ایسنا نوشت:

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته درباره‌ی کاهش نرخ تورم ایران در سال آینده گفت: بسیاری از پیش‌بینی‌ها حاکی است تورم ایران به زیر 20 درصد خواهد رسید.

شاپور محمدی درباره‌ی اظهارات طیب‌نیا پیرامون کاهش نرخ تورم تا 15 درصد در سال 93 گفت: در زمینه کاهش نرخ تورم، طرح‌ها و برنامه‌های بسیاری ارائه شده که هر کدام از آنها نتایجی نیز به همراه داشته است. قطعا اظهارات وزیر اقتصاد نیز بر پایه یکی از این برنامه‌های پیش‌بینی شده صورت گرفته شده است.
او گفت: در حال حاضر بسیاری از موسسات مالی مطرح ایرانی و بین‌المللی شاخص تورم در ایران را رو به کاهش دانسته و حتی بانک جهانی نیز برای پایان سال 93 برای ایران نرخ تورم به پایین‌تر از 20 درصد را اعلام کرده است.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قطعا دولت سیاست‌های مختلفی را برای پایین آوردن نرخ تورم پیگیری می‌کند که خوشبختانه بسیاری از آنها جواب داده و می‌بینیم که در طول چند ماه گذشته همواره روند نزولی خود را ادامه داده که امیدواریم با ادامه‌ی این سیاست‌ها این کاهش نرخ در سال آینده نیز ادامه یافته و به حد مطلوب برسد.

محمدی درباره‌ی برنامه‌های معاونت متبوع‌ خود در زمینه کنترل تورم نیز گفت: ما در این زمینه بسته‌های مختلف تجاری، مالی و هم چنین مخصوص بازار سرمایه را تدوین و بررسی کرده‌ایم که برای تصمیم گیری و نهایی شدن در اختیار دولت هستند، قطعا هر کدام از این طرح‌ها که نهایی شوند از سوی مقام‌های مسوول دولت به مردم معرفی خواهند شد.

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =