فارس نوشت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس برگه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند و این برگه تا پایان هفته تحویل هیأت رئیسه مجلس می‌شود.

محمدحسن دوگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: تاکنون ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس برگه استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند و این برگه تا پایان هفته تحویل هیأت رئیسه مجلس می‌شود و در این مدت امکان افزایش تعداد امضا کنندگان استیضاح وجود دارد.

وی افزود: سؤالات مطرح شده در خصوص عدم اجرای تعهداتی است که وزیر آموزش و پرورش در بحث ارتقای کمّی و کیفی این وزارتخانه اعلام کرده بود و تاکنون نیز عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به اینکه عملکرد و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در سرنوشت نسل آینده این کشور و مردم نقش دارد، بنابراین این وزارتخانه به یک مدیریت بسیار قوی که دارای اطلاعات دقیق کارشناسی در بخش آموزشی و پژوهشی باشد، نیاز دارد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با عملکرد صحیح خود می‌تواند نیاز جامعه امروزی و به خصوص انتظاراتی که مردم و انقلاب از این وزارتخانه دارند را برآورده کند.

دوگانی تصریح کرد: سؤالاتی که در بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شده، مواردی است که این وزارتخانه باید با ارائه برنامه‌های مناسب، مقدمات اجرایی کردن دیگر برنامه‌های سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش را فراهم می‌کرد.

وی اضافه کرد: سؤال نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش این است که آیا این وزارتخانه با ادامه این روند و با تغییر مدیریت‌های ستادی و استانی، می‌تواند واقعاً در اهدافش موفق باشد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: بحث نمایندگان مجلس این است که وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان این وزارتخانه افراد جدید و خارج از این وزارتخانه نیستند که بخواهند نسبت به برنامه‌ها و کارهای این وزراتخانه آزمایش پس بدهند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    16 0
    وقتی نماینده ها به افراد قوی و باسواد رای اعتماد نمی دهند و خودشان افراد ضعیف را تایید می کنند دیگر چه انتظاری دارند؟
  • نیما IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    11 2
    زخم زخمیه که از عدم استفاده از حداد عادل خوردن تا ایشون معرفی نشن هر کسی وزیر آموزش و پرورش بشه همینه
  • داش مجید A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    16 2
    نمایندگان فعلا بتازید،بالاخره دوران شما با همه کارشکنیهایتان تمام خواهد شد،اگر شما به فکر مردم بودید افتضاحات قبلی را باید میدید نه این زمان کوتاه6ماهه را،اهداف شما برای مردم روشن است،که اگر غیر از این بود شما باید بعد از آن استیضاح و افتضاح تاریخی وزیر اقتصادو یا حوادث متعدد سوختن کودکان بیگناه در مدارس در سالهای قبل همگی از خجالت استعفا میدادید
    • معلم US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
      0 2
      لطفا نام نمایندگان امضاء کننده استیضاح وزیر آموزش و پرورش را منتشر کنید تا ما معلمان آنها را بشناسیم ودر دوره بعد انتخابات مجلس ...................
  • م ت IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    14 0
    سلا م جناب وزیز کاشتن دزخت و.....زونمایی ازکتاب ....زاه اندازی سزویس ایمیل دانش اموزی و....اموزش بصزی دز مدازس بزاستی اینها مشکلات معلمان است جبیب خالی معلمان دز شب عید ....نگاه حسزت زده ی فززندان معلمان که باید عید زادز خانه بمانند ....اجازه مانده ی صاحبخانه ....قسطهای زوی هم تلمباز شده و.......چشمان منتظز بازنشستگان بزای پاداش پایان خدمتشان که مال خودشان است ودز نزد شما امانت بوده..... کدام مهمتز است کازهای نمادین یا عمقی....این کازهازا می کنید که معلمانتان پول بگیزند نمزه بدهند تلویزیون سزیال بسازد که همسز معلم به علت حضوز همسزش دز مدزسه وکلاسهای نمادین ضمن خدمت بزود و یواشکی زن دوم بگیزد .....فزند معلم معتاد شود توزو به خدا به معلمان بیشتز توجه کنید اجزکم عندالله
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    3 0
    حقوق معلما رو زیاد کنید تمام مشکل آموزش پرورش حل میشه بخدا... چون همه دست معلمه و وزیر و کارمندان همه عملا هیچ کارن در تربیت نسل جدید
  • ک A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    2 0
    در همه کشورها اولین رتبه حقوقی برای معلمان است ولی ............ پایینترین وقتی معلم می بینه که دانش آموزش نیمه وقت از هر کاری حتی دست فروشی بیشتر از خودش می گیره با چه انگیزهای به او مطلب بیاموزد به داد سرمایه های اصلی کشور برسید