ایرنا نوشت:

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: زندگی و جان ملت ایران برایمان مهم است و بررسی رفتارهای استرالیا در قبال پناهجویان در دستور کار قرار دارد.
به نقل از روزنامه گاردین چاپ استرالیا، وزیر امور خارجه ایران گفت: ما پیش از این بیانیه ای علیه نوع رفتار استرالیا با پناهجویان ایرانی صادر کرده ایم.
به نوشته روز جمعه این روزنامه، ظریف در ادامه گفت: با توجه به مرگ یک ایرانی در جزیره مانوس، ایران و اندونزی در مورد رفتارهای استرالیا در قبال پناهجویان بحث و گفتگو می کنند.
رضا براتی ایرانی 23 ساله چهارم اسفند ماه به دلیل برخی تنش ها در یک اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس گینه پاپوا جان خود را از دست داد.
در پی کشته شدن این شهروند ایرانی، سیدحسین میرفخار مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر استرالیا در تهران مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت منجر به قتل این ایرانی اعلام کرد.
دولت استرالیا سیاست های سختگیرانه ای در قبال پناهجویان اتخاذ کرده و بر اساس این سیاست ها پناهجویانی که از طریق آبهای اندونزی به این کشور وارد می شوند را به اردوگاه ها و بازداشتگاه های جزایر دورافتاده ای از قبیل مانوس و کریسمس اعزام می کند.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    11 3
    ممنون آقای ظریف که اعتراض کردی. دولت استرالیا هم مقصره که این همه پناهنده می گیره. خوب یه عده می گویند دل رو بزنیم به دریا و بریم اونجا چهار تا دروغ ببافیم تا پناهندگی بگیریم که یک عمر با حقوق پناهندگی صفا کنیم، اون هم بدون زحمت!! وگرنه کسی که کار بلده و کاری از دستش بر میاد تو ایران هم می تونه پیشرفت کنه و اگر بخواد بره خارج، از راه قانونی و با ویزا می ره...
  • بی نام A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    3 2
    سلام اقدامات بيشترى ميبايست اتخاذشودبااحضارسفيراسترالياكمتربه نتيجه ميرسيم بهت راست احدى مسؤولين باسفربه سيدنى ارامش خاصى بين پناهجويان وخانواده انان حاصل ميشود(پدر احدى ازپناهجويان)
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    5 2
    مهم است مهم است!
  • بی نام CY ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    10 0
    خیلی مهم است که آواره دنیا شده اند