روزنامه اعتماد به خاطر درج مطلبی با عنوان "آیا مرجعیت سلب کردنی است"، از سوی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر کتبی دریافت کرد>

به گزارش ایرنا در این تکر آمده است:

 روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان " آیا مرجعیت سلب کردنی است " در تاریخ 13/10/88 در صفحه اول خود ، اقدام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سلب شرایط مرجعیت آقای شیخ یوسف صانعی را "جدید و نگران کننده" نامیده است. 

مطلب "این روزنامه" بر اساس بند 11 ماده 6 قانون مطبوعات که پخش شایعات و مطالب خلاف واقع را غیرمجاز می داند، خلاف قانون مطبوعات است،‌ زیرا اولا در موارد مشابه این اقدام سابقه روشنی دارد و ثانیا این مطلب در تخریب جایگاه "جامعه مدرسین"،‌به مقابله با دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص این جایگاه پرداخته است.

در بیانیه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از منظر امام خمینی (ره) چنین توصیف شده است" مگر همانها (جامعه مدرسین) نبودند که در کوران مبارزه حکم به غیرقانونی بودن سلطنت دادند؟ مگر همانها نبودند که وقتی یک روحانی به ظاهر در منصب مرجعیت، از اسلام و انقلاب فاصله گرفت، او را به مردم معرفی کردند؟‌ اگر خدای ناکرده اینها شکسته شود، چه نیرویی جای آنها را خواهد گرفت؟ و آیا ایادی استکبار، روحانی نماهایی را که تا حد مرجعیت تقویت نموده است، فرد دیگری را بر حوزه ها حاکم نمی کنند؟" (صحیفه نور جلد 21 صفحه 287).

معاونت مطبوعاتی با اشاره به بخشی از مطلب روزنامه اعتماد مبنی براینکه :"باید دید که اقدام جامعه مدرسین ... چه واکنشی در میان فقها،‌علما و نیز مقلدان و محافل مذهبی خواهد داشت" خاطر نشان کرده است: ‌این جمله تفرقه انگیز که تقابل سایر حوزویان و محافل مذهبی با جامعه مدرسین را دنبال می کند، از یک طرف با بند ج ماده 2 رسالت مطبوعات در تعارض است و از طرف دیگر تخلف از بندهای 4 و 5 ماده 6 قانون مطبوعات است.

بر اساس این بندها، "ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه" و نیز "تحریص و تشویق افراد و گروه ها به ارتکاب اعمالی علیه امنیت، حیثیت و منافع جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج" مجاز دانسته نشده است.

در پایان مطلب معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: روزنامه های "ابتکار"، "آرمان روابط عمومی"، "کارون"، و "روزان" نیز به دلیل ارتکاب تخلفات قانونی در همین روز ( یکشنبه) تذکر کتبی گرفتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 34266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۴
    2 0
    برخی اعضای جامعه مدرسین خود باعث بی اعتباری و تخریب جامعه مدرسین شده اند.