ایسنا نوشت:

رییس هیات کارشناسی ایران با اعلام پایان مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 درباره گام نهایی پس از سه روز در وین این گفت‌وگوها را "مفید" خواند و گفت: دو طرف در مذاکرات جدی بودند.
حمید بعیدی‌نژاد درباره محتوای مذاکرات گفت: در این سه روز درباره مسایل مختلف هسته‌ای از جمله غنی‌سازی، راکتور تحقیقاتی اراک و همکاری‌های هسته‌ای بحث شد.
بعیدی‌نژاد از بیان جزییات گفت‌وگو و نتایج به دست آمده خودداری کرد و گفت: در این مرحله نمی‌توان به جزییات مباحث طرح شده اشاره کرد. هیات‌های کارشناسی نتایج را به معاونان وزیران خارجه برای بررسی ارایه می‌کنند.
او هم‌چنین تاکید کرد که نشست کارشناسی دیگری تا قبل از مذاکرات بعدی ایران و 1+5 (27 تا 29 اسفند) در سطح معاونان وزیران خارجه به سرپرستی کاترین اشتون و محمد‌جواد ظریف برگزار نخواهد شد.
این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان هم‌چنین گفت: گفت‌وگوها در سه روز و پنج دور انجام شد.
بر اساس توافق ظریف و اشتون در اولین دور از گفت‌وگوهای هسته‌ای درباره گام نهایی توافق ژنو که 29 بهمن تا اول اسفند در وین برگزار شد.
حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان ریاست تیم کارشناسی هیات ایرانی را بر عهده دارد. هم‌چنین سه تن از کارشناسان فنی سازمان انرژی اتمی در این دور از مذاکرات کارشناسی هیات را همراهی می‌کنند.
استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون نیز از سوی نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات حضور دارد. نمایندگان و کارشناسان دیگر کشورهای گروه 1+5 نیز جداگانه در این گفت‌وگوها شرکت کرده‌اند.
در مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 موضوع غنی‌سازی و راکتور اراک از محوری‌ترین و حساس‌ترین موضوعات مورد بحث میان دو طرف است.
گفت‌وگوهای کارشناسی ایران و 1+5 از روز چهارشنبه تا ظهر جمعه در مقر سازمان ملل در وین پشت درهای بسته برگزار شد.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =