۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱

با موافقت هیئت وزیران علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی شد.

در جلسه امروز صبح هیئت دولت که به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزارشد علیرضا رشیدیان به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شرایطی که 7 ماه از آغاز فعالیت دولت یازدهم می گذرد سرانجام صبح امروز هیات دولت با انتصاب علیرضا رشیدیان به عنوان استاندار خراسان رضوی پرونده تعیین استانداران را بست.

استاندار خراسان رضوی که پیش از این با نام «علیرضا رضایی» شناخته می شد در دولت هاشمی و خاتمی مدیر کل اطلاعات استان خراسان رضوی بوده است. وی در کارنامه اش معاونت وزیر اطلاعات در دوره حجت الاسلام علی یونسی را دارد

در شرایطی صبح امروز پرونده انتصاب استانداران در دولت یازدهم بسته شد که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این مسیر با مشکلات فراوانی رو به رو بود و به طور مثال نمایندگان مجلس بارها به دلیل انتصابات وی به دنبال طرح سوال از وزیر کشور و همچنین استیضاح وی بودند.

اما آنچه انتخاب استانداران در دولت جدید را از دولت‌های پیشین متمایز کرده است به چندین ملاک تعیین شده از سوی رییس جمهور در این خصوص باز می‌گردد. آنجا که حسن روحانی پیاپی بر انتخاب استاندارانی با فهم اقتصادی، در مشورت با ائمه جمعه هر استان و ارجح بودن نیروهای بومی بر غیربومی تاکید کرد.

وزیر کشور دولت یازدهم نیز در سخنانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی اش به ویژگی استانداران دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: «نگاه اقتصادی، سابقه مفید، قبول داشتن برنامه‌های دولت، پاکدست بودن، داشتن قدرت تعامل مهم‌ترین خصوصیات استانداران منصوب من هستند.» رحمانی فضلی اما این را هم گفت که «در شرایط مساوی نیروهای بومی در اولویت هستند». امری که به نظر می رسد در تغییرات صورت گرفته تا به امروز تا حد زیادی مورد توجه قرار گرفته است و استانداران معرفی شده علاوه بر آنکه دارای سوابق اقتصادی هستند مورد تایید مجمع نمایندگان استان‌ها و ائمه جمعه نیز قرار دارند. بومی بودن نیز در بسیاری از گزینه‌های معرفی شده رعایت شده است. در مواردی نیز گرچه استانداران تعیین شده بومی نبوده‌اند اما از سوی مجامع استانی به دلیل قرابت‌های قومیتی یا سوابق کاری زیاد در آن استان‌ها به عنوان گزینه بومی تلقی شده‌اند.

در شرایطی که در فضای مجازی خبری از سوابق رشیدیان استاندار جدید خراسان رضوی مطرح نشده است سیدهاشم بنی هاشمی و و قاضی زاده هاشمی نمایندگان مشهد در گفت وگو با خبرآنلاین از سوابق اجرایی استاندار جدید اظهار بی اطلاعی کردند.

 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • soheil A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    1 0
    چرا هیچ سابقه ای از ایشون هیچ جایی نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    یه اطلاعاتی استاندار روحانی خیلی مچکریم !!!
  • بی نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    خوب بگو اصولگراست ديگه،چرا انقدر هواي دولت رو دارين؟؟؟ وزير كشوري كه خودش اصولگراس،استاندار ها هم اصولگرا مي شن!
  • مشهدی A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    خدا به داد ما مشهدی ها برسه
  • محمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    واقعا چرا آخه؟ یک مدیر اطلاعات رو گذاشتید استاندار خراسان بااین عظمت؟ اصلا این مدیر عزیز هرچقدر هم خوب بوده باشه، هرچقدر هم دردولت های مختلف بوده باشه، امابا توجه به سبقه فعالیتش در وزارت اطلاعات احتمالا دیدگاه اطلاعاتی داره ودرمورد مسائل فرهنگی و اجتماعی که مخصوصا مطالبه جوونای مشهدی و خراسانی هست کاری از پیش نمیبره. بماندکه این فردمعرفی شده اصلا سوابق در سطح کلان و ملی و در تراز حتی گفته های وزیر و شما، که استانداری خراسان رضوی به عنوان حساس ترین استان کشور را درحد ریاست جمهوری دونسته اند نیست. همین طوریش هم با تاخیر 7ماهه در انتخاب استاندار، در حق خراسان خیلی اجحاف شد اون هم در بحبوحه ی بحث بودجه و بلاتکلیفی دستگاه های اجرایی استان و حالا هم که... این حق مردم مظلوم مشهدوخراسان نیست
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    این یه تیکه از سوابق ایشان رو گیر اوردم، ببینید. "علیرضا رشیدیان که ساعتی پیش به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد در حال حاضر مسئول نظارت و بازرسی حوزه نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت است. اصلیت وی تهرانی بوده و دارای فوق لیسانس علوم سیاسی است." خراسان عزیز؛ مهد فرهنگ وشعر وادب ایران، زادگاه بزرگترین وبیشترین مشاهیرومفاخر ایران، بستر پرورش بزرگان هنرو سینما و ورزش و علوم مختلف، مشهد به عنوان یادگار توس کهن و بزرگ، پایتخت معنوی ایران، پایتخت فرهنگی جهان اسلام(2017) و .... ، دومین کلانشهر ایران با جمعیتی دو برابر سایر کلانشهرها و با مسائل و مشکلات قدیمی و پیچیده، محروم از امکانات واعتبارات دولتی (که شامل حال بعضی استان ها شده، اون وقت آیا این حق ما بود؟ خدایا شکرت ولی ما رو دریاب
  • سید مهدی A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    طرف فامیلشو عوض کرده جالبه معلوم نیست چکاری قبلا انجام داده