ایسنا نوشت:

ایوب آقاخانی که این روزها نمایش «شمعدانی‌ها» را در تالار «حافظ» اجرا می‌کند با انتقاد از برپایی نمایشگاه جشنواره مد و لباس در محوطه بیرونی این تالار عنوان کرد: نمایشگاه مد و لباس موجودیت تالار «حافظ» را تحت شعاع قرار داده است.

این کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گویی با ایسنا، گفت: متأسفانه شاهد سوء مدیریت معاونت هنری برای برگزاری نمایشگاه مد و لباس در دل یک اجرا هستیم، نمایشگاهی که حجم و وسعتی که برایش در تالار حافظ در نظر گرفته شده از خود ساختمان «حافظ» بزرگ‌تر است.

این کارگردان ادامه داد: در این شرایط خود تالار حافظ دیده نمی‌شود چه برسد به نمایشی که در آن اجرا می‌شود! دیدن نمایش از سوی تماشاگرانی که به شکل گذری و در این فصل زمانی می‌خواهند در تالار حافظ کار ببیند عملا غیر ممکن شده است.

آقاخانی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه با دستور معاونت هنری انجام شده است تصریح کرد: به ما گفتند که این اقدام دستور معاونت است و ما مداوم در این مدت این جمله را شنیده‌ایم به هرحال نشانه‌ی سوءمدیریتی است.

وی اضافه کرد: تنها کافی بود مساحت محل برگزاری نمایشگاه به دو سوم تقلیل پیدا می‌کرد، تا دو سالن که یکی سالن نمایشگاه مد و لباس است و دیگری سالن حافظ است و البته کنارش هم سالن کوچکتر فردوسی است بتواند به شکل معقولی کنار هم زندگی کنند اما الان یکی از آن‌ها بقیه را غرق کرده است و به نظرم اصلا تصویر خوبی پشت این اتفاق نیست.

این نویسنده با بیان اینکه استقبالی از نمایشگاه مد و لباس نمی‌شود، اظهار کرد: تاریخ این نمایشگاه ثابت کرده که کسی از آن خرید نمی‌کند. برای اینکه مد و لباس موجود در آن قرار است به فرهنگ مردم تحمیل شود و مردم معمولا چنین اتفاقی را دوست ندارند، اگر حرف من اشتباه است، یک نفر بیاید فروش سال‌های قبل این نمایشگاه را اعلام کند تا ببینیم واقعا می‌فروشد یا نه! واقعا نمی‌فروشد اما وجود دارد. من با موجودیت این نمایشگاه مشکلی ندارم بلکه با مزاحمت برای یک موجودیت دیگر مشکل دارم. اگر هر کسی سر جای خودش به اندازه و معقول باشد مشکلی پیش نمی‌آید،‌اما زمانی که موجودیت یکدیگر را تحت شعاع قرار می‌دهیم به گمانم وارد گرفتاری‌های این چنینی می‌شویم.

ایوب آقاخانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره نمایش «شمعدانی‌ها» توضیح داد: این نمایش جزو سخت‌ترین کارهای من به لحاظ هدایت بازیگر و درآوردن فضا بوده است.

او درباره چرایی رفتن اثر به سمت کار کمدی گفت: من به خاطر نیاز جامعه، کمدی کار نکردم. چون در کارنامه‌ام جای چنین تجربه‌ای خالی بود، «شمعدانی‌ها» را کار کردم. اما فکر می‌کنم این تجربه در زمان مناسبی که عنوان می‌شود مردم به کمدی نیاز دارند ارائه شده است. در واقع مساله من در یک کار یک مسئله اجتماعی روز است که با سلیقه و نگاه خودم و با نگاهی فانتزی که به کمدی داشتم، سعی کردم به حال و هوای انیمیشن نزدیک شوم.

آقاخانی اضافه کرد: من برای این کار نگاه نکردم که الان مردم کمدی دوست دارند یا تراژدی، جامعه ما نمایش خوب دوست دارد.

به گزارش ایسنا، نمایش «شعمدانی‌ها» کار ایوب آقاخانی تا پایان اسفندماه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه هر شب در تالار «حافظ» اجرا می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =