حسین سبحانی نیا عضو هیات رییسه مجلس که در سفر اخیر وزیر امورخارجه به هند او را همراهی کرده است در صفحه فیسبوکش به بیان جزئیاتی از این سفر پرداخت.

در سفر اخیری که به همراه دکتر ظریف وزیر امور خارجه به کشور هند داشتیم، روابط دوجانبه، منطقه ای و جهانی به عنوان اهداف اصلی این سفر دو روزه، به خوبی توسط جناب آقای ظریف مطرح و پیگیری شد.

کشور هند به عنوان یک قدرت نوظهور و دارای توانمندی های بالقوه و بالفعل در عرصه بین المللی، جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد. مشترکات فرهنگی و تاریخی و روحیه ی صلح جویی،عدم تعهد به شرق و غرب و استعمار ستیزی از نکات مهم، در سابقه تاریخی دوکشور است.

ارتقاء روابط خارجی در تمام سطوح با همه کشور ها ، تعامل فراگیر ، احترام متقابل و تقویت چند جانبه گرایی ، تنش زدایی و اعتماد سازی از اهداف اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

باتوجه به آنچه گفته شد ایران و هند نیازهای متقابلی دارند که میتوانند در یک تعامل مثبت مکمل همدیگر باشند.زمینه های همکاری عبارتند از حوزه های نفت و گاز و معادن،حمل و نقل،ترانزیت،راه آهن و مسائل بانکی و بهره گیری از کریدور شمال-جنوب و همچنین بندر چابهار.

/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
    16 0
    آقای صدا و سیما میشه نظر خودتون رو در مورد عضو فیسبوک بودن این نماینده هم اظهار نظر کنید
  • همایون زندی A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 0
    آقای سبحانی نیا از اینی که پیش دکتر ظریف هستید لذت میبرید، ها !!؟؟ کمال استفاده رو بفرمایید، خدایی جدی میگم... عکس پایینی، سمت راست رو دوستان التفات بفرمایند !!
  • بی نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 1
    هیچ جای دنیا اینطوری نیست که خیلی از مسوولین مملکتی عضو فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی باشن اون وقت مردم عادی محروم!!! این یعنی چی؟ برای اونا حلاله برای ما حرام؟ راستی این مسوولین عزیز از چه فیلتر شکنی استفاده میکنن؟