اشکان دژاگه در گفت و گویی اختصاصی با خبرآنلاین از خودش ، فولام و تیم ملی ایران می گوید.

 

سعید اکبری:اشکان دژاگه، بازیکن محبوب تیم ‌ملی با گلزنی مقابل وست‌برومویچ، احیا شد. او در هفته بیست‌و‌هفتم لیگ‌برتر، با شوتی زیبا دروازه حریف را گشود و شادی پس از گلش را با داد و فریاد درهم آمیخت. این فریادهای اشکان، هرچند عادی به نظر می‌رسید اما گویا حرف‌های زیادی در خود داشت. دژاگه پس از چند هفته سکونشینی، با حضور ماگات در فولام توانست دوباره جایگاه از دست رفته خود را به‌دست بیاورد. این گل به نوعی، دوباره ستاره ایرانی را در تیمش احیا کرد. جمعه شب با کمک محمودرضا فاضلی؛ مدیربرنامه‌های این بازیکن و بازیکنانی چون نوری شاهین (دورتموند)، برادران آلتین‌تاپ، نکونام، کریمی و در گذشته اوزیل (آرسنال) موفق شدیم دقایقی با اشکان در لندن به صورت تلفنی گفت‌وگو کنیم. اشکان در آستانه بازی حساس امروز فولام مقابل چلسی حرف‌های جالبی زد و گفت، تمام تلاشش را می‌کند به چلسی گل بزند.

*تو هفته گذشته موفق شدی مقابل وست برومویچ گلزنی کنی. آیا می‌توان گفت این گل دوباره تو را در لیگ‌برتر احیا کرده است؟

اول از همه بگویم خیلی خوشحال هستم که توانستم دوباره 90 دقیقه برای تیم فولام بازی کنم. ماگات که به تازگی آمده است، شناخت خوبی از من دارد و به خوبی مرا می‌شناسد و اینکه به من فرصت بازی داد تا دوباره در ترکیب تیم قرار بگیرم، یک اتفاق خوب بود اما وقتی توانستم گل بزنم، بیشتر و بیشتر خوشحال شدم. الان خدا را شکر می‌کنم که دوباره توانسته‌ام در فولام بازی کنم اما هنوز کافی نیست. برای اینکه تبدیل به بازیکن فیکس شوم و بتوانم شرایط ایده‌آلی به‌دست بیاورم، باید یکی دو بازی دیگر هم 90 دقیقه در زمین باشم. هم گلزنی برایم خوشحال‌کننده بود و هم اینکه مربی به من اعتماد کرد و بازی‌ام داد.

*با حضور ماگات در تیم فولام شرایط به طور کامل برای تو عوض شد. فکر می‌کنم هیچ‌کس در فولام به اندازه تو از شنیدن این خبر خوشحال نشد.

قطعاً حضور او به من کمک زیادی می‌کند. ماگات را به خوبی می‌شناسم و 4 سال در وولفسبورگ با این مربی کار کرده‌ام. او هم از من شناخت زیادی دارد. وقتی آمد من بسیار خوشحال شدم. این مربی درک و شعور بالایی از فوتبال دارد و در هر مقطعی که با او کار کرده‌ام، برایم خوب بوده است. ماگات مربی بزرگی است و امیدوارم با او بتوانیم از قعر جدول جدا شده و به رده‌های بالاتر برسیم. فولام تیم خوبی است و حقش سقوط نیست.

*امروز بازی بسیار حساسی با چلسی در کراون‌کاتج دارید. با حضور تو این بازی برای ایرانی‌ها هم حساس می‌شود. در واقع دیدن یک ایرانی مقابل چلسی برای آنها لذت دارد.

(خنده) ببینید من هم به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم که در چنین مسابقه‌ای به میدان می‌روم. بازی مقابل چلسی، منچستر، آرسنال و... برای من خوشحال‌کننده است. آنها تیم‌های بسیار بزرگی هستند و هر بازیکنی شانس حضور مقابل‌شان را پیدا نمی‌کند. من می‌دانم که اگر یک ایرانی در مسابقه خارجی بازی کند، همه ایرانی‌ها و تماشاگران بازی‌‌اش را نگاه می‌کنند، به همین دلیل مطمئن هستم آنها امروز بازی من را مقابل چلسی می‌بینند و همین موضوع به من انگیزه بسیار زیادی می‌دهد که هر دفعه با صددرصد توان خودم بازی کنم و بدرخشم. وقتی ایرانی‌ها چنین رفتاری دارند و همیشه به من لطف می‌کنند، دوست دارم به آنها یک هدیه بدهم. امیدوارم امروز هم بتوانم یک هدیه به تماشاچیان ایرانی بدهم. شاید بازی خوبم خودش یک هدیه باشد.

*شاید هم یک گل. فکر می‌کنی بتوانی به چلسی گل بزنی؟

به چلسی گل بزنم؟ چراکه نه. در فوتبال احتمال دارد هر اتفاقی بیفتد. من هم شانس دارم به چلسی گل بزنم اما در فوتبال مهم این است که شما خوب بازی کنید و تمام بازیکنان تیم در زمین دقت کنند. امروز ما مقابل چلسی باید یک تیم باشیم و برنده شویم. سه امتیاز مسابقه برای ما و البته چلسی بسیار مهم است. ما برای جدایی از قعر جدول احتیاج داریم که برنده شویم. برایم فرقی ندارد که در این بازی چه کسی گل بزند، مهم این است تیم برنده شود. ولی یکی از خواسته‌های ماگات از من این است که برای تیمم گل بزنم. او چنین درخواستی از من دارد. من هم جلو بازی می‌کنم و مهم است که بتوانم در گلزنی موفق باشم. در مقابل چلسی هم اگر مربی به من بازی بدهد، هدفم بازی خوب و گلزنی خواهد بود.

*فکر می‌کنی ماگات در این بازی از تو در ترکیب ثابت تیم استفاده کند؟

همیشه اگر مربی بخواهد، تو می‌توانی بازی کنی ولی با توجه به بازی 90 دقیقه‌ای هفته گذشته و همین‌طور عملکردم در آن مسابقه و تمریناتم، فکر می‌کنم مربی دوباره در این دیدار از من در ترکیب ثابت استفاده کند. این مسابقه واقعاً مهم است چون چلسی تیم قدرتمندی است. من فکر کنم شانسم زیاد است. با توجه به بازی سخت هفته قبل، شاید کمی خسته شده باشم ولی قبل از بازی خوب استراحت می‌کنم تا آماده باشم.

*از بحث فولام خارج شویم و درباره تیم ‌ملی حرف بزنیم. دل مردم برای تیم‌ ملی تنگ شده، تو چطور؟

حتماً. دل من هم برای تیم ‌ملی خیلی تنگ شده چون چند ماه است که آنها را ندیده‌ام. سفر به ایران را خیلی دوست دارم. آنجا کشورم است. وقتی به ایران می‌آیم، واقعاً خوشحال می‌شوم. الان خیلی خوشحالم که قرار است یک‌شنبه دوباره به ایران سفر کنم و کنار تیم ‌ملی و مردم باشم.

*مردم نگران تیم‌ ملی هستند و می‌گویند تدارک خوبی برای جام‌جهانی‌ ندیده‌ایم. تو هم این نگرانی را احساس می‌کنی؟

من فکر کنم نباید نگران باشند. درست است که ما خیلی بازی نمی‌کنیم اما زمان داریم. شما مطمئن باشید کارلوس کروش و فدراسیون فوتبال می‌توانند بازی‌های خوبی برای تیم ‌ملی بگذارند. کروش کارش را بلد است. ان‌شاءا... چند اردوی خوب خواهیم داشت و روی حریفان شناخت پیدا می‌کنیم تا بتوانیم در جام‌جهانی‌ جلوی آنها خوب بازی کنیم.

*درباره بازی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی در جام‌جهانی‌ حرف‌های زیادی زده شده. برخی می‌گویند آنها کار سختی دارند! تو چه فکر می‌کنی؟

گروه ما به هیچ‌وجه آسان نیست. بازی‌های سختی در پیش داریم. تیم‌ملی آرژانتین را همه می‌شناسند. تیم‌ملی بوسنی هم تیم بسیار خوبی است. من بیشتر بازیکنان این تیم را می‌شناسم چون تعدادشان در انگلیس و آلمان زیاد است. بازی اغلب‌شان را دیده‌ام. تیم‌ملی نیجریه هم مثل تیم‌های آفریقایی فیزیکی و قدرتمند بازی می‌کند. فکر می‌کنم آرژانتین صددرصد به مرحله بعد برود. ما به همراه بوسنی و نیجریه سه تیمی هستیم که باید بجنگیم تا به مرحله بعد برویم. من شانس تیم ‌ملی را برای صعود 60 درصد می‌دانم. ان‌شاءا... بتوانیم در جام‌جهانی‌ موفق باشیم و مردم ایران را خوشحال کنیم.

*برای ایرانی‌ها حضور مسی مقابل تیم‌ ملی بسیار هیجان‌انگیز است، برای تو چطور؟

بله، بازی مقابل مسی برای خیلی‌ها جالب است. من هم اولین‌بار است که می‌خواهم جلوی مسی بازی کنم. او را تمام دنیا می‌شناسند. بازی مقابل او برای هر بازیکنی افتخار است. من فکر می‌کنم تمام بازیکنان ایران باید افتخار کنند که در جام‌جهانی‌ مقابل او و تیم ‌ملی آرژانتین قرار می‌گیرند. باید در آن بازی همه با هم بجنگیم و می‌توانم بگویم اصلاً بازی آسانی نخواهیم داشت.

 4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    38 1
    دمت گرممممممم
  • میثم لنگی ی ی ی ی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    35 5
    دژاگه با جباری و آندو چی میشه به به بامید موفقیت
  • azad IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    33 1
    بی حاشیه و دوست داشتنی ،موفق باشی