ایسنا نوشت:

مدیرعامل جهاد نصر گفت: در جذب فاینانس خارجی برای اجرای طرح مقام معظم رهبری تا 85 درصد پیش رفته‌ایم و در این زمینه تا هفته‌آینده با یک شرکت چینی قرارداد همکاری منعقد می‌شود.
یدالله شمایلی در جلسه بررسی روند اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که روز گذشته در استانداری برگزار شد، گفت: مقدمات لازم برای اجرای شبکه آبیاری 100 هزار هکتار از دشت‌های خوزستان و ایلام فراهم شده است و به محض تخصیص منابع جدید اعتباری، شروع به کار خواهیم کرد.
او گفت: علاوه بر این 140 هزار هکتار دیگر توسط وزارت نیرو در حال اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی است که 100 هزار هکتار از این میزان به صورت pc و مابقی از طریق روش epcانجام می‌شود.
مدیرعامل جهاد نصر گفت: برای واگذاری اجرای پروژه‌ها به شرکت‌های خصوصی شرایطی تعیین شده و پروژه‌ها فقط شرکت‌هایی که در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند واگذار می‌شود. در خوزستان تنها شرکت نفت میثاق در رتبه اول قرار دارد و در حال حاضر 20 هزار هکتار از طرح مقام معظم رهبری برای اجرا در دست این شرکت است.
شمایلی با اشاره به دستاوردهایی که از اجرای طرح مقام معظم رهبری حاصل می‌شود، گفت: اجرای این طرح میزان تولیدات کشاورزی خوزستان را 9.5 میلیون تن در سال افزایش می‌دهد. همچنین درآمدهای حاصل از آن 21 هزار میلیارد ریال در سال است.
او گفت: چشم‌انداز اشتغال طرح 550 هکتاری 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل جهاد نصر گفت: دستاوردهای اجتماعی این طرح شامل ایجاد قطب کشاورزی و ساماندهی مهاجرت‌های روستایی، کاهش حاشیه‌نشینی شهرها، افزایش امنیت اجتماعی، اقتصادی و توسعه شاخص‌های انسانی در خوزستان است.
شمایلی گفت: 110 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌داری نیز برای اجرای این طرح در سال 93 تخصیص می‌یابد. امسال 2352 نفر از نیروهای بومی در شرکت جهاد نصر مشغول به کار بودند و فقط برای اجرای بخش کوچکی از این طرح از نیروهای غیربومی استفاده شد.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =