۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹

تسنیم نوشت:

منابع خبری گزارش دادند راهبه‌های ربوده شده سوری از شهر معلولا آزاد شده و تا ساعتی دیگر به مرز سوریه و لبنان در منطقه جدیده یابوس خواهند رسید.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ شبکه المیادین در خبری فوری اعلام کرد که راهبه‌های ربوده شده از شهر معلولای سوریه پس از مدتها رایزنی و میانجیگری لحظاتی پیش آزاد شده و قرار است تا ساعتی دیگر به منطقه جدیده یابوس در مرز سوریه و لبنان برسند.
المیادین گزارش داد که منطقه مرزی جدیده یابوس طی ساعت گذشته شاهد تمهیدات ویژه به منظور استقبال از راهبه‌های مذکور بوده است.
برخی گزارش‌ها حاکی از این است که یک مسؤول بلندپایه امنیتی لبنانی راهبه‌ها را تا رسیدن به مرز لبنان همراهی می‌کند. همچنین گزارش شده است که هیئت قطری و یک هیئت امنیتی لبنان به منطقه عرسال لبنان وارد شده‌اند. با این حال طبق برخی اخبار و گمانه‌زنی‌ها قرار است هیئت قطری راهبه‌های سوری را در عرسال لبنان تحویل گرفته و آن‌ها را تا نقطه مرزی جدیده یابوس و تحویل به مقامات سوری و هیئت اسقفی این کشور همراهی کنند.
پیشتر اخباری از توافق برای آزادی راهبه های ربوده شده در معلولا منتشر شده بود. طبق این اخبار جبهه النصره که مسؤول ربودن این راهبه‌ها بوده، در قبال آزادی آنها خواستار پرداخت فدیه و مبلغ کلانی پول شده است.
خاطرنشان می شود راهبه های ساکن در کلیسای شهرک مسیحی نشین معلولا در سوریه در ماه دسامبر گذشته توسط گروه های مسلح تروریست ربوده شدند.
تا کنون همه تلاش ها برای آزادی آنها با شکست مواجه شده بود. به جز این راهبه‌ها دو اسقف عالی رتبه مسیحی هم سال گذشته در سوریه ربوده شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    این فدیه و جزیه گرفتن هم شد یکی از منابع درآمدی تروریستهای داعش و النصره
  • بی نام RO ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    حالا این راهبه ها باید حتما تست بارداری بدهند و...