25 سال قبل در چنین روزی تیم ملی فوتبال جوانان پرتغال با سرمربیگری کارلوس کروش قهرمان جام جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کروش در روزهایی توانست تیم ملی جوانان پرتغال را به عنوان بهترین تیم جهان مطرح کند که کسی رو این تیم حساب ویژه‌ای باز نکرده بود. سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال ایران در آن روزها تجربه کاری کمتری داشت اما توانست با همان قهرمانی نام خودش را به عنوان یکی از مربیان مطرح دنیا بر سر زبان‌ها بیندازد.
سایت فیفا به مناسبت بیست و پنجمین سالروز آن قهرمانی گزارشی منتشر کرده و در آن کروش را به عنوان پدر نسل طلایی فوتبال پرتغال معرفی کرده است. جام جهانی جوانان در سوم مارس سال 1989 در ریاض، پایتخت عربستان به پایان رسید که در پایان شاگردان کروش جام را بالای سر بردند. سایت فیفا در مورد آن قهرمانی نوشت: «وقتی که تیم ملی فوتبال جوانان پرتغال در سال 1989 وارد عربستان شد، کمتر کسی برای این تیم شانس قهرمانی قائل می‌شد و همچنین رسانه‌ها هم توجهی به کروش نمی‌کردند. اما تیم ملی جوانان پرتغال با پشت سر گذاشتن حریفان قدرتمندی مثل نیجریه و برزیل، جام قهرمانی را بالای سر برد. این تیم در 6 مسابقه تنها 3 گل خورد و عملکرد خوبی داشت. باید کارلوس کروش را پدر نسل طلایی فوتبال پرتغال بدانیم.»
این سایت همچنین در تمجید از عملکرد کروش نوشت: «کروش ستاره‌های بزرگی را به فوتبال جهان معرفی کرد. بازیکنانی مثل فریرا، پینتو، سوسا، کاستا و فیگو سال‌های سال در اروپا درخشیدند. او دو سال پرتغال را قهرمان جام جهانی زیر 20 سال کرد. کروش در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران است. کروش در مورد دوران حضورش در تیم ملی زیر 20 سال پرتغال گفت: دوره طلایی در تیم ملی جوانان پرتغال داشتیم. کار ما سازنده بود و در نهایت ثمره آن را دیدیم و ستارگان بزرگی را به فوتبال جهان دادیم. آن زمان فدراسیون فوتبال پرتغال برنامه جامعی برای رشد فوتبال این کشور برنامه ریزی کرده بود. وقتی در ریاض قهرمان جام جهانی شدیم بازیکنانی در تیم حضور داشتند که هنوز ستاره نشده بودند ولی فدراسیون پرتغال نتیجه برنامه‌هایش را دید و بازیکنانی تحویل فوتبال دنیا داد که نام آن‌ها همیشه در فوتبال جهان به یاد خواهد ماند.»

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    15 1
    ولی متاسفانه ما قدر نشناسیم.. اکثریت مطلق فقط! به منافع خودشون فکر میکنن توو این مملکت. کروش بزرگترین مربی فوتبال بود که به ایران اومد
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    4 8
    این فقط حرف یک مشت اجنبی پرست هست . گروهبان قندلی یا همون امیر مافیا رو عشقه