فارس نوشت:

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه به همه ورزشکاران و باشگاه‌ها ابلاغ شده که تا آخر سال وضعیت مالیات خود را روشن کنند، گفت: یکی از ابزارهای دریافت مالیات ممنوع الخروج شدن افراد است.

علی عسکری با اشاره به وضعیت پرداخت مالیاتی ورزشکاران به خصوص فوتبالیست‌ها، گفت: ورزشکاران افرادی هستند که در ذهن جامعه نمود دارند و در همه صحنه‌های تصویری تلقی خاصی از آنها می‌شود و انتظار این است که اگر ورزشکاران قهرمان هستند در همه صحنه‌ها قهرمان باشند.شی قهرمان بدانیم اما در بحث مالیات که می‌شود ورزشکار آن را بر دوش باشگاه بیندازد و باشگاه نیز به دوش ورزشکاران بگذارد.

عسکری گفت: از باشگاه‌ها و ورزشکاران خواسته‌ام تکلیف خود را در مورد مالیات روشن کنند و تا آخر امسال باید مشخص شود و همکاران بنده باشگاه‌ها و ورزشکاران را مطلع کردند که تکلیف مالیات خود را روشن کنند. سازمان مالیاتی مخلص همه ورزشکاران و تیم‌ها است و بازی آنها را نیز نگاه می‌کند اما اگر آخر بازی مشاهده شود که مالیات خود را پرداخت نکردند دلسرد می‌شویم.
او گفت: سازمان با ابزارهایی که در اختیار دارد مالیات را اخذ خواهد کرد.

عسکری اشکال کار عدم پرداخت مالیات ورزشکاران را در قراردادها دانست و گفت: در قرارداد گفته می‌شود که باشگاه مالیات را بدهد و باشگاه‌ها نیز به انحای مختلف از پرداخت آن طفره می‌روند که مشکل پول دارند اما باید تکلیف مالیات روشن شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: اکنون بسیاری از ورزشکاران خارجی بدهی مالیاتی دارند اما داخل ایران هم نیستند و بدهی خود را نپرداختند و سازمان نیز بلاتکلیف که از باشگاه‌های آن طلب خواهد کرد.

او گفت: یکی از ابزارها برای دریافت مالیات ممنوع‌الخروج کردن ورزشکاران است و از نگاه سازمان، مودی چه ورزشکار باشد و چه صنف فرقی نمی‌کند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    9 0
    کاش از اون شرکتای میلیاردی و افراد خاص هم بهمین ترتیب مالیات میگرفتید