رییس سازمان بهزیستی: تقریبا 30 درصد کودکان خیابانی اتباع خارجی اند/ ساماندهی 2600 کودک خیابانی

رئیس سازمان بهزیستی کشوراز ساماندهی 2600 کودک خیابانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایون هاشمی در همایش ملی کودکان خیابانی که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد گفت: ما در زمینه کودکان کار و خیابان ما قونین داریم و دچار خلا نیستیم اما به انسجام بین دستگاهها نیاز داریم چون یک کار چند وجهی است و میبینیم که نیروی انتظامی شهرداری ،استانداری و بقیه هم روی کار آمده اند.
البته در ادامه این روند لازم است که مردم هم مشارکت کنند

وی افزود: ما در سازمان بهزیستی بیش از 2600 کودک را در سال 92 در شبکه اجتماعی ساماندهی کردیم و الان شیب کودکان خیابانی از بی سرپرست مطلق به دارای سرپرست تغییر پیدا کرده است.هاشمی در ادامه این همایش به رابطه اساتید و دانشگاهیان در رابطه با همکاری با سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: ما اعتبارات خوبی را در بخش پژوهش قرار داده‌ایم و می‌توانیم از پایان‌نامه‌های دانشجویان در این بخش استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که باید به مقوله پیشگیری قبل از مداخله توجه کرد چرا که همیشه هزینه‌های پیشگیری کمتر از درمان و مداخله است.

هاشمی همچنین گفت: سازمان بهزیستی کشور سالانه در جهت ساماندهی حدود 5000 کودک خیابانی را دارد که با مشارکت NGO ها و شبکه‌های غیردولتی می‌توان این رقم را به 15 هزار نفر رساند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: هم اکنون 34 هزار کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند که خدمات مختلفی را دریافت می‌کنند.

وی در مورد کودکان اتباع بیگانه نیز گفت درباره تعداد اتباع بیگانه آمار دقیق نداریم اما تقریبا 30 در صد کودکان خیابانی اتباع بیگانه هستند که بهزیستی به آنها هم خدمت ارایه می دهد.

46234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 2
    مراکز بهزیستی را زیاد کنید مردم هم کمک میکنند