دیزین اضافه کرد: وقتی یکی از همراهان اسکی‌باز مصدوم گفته بود بیمارستان امام خمینی از امکانات درمانی مناسبی برخوردار نیست و باید به بیمارستان خصوصی منتقل شود مشخص است که چنین انتقاداتی را نسبت به درمانگاه پیست اسکی دیزین مطرح کنند. به نظرم تعلل در انتقال اسکی باز آسیب‌دیده از بیمارستان امام خمینی به بیمارستان پارس یکی از عواملی است که در وخامت حال نوید شاهسوندی تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: البته خانواده‌ی مرحوم شاهسوندی به هیچ عنوان مشکلی را در رسیدگی به او ایجاد نکردند و همراهانی که سبب ایجاد مشکل می‌شدند به هیچ عنوان جزو خانواده‌ی او نبودند.

نوروز زاده در پایان بار دیگر تاکید کرد: تمامی امکانات لازم و تلاش‌ها برای رسیدگی به نوید شاهسوندی به کار برده شد و در حداقل زمان ممکن به وضعیت او رسیدگی شد. صحبت‌های مطرح شده در روزهای اخیر و اتهامات وارده نسبت به کادر درمانی پیست اسکی دیزین به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزانه IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    7 1
    نشد یه بار یکی بیاد مقصر باشه اشتباه خودشو گردن بگیره عذر خواهی کنه سعی کنه دیگه این اتفاقات تکرار نشه... تو این مملکت هر کی مقصر هم باشه یاد گرفته شونه خالی کنه ....جون آدما بی ارزش شده یاد دیالوگ مهدی هاشمی می افتم تو فیلم تراژدی : من نمی خوام زنده بمونم ولی نمی خوامم مفت بمیرم !!!
  • مهدی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    9 0
    فقط بلدن پول بلیط ها رو زیاد کنن.. این همه پول می گیرین یه حفاظ برای دکل برق نمی زارین؟!
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    14 3
    اين دكل چند سال هست كه اونجاست همين اسكي بازان عزيز تا حالا اگر نا امن بود بايد اعتراض ميكردند
  • بی نام A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    10 8
    چون اعتراض نکردند باید پیست نا امن باشه۰۰۰۰ با کی ها هفتاد میلیون شدیم