۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱

مستند «آنچه از فضا می‌آید» از مجموعه «جهان هستی» سه شنبه، ۶ اسفند ماه از شبکه مستند پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند،زباله‌های فضایی اشیاء گوناگونی هستند که توسط انسان‌ها به وجود آورده شده‌ و در مدار زمین در حال گردش هستند، اما در حال حاضر فاقد هرگونه بهره‌مندی هستند.

برآورد می‌شود که تعداد این اشیا ده‌ها میلیون باشد. با توجه به سرعت این زباله‌ها که در حدود ۱۷٬۵۰۰ مایل در ساعت است امکان آسیب رساندن به ماهواره‌ها و سفینه‌های فضایی حتی توسط قطعات نسبتاً کوچک وجود دارد. اما این تمام ماجرا نیست. در کنار این زباله‌ها اجرام آسمانی نیز در راه زمین هستند. و این مستند در پی ثبت این لحظه‌های پر از دلهره و برخورد است.

گفتنی است مجموعهٔ عظیم مستند «جهان هستی» یا «The Universe» یکی از جامع‌ترین، حرفه‌ای‌ترین و جذاب‌ترین سری مستند‌هایی که تا کنون در زمینهٔ نجوم و کیهان ساخته شده است. این مستند توسط شبکهٔ History Channel تهیه و از سال ۲۰۰۷ تا کنون در حال پخش است. مجموعه مستند «جهان هستی» همواره مورد علاقه و توجه بسیاری از علاقه مندان نجوم و کیهان قرار داشته و با به کار گیری شبیه سازی‌های کامپوتری و انیمیشن‌های بسیار حرفه‌ای از اجرام آسمانی و فضای کیهان علاقمندان زیادی به خود جذب کرده است.

در سری مستند «جهان هستی» یا «The Universe» به مسائل مختلفی که در زمینه علوم نجوم و کیهان مطرح است، پرداخته می‌شود، مسائلی از قبیل: توصیف وقایع صورت گرفته از انفجار بزرگ تا تشکیل کهکشان‌ها، برداشتهای بشر از ماهیت خورشید در گذشته، بررسی واکنش‌های هسته‌ای خورشیدی، میدان مغناطیسی خورشید، توفانهای خورشیدی، مشخصات مریخ و وضعیت آن در منظومهٔ خورشیدی، مشابهت‌های زمین و مریخ، احتمال وجود آب بر روی مریخ، تاریخچه برخورد سنگهای آسمانی با زمین، انفجارهای اشعهٔ گاما و احتمال برخورد آن‌ها با زمین، نظریهٔ شکافت بزرگ و نابودی کیهان، بررسی پدیدهٔ فریزبی در مشتری و آثار آن بر زمین، مقایسه ماه با اقمار سیارات دیگر منظومهٔ خورشیدی، نظریات مطرح شده در مورد پیدایش ماه، مشخصات سیارهٔ زهره و وضعیت آن در منظومهٔ خورشیدی، نقش سیاه‌چاله‌ در کهکشان‌ها، مادهٔ تاریک، انرژی تاریک، بررسی امکان وجود حیات در نزدیک‌ترین ستارگان به ما، رابطهٔ مرگ ستارگان و سیاه‌چاله وبسیاری مسائل دیگر...

این مستند فردا ساعت ۱۷ و به مدت ۴۵ دقیقه پخش خواهد شد.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرشاویر A1 ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 0
    لابد مستندای فضایی مون هم کلی سانسوری داره !!! ما که دست به سانسورمون خوبه اگه خودمونم سانسور نکنیم مردم اعتراض می کنن ! با این که عاشق مستندای فضایی هستم , اینو نمی بینم !