بهمن زارع: آش من و پانزوان شور نمی‌شود/ شک نکنید، المپیکی‌ها برمی‌گردند

کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کار سختی را برای بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در پیش خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛بهمن زارع و هادی پانزوان. حالا آنها مربیان تیم‌ملی وزنه‌‌برداری هستند.(البته مثل اینکه  روز گذشته زارع سرمربی شد و پانزوان مربی) یک جورهایی هر دو طرف دست به ریسک بزرگی زده‌اند. هم فدراسیون وزنه‌‌برداری و هم زارع و پانزوان. خود زارع که همین عقیده را دارد و می‌گوید: «ریسک بزرگی کرده‌ایم.» درهر صورت آشپز تیم‌ملی وزنه‌‌برداری دو نفر شده اما زارع می‌گوید اجازه نمی‌دهند تا‌‌ آش آنها شور شود.

 

انتخاب به عنوان مربی تیم‌ملی وزنه‌برداری. مسئولیتی سخت در این شرایط... 

قبول دارم اما بار اولم نیست که در چنین شرایط سختی قرار می‌گیرم. من تجربه‌‌اش را داشته‌ام. 8 سال در کنار بهترین مربیان کار کرده‌ام. چند ماه هم خودم سرمربی بوده‌ام. خدا به من عنایت کرده که توانستم این تجربیات را کسب کنم. من از زمانی که این بچه‌های تیم‌ملی در رده‌سنی نوجوانان بودند با آنها کار کرده‌ام. البته تکی نمی‌شود کار کرد. ما برای حرکت کردن نیازمند حمایت همه هستیم. یک دست صدا ندارد و همه خانواده وزنه‌‌برداری باید حمایت کنند. اگر این اتفاق نیفتد به بن‌بست خواهیم خورد. من خودم اخلاقم طوری است که از همه مشاوره می‌گیرم. الان هم می‌گویم هرگونه انتقاد سازنده‌ای را قبول می‌کنم.

به قول معروف آشپز در فدراسیون وزنه بردای دو نفر شده. این کار را سخت نمی‌کند؟

آش ما شور نمی‌شود. نگران نباشید. ما با تقسیم کار برنامه‌ها را جلو می‌بریم. من و پانزوان قبلاً همکار بودیم. همه این است که با کمک همدیگر تیم‌ملی را به موفقیت برسانیم. برای من و پانزوان سمت زیاد مهم نیست. مهم ساختن آینده است. هرچه نباشد چند سال روی همه ما در این مملکت سرمایه گذاری شده است.

سال آینده سال مهمی برای ورزش کشور است. به خصوص برای وزنه‌برداری. شما تقریباً 40 روز پس از بازی‌های آسیایی باید راهی مسابقات جهانی شوید.

سال‌های قبل از المپیک همیشه مهم است. باید آماده باشیم و آمادگی خودمان را حفظ کنیم. البته این شرایط ما را رشته‌های دیگر مثل کشتی هم دارند. زمان کم است و ما باید از همین حالا برای هر دو مسابقه استارت بزنیم.

نحوه دعوت به اردوها چگونه است؟ المپیکی‌ها هم هستند؟

شک نکنید که آنها هم هستند. نگرانی ما این است که این سرمایه‌ها یک سال و نیم به دور از مسابقه بوده‌اند. قهرمان شدن بخش عظیمی است اما نگه داشتن این قهرمانان از خود قهرمان شدن هم مهم‌تر است. المپیکی‌ها همه شاگردان من بوده‌اند و از رده‌سنی نوجوانان آنها را تعلیم داده‌ام. من حتی زودتر از اینکه آنها به رده‌سنی بزرگسالان برسند آنها را به بزرگسالان آوردم تا با شرایط مسابقه آشنا شوند. مشکلی نیست و المپیکی‌ها هم به اردوی وزنه‌‌برداری خواهند آمد. من فقط یک عرضی دارم، اینکه زحماتی که کوروش باقری کشیده نباید فراموش شود. من مراسم تقدیری که از ولاسکو شد را تماشا کردم در هر صورت باقری هم برای وزنه‌‌برداری زحمات زیادی کشیده است.

در این هیچ شکی وجود ندارد اما لجبازی برای عدم دعوت المپیکی‌ها تبعات سنگینی برای وزنه‌‌برداری داشت. وزنه‌‌برداری و کشتی مثل فوتبال نیست که با کنار گذاشتن یک استثنا خیلی زود نفر دیگری جایگزین او شود. در وزنه‌‌برداری برای ساختن یک قهرمان حداقل 4 یا 5 سال زمان نیاز است.

به نکته ظریفی اشاره کردید. دقیقاً همین‌طوراست. در فوتبال اگر یک نفر از تیم‌ملی کنار گذاشته شود خیلی زود نفر دیگری جانشین او می‌شود اما در وزنه‌‌برداری 4 سال زمان می‌برد تا یک قهرمان ظهور کند.

با بازگشت المپیکی‌ها ترافیک در سنگین وزن بیشتر از گذشته می‌شود. حضور بهداد، سجاد و بهادر... 

من اسم این را ترافیک نمی‌گذارم. این نعمت است. ما همیشه دنبال این بودیم که در سنگین وزن چند وزنه‌بردار نزدیک به هم داشته باشیم که حالا این اتفاق افتاده است.

برای مسابقات چطور؟از همه آنها که نمی‌توانید استفاده کنید؟

بچه‌ها آماده هستند و با هم رقابت می‌کنند. برای مسابقات هم یک راهکار را انتخاب خواهیم کرد. مسابقات کشوری هم آغاز شده و حتی امکان دارد که چهره‌های جدید هم ظهور کنند.

بهداد سلیمی هم که اعلام کرده در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد.

این نظر شخصی خود ورزشکاران است و ارتباطی به تیم‌ملی ندارد. 

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =