یک نظرسنجی نشان می‌دهد دوسوم آمریکایی‌ها هنوز هیچ‌یک از فیلم‌های نامزد اسکار بهترین فیلم را ندیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاید امسال به لحاظ تولید فیلم‌های هالیوودیِ باکیفیت یکی از بهترین سال‌ها باشد، اما برابر با نظرسنجی رویترز/Ipsos این مسئله برای تماشاگران آمریکایی چندان مهم نیست.

در این نظرسنجی از 1433 آمریکایی پرسیده شد که آیا هیچ یک از 9 فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم و دو فیلم دیگر را که در بخش‌های دیگر رقابت می‌کنند، دیده‌اند. جوایز آکادمی یکشنبه دوم مارس (بامداد دوشنبه 12 اسفند به وقت ایران) در مراسمی با اجرای الن دیجنرس - کمدین - در لس آنجلس برگزار می‌شود.

15 درصد کسانی که در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند تریلر «کاپیتان فیلیپس» درباره دزدان دریایی سومالیایی را دیده‌اند که بیش از هر فیلم دیگری است، اما 67 درصد یا حدود دوسوم گفته‌اند هنوز هیچ‌یک از 11 فیلم حاضر در نظرسنجی را ندیده‌اند.

درام فضایی «جاذبه» با 14 درصد در رده دوم است، در حالی که «حقه‌بازی آمریکایی» و «گرگ وال استریت» مارتین اسکورسیزی که تصویری از حرص و زیاد‌روی در آمریکای دهه 1990 است، هر یک توسط 12 درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی دیده شده است.

60 درصد این افراد مطمئن نبودند که کدام فیلم باید اسکار بهترین فیلم را بگیرد. «12 سال بردگی» که داستانی درباره برده‌داری را به تصویر می‌کشد، با 9 درصد بیشترین رای را دارد.

در این نظرسنجی که از 17 تا 21 فوریه انجام شد، «جاذبه» و «کاپیتان فیلیپس» هر یک هشت درصد و «گرگ وال استریت» هفت درصد رای دارد.

کارشناسان فصل جوایز در هالیوود دو فیلم «12 سال بردگی» و «جاذبه» را شانس اصلی دریافت جوایز اسکار می‌دانند.

به اعتقاد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ساندرا بولاک که پیش از این  یک بار برنده اسکار بهترین بازیگر زن شده، برای بازی در نقش یک فضانورد در «جاذبه» بار دیگر بخت دریافت این جایزه را دارد. 24 درصد می گویند او امسال هم اسکار را به خانه می‌برد. ایمی آدامز برای بازی در نقش یک کلاه‌بردار دهه هفتادی در «حقه‌بازی آمریکایی» با 11 درصد در رده بعدی است.

17 درصد این افراد می‌گویند لئوناردو دی‌کاپریو برای بازی در نقش جردن بلفورت کارگزار بورس در «گرگ وال استریت» باید بالاخره برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شود. 11 درصد هم متیو مکاناهی را برای بازی در نقش یک مرد مبتلا به ایدز در «باشگاه خریداران دالاس» شایسته دریافت این جایزه می‌دانند.

استیو مکویین کارگردان «12 سال بردگی» با 14 درصد بیشترین حمایت را برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی دارد و اسکورسیزی با 11 درصد در رده دوم است. اگر مکویین برنده شود اولین کارگردان سیاه‌پوست می‌شود که اسکار کارگردانی گرفته است.

آلفونسو کوارون که برای «جاذبه» تقریبا تمام جوایز کارگردانی فصل جوایز سینمایی امسال را برد و ارزیابی‌ها او را برنده اسکار کارگردانی می‌داند، با هفت درصد نفر سوم است.

52 درصد نیز گفته‌اند مطمئن نیستند چه کسی جوایز بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن را می‌برد.

رویترز / 24 فوریه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    1 37
    به امید روزی که این جایزه ی صهیونیستی برچیده بشه.
  • بی نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    14 1
    ولي ما ديديم! چون دو هزار تومن گوشه خيابون مي خريم!!!!
    • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
      0 0
      ما که مجانی دانلود کردیم ! :)