روزهای پایانی سال که می رسد موضوع افزایش حداقل دستمزد تبدیل به یکی از داغ‌ترین موضوع های حوزه اقتصاد می شود.

بر اساس یافته‌های یک پژوهش علمی که خبرگزاری فارس منتشر کرده ثابت شد که افزایش حداقل دستمزد به اندازه نرخ تورم هیچ تأثیری بر افزایش سطح عمومی قیمت‌ها نخواهد داشت.

به این ترتیب حداقل حقوق کارگران در سال آینده باید با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال جاری، رقمی در حدود 633 هزار تومان باشد.

شما کاربران خبرآنلاین می توانید نظرات خود درباره دستمزد کارگران در سال 93 را با درج نظر در انتهای همین خبر مطرح کنید.

3939 

کد خبر 343734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 278
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    69 5
    40درصد
  • ulhn IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 30
    اگه قراره زنده بمونن حداقل 500 ،اگه می خوان زندگی کنن حداقل 800
  • رسول IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    24 3
    آقایان مسئول شما را به قران فقط ماده 41 قانون کار را یک مطالعه بفرمایید
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    93 7
    2 ملیون تومان ... میدونم چاپ نمیشه ولی دلیلشو نمیدونم
  • بي نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    109 4
    لطفا مسئولين آنقدر به كارگر بدهند كه شرمنده زن وبچه نشوند با اين اوضاع تورم سالانه
  • ساجد A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 22
    800000تومان
  • جواد RO ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    21 4
    1.5 میلیون تومان
  • مجيد A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    17 58
    حداقل حقوق 700 هزار تومان + هر سه ماه سبد رايگان
    • بی نام RO ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      0 0
      عشق صفی فکر کنم شما
  • روح الله IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    47 5
    البته قاعده اش اینه که 40 درصد باشه ولی ۳۰ درصدی هم امیدوار کننده است هر چند بعید می دونم بیش از 20 درصد را نماینده کارفرمایان زیر بار بره یک سریال تکراری برای ماه اسفند!!!
  • نازنین21 A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    19 10
    من که یه دختر 21 ساله مجردم و خرجم خونه بابامهخ و کرایه خونه و ... چیزای دیگه ندارم-633فقط خرج لباسامو در میاره -خوبه بد نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    14 5
    برای این دوره یه چیز منطقی حداقل یک میلیون
  • آریایی RS ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 28
    500000
  • کارگر IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    88 6
    حداقل 3 میلیون تومان
  • نادر IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    123 4
    45% باشه فکر کنم عادلانه است،با این وضع تورم
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    10 36
    همون اندازه که کامندان اضافه شد مگه قانون یکی نیست
    • امین GB ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      13 1
      از کارمندان دولت 10 درصد مالیات کم میشه ولی کررگران بصورت پلکانی عادلانه نیست به یک اندازه افزایش داشته باشند از طرفی قانون میگه طبق نرخ تورم حقوق کارگران بالا بره
    • جعفری A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      4 0
      کار کارگرا سخت تر و محیط کاریشون پرخطرتره، انصاف حکم میکنه که حقوق کارگر از کارمند بیشتر باشه. متاسفانه در باره هرقشری مثل معلم و پرستار و...همیشه حقوق کم تو بوق و کرناست برای اینکه رسیدگی بیشتری به اونها بشه اما درباره کارگران نه چنین حساسیتی هست ونه هیچ وقت حقوقی نزدیک استاندارد زندگی معمولی داشته اند! حقی که به حقدار نمیرسه.
  • مصطفی A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    191 7
    45 درصد تورم داریم 45 درصد هم به حقوق ها اضافه کنند البته اینو میدونم زور ما کارگرها به کارفرماها نمیرسه
    • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      83 31
      مگه ما کارفرماها از یه کره دیگه اومدیم؟ وقتی گرون میشه برای ما هم گرون میشه. ما بخش خصوصی که به جایی وصل نیستیم که بتونیم رانت بخوریم و از این داستانها همینجوری هشتمون گرو نهمونه. چرا فکر میکنید مثلا ما داریم میلیارد میلیارد میخوریم به شما نمیدیم؟ والا بلا به خدا به پیر به پیغمیر اینجوری که شما فکر میکنید نیست. یعنی مثلا ما گناه کردیم اومدیم کار درست کردیم جند تا خانواده اموراتشون از قبل ما میگذره؟ ما هم حتما باید سرمایمون رو ببریم توی دلالی؟؟؟؟ یه ذره فکر کنید. اشکال از من کارفرما نیست. مشکل از اقتصاد دستوری و اقتصادی دلالی و مافیایی و باند بازیه
    • مرتضی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      کارگر عزیز روز کاری ساعت 14:43 تو سایت خبری چیکار میکنی؟خسته نباشی برادر
    • سید رسول GB ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      27 82
      من بعنوان یک کارفرمای جزء حاضرم که حقوق کارگران را در سال 93 حدود 45% افزایش دهم ولی به یک شرط و آنهم اینست که نیمی از کارگران را خاتمه خدمت کرده و بقیه جور آنها را بکشند.
    • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      76 0
      شما تا حالا شیف صبح و ظهر و شب به گوشت نخورده!!
    • باب لرد A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      7 54
      کارفرما میتونه پولشو ببره بانک سودشو بگیره بدون دردسر شما هم برید کاسه چ کنم چ کنم دستت بگیری وقتی تفکرات مردم درهمین حدد باشه اون عده خاص خیالشون بدجور راحته اقا مصطفی گل.ضمنا من کارفرما نیستم وشغلم ازاده مغازه دارم
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    284 7
    وقتی خط فقر 1/800/000 تومان هست به نظر شما باید چند باشه؟
    • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      110 1
      پدر من بازنشسته ی ارتش هست و ماهی 1 میلیون دویست هزارتومن درآمد داره نمیگم حقوقش خوبه نه خوب نیست زندگی به سختی میگذره تنها مزیتش اینه که سروقت و همون ماه پرداخت میشه ولی کارگرهای بیچاره چی؟ وقتی حقوقشون سروقت پرداخت نمیشه 2 یا 3 ماه حتی تا 9 ماه هم حقوقشون پرداخت نشده اینا چیکار باید کنن؟ جواب شکم گرسنه ی زن بچه ی اون کارگر رو کی میخاد بده؟ جواب مرضیش که دارو لازم داره درمان لازم داره رو کی میده؟ جواب صاحب خونه و کی و کی.. اصلن کسی به فکرشون هست؟ شما بگو حقوقشون بشه 30 میلیون وقتی سروقت پرداخت نشه چه فایده ای داره؟ اگه میخاین چرخ مملکت بچرخه باید کارگر رو حمایت کنین نه با حرف با پرداخت به موقع حقوقشون. حداقل حقوق یه کارگر هم تا 1میلیون 500 هزارتومن + سبدکالا هر 2ماه (گوشت و مرغ و برنج)
    • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      14 0
      سالهاست دولتهای مختلف برای کارمندان دولت انواع کمکها و حمایتهای درمانی و رفاهی را فراهم و اضافات حقوق به مراتب بهتری نسبت به کارگران در نظر می گیرند ولی هنگام تعیین دستمزد کارگر یاد تورم و کنترل هزینه تولید می افتند اگر تولید مشکل دارد چرا کارگر باید هزینه آنرا بپردازد آیا درآمد نفت فقط مربوط به کارمند دولت است کمک هم نمی کنید ، چرا تامین اجتماعی را در اختیار افراد بی صلاحیتی مثل مرتضوی قرار دادید که دفترچه تامین اجتماعی را تبدیل به کاغذ پاره کرده است ؛پرداختی سازمان برای یک ازمایش 10 درصد هم نیست .
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    کار گران با توجه به کاری که انجام میدهند از صبح تا شب بایستی به اندازه 3 برابر کارمندان حقوق بگیرند
    • جواب به مرتضی A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      32 1
      آقا مرتضی عرض کنم که بنده شب کار هستم روز کاریم نیست
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    24 33
    1000000 تومان
  • وحید رحمانی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    62 3
    باسلام باید به اندازه ای دستمزد کارگران اضافه شود که در سال93 بتوانند نیازهای اولیه خانواده خود را تامین کنند به نظر من بین 40 الی50درصد خوب است
  • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    39 0
    منطقیش اینه که برابر با تورم افزایش پیدا کنه.هرچند سال آینده با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی تورم خیلی بیش از این خواهد شد.
  • بابک IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    43 1
    کارگران ضعیفترین قشر جامعه هستند و باید دولت کمک بیشتری برای آنان بکنند. و امنیت شغلی برایشان ایجاد نماید
  • امیر IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    24 8
    زیر 800 هزار تومان پایه حقوق بی انصافی هست با وجود اینکه ما در هر فصل گرانی اجناس داریم
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    53 0
    1.5 میلیون تومان و معاف از مالیات. بابا هر چی حقوق میگیریم 20 درصد میره واسه مالیات مسئولین انصاف داشته باشن
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    30 0
    2 میلیون تومان
  • مهدی A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 16
    750
  • بی نام EU ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    25 4
    با سلام و احترام،برای یک خانواده 4 نفری ماهیانه 1800000 ریال در نظر گرفته شود تا بتواند نفسی بکشد و حداقل سالی یک مسافرت مشهد ویا.... داخل کشور رود و شرمنده خانواده نباشد
  • محسن ص IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    با توجه به تورم و افزایش حاملهای انژی به 30 % حداقل حقوقی که یه کارگر بتونه زنده بمونه 2 میلیون تومنه.
    • پویی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      حداقل 3 میلیون
    • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      79 71
      افزایش یک مرتبه آن هم تورم به همراه دارد و هم تقلب کارفرما.
    • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      225 9
      حالا ما کارگرا 2 تومن نخاستیم ... کارفرماها لطف کنن 1.500 بدن ما از گرسنگی نمیریم و شرمنده خانواده نشم
    • امیررضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      برای تهران 3 میلیون تومان و برای شهرستانها 1.5 میلیون تومان
    • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      توی تهران که به نظرم باید حداقل 3 میلیون باشه
    • اهوازی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      122 5
      برای همیشه معادل 1500 دلار
    • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      48 60
      پایه حقوق حدود 800-900 ...
    • بی نام RO ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      23 18
      جوگیر نشید، باید به قدری زیاد بشه که کارفرما هم توان پرداخت داشته باشه وگرنه دوباره شاهد موج اخراج کارگران خواهیم بود
    • ستمديده IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      38 0
      حقوق 1 ماه كارگر اگر برابر هزينه نهار يك روز بابك زنجان ها باشه خيلي خوب ميشه .
    • بی نام EU ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      10 45
      همون 470 خوبه .
    • کوروش ایرانی DE ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      5 24
      موافقم
    • کارگر A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      17 0
      پرداخت بر اساس دلار و کل هزینه های درمانی بعلاوه بیمه و غیره بر عهده دولت تدبــــــــــیــــــــــرو امید
    • worker A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      4 0
      اگر خبر انلاین دوست داشت نمایش بده؟ ما که همه چیز رو یا کشورهای دیگه مقایسه می کنیم نرخ بنزین ....باید جهانی بشود به قول مسولین (واقعی بشه) یه زحمت بکشید حقوق من رو هم جهانی کنید به قول خودتون واقعی؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      0 1
      1میلیون تومان
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    87 5
    با توجه به تورم 1.500.000 نومن البته به شرطي كه مثلا تخم مرخ نشه شونه اي 200.000 تومن
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    18 0
    1500000تومان
  • سینا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 9
    به نظر من باید نسبت به کاری که انجام میدن باشه . هر چی کار سخت تر دستمزد هم بیشتر و هر چی کار آسون تر دستمزد هم کمتر
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 میلیون تومان
    • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      76 6
      حقوق باید تابع یه سری چیزا باشه فقط حقوق کارگر نیست باید کل اقتصاد وپرداخت ها ازنو محاسبه بشه از حقوق کارگر تا دستمزد پزشک و حق دلالی شرایط یه جوریه از حق کارگر میزنن میریزن به حساب سرمایه دارا این انصاف نیست یه جامعه مثل اروپا یا امریکا را مد نظرقراربدین همه قیمت ها رو مثل اونجا کنبین موقع قیمت بنزین باترکیه حسابمون میکنید موقع پرداخت حقوق با آفریقا عدالت اونه مثل المان یا ایتالیا حساب بشیم تو همه چیز کل یارانه و همه چیزم حذف میشه ببینم اونوقت وزارت نفت میتونه بنزین و گازوئیل استاندارد بده یا وزارت نیرو بااین راندمان میتونه تولید کنه الان همه چیز به نفع دلال و دزد هستش اون موقع هست که هرکی سرجاش میشینه پزشک ساخت و ساز نمیکنه آواز نمیخونه ارتشی مسافرکشی نمیکنه
  • حسین IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    16 78
    لطفا افزایش پیدا نکند زیرا مشکل ایجاد خواهد کرد
    • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      25 7
      اشتب + دادم.منفـــــــــــــــی
  • علیزاده IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 12
    750 هزار تومان حداقل حقوق در سال 93 با توجه به قدرت خرید
  • فرزاد A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    9 2
    والا با این وضعیت بازار تعیین نرخ خیلی سخته. از یک طرف کارما میناله و میگه که دخلم با خرجم یکی نیست. از طرفی دیگه کارگر داره زیر این گرونی له میشه. من خودم کارگرم و میبینم کسایی رو که رو 2-3 هزار تومن هر ماهشون برنامه ریزی دارن. به نظرم حداقل حقوق باید 800 تومن نعیین بشه تا بشه یه مقدار از این فشار رو سبک تر کرد
  • بی نام US ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    46 0
    18،000،000 ریال
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    27 2
    40درصد نسبت سال قبل
  • پیمان DE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 4
    حداقل 30 درصد. ولی با این کار جبران کاهش سطح درآمدی در سالهای قبل( به دلیل تورم بالا و به اندازه نبودن رشد دستمزد) پوشش داده نمیشود.
  • کاظم بالازاده A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    5 3
    10000000ریال
  • امین IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    8 12
    به نظر من باید با رشد تورم یکی باشه . حقوق پایه باید در حدود 750 هزار تومان باشه!
  • بهرنگ IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    9 0
    باتوجه به عدم ترميم حقوق كارگران زحمت كش در ساليان متمادي و فاصله زيادي كه همواره با خط فقر اعلامي از سوي سازمانهاي ذيربط وجود داشته است، افزايش حداقل دستمزد به ميزان تورم ساليانه هيچ تاثيري در ارتقاء وضع معيشتي كارگران نخواهد داشت.
  • احسان A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    10 12
    حداقل دستمزد 12000000 ریال باشد به خط فقر شاید نزدیک بشیم
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 0
    تورم واقعی این رو حساب کنن، بعدش مبلغ یارانه (اگر تعلق میگیره) کم کنن هر چی شد ما قبول داریم
  • حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 6
    حداقل دستمزد با توجه به نرخ تورم اعلام شده در سال92 می بایست 6.576.187ریال باشه و برای سایر سطوح دستمزد حداقل 20درصد افزایش داشته باشه.
  • سعید A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    73 3
    حداقل باید 2 میلیون باشه تا بشه از عهده مخارج زندگی در اومد
  • رضا IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    16 0
    با توجه به اینکه پائین ترین رنج حقوقی مربوط به کارگران است بهتر است به جهت جبران نسبت به سنوات قبل حد اقل 40 درصد افزایش یابد.
  • بهنام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    15 2
    1 ميليون و 500 هزار تومان
  • هموطن IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    71 6
    25000000ریال معادل دو میلیون و پانصد هزار تومان یعنی همان خط فقر
  • ali A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    57 3
    دو میلیون تومان!!!
  • یه نفر A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    43 1
    مهمتر از میزان افزایش حقوق وادار کردن کارفرما به پرداخت است بسیاری از کارفرماها با کارگر و کارمند خود قرارداد نمی نویسند . یا مثل شرکتی که من در ان کار می کنم قرارداد تنظیم می شود اما کاملا یه طرفه و به سود کارفرما و با حد اقل حقوق. از پرسنل امضاء گرفته می شود ولی هیچ نسخه ای از قرارداد به پرسنل داده نمی شود !!! من نمی دانم این کارفرماها چرا اینقدر از قرارداد می ترسند ؟ . اگر کسی امضاء نکند اخراج می شود . در بسیاری از موارد کارفرما با سوء استفاده از بیکاری شایع در جامعه کارگر را به مبالغی پایین تر از حداقل تعیین شده به کار می گیرد و ساعت کار را هم 54 ساعت یا بیشتر در هفته اعلام می کند البته بدون پرداخت یک ریال اضافه کار!!!! می گویند 44 ساعت کار در هفته برای شرکتهای دولتی است
    • ابراهیم IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      3 10
      به نظر من شما دروغ قرن را نوشته اید چون اگر کتاب قانون کار را نگاه کنید فقط نوشته کارفرما باید دوم اگه بروید شکایت کنید کارفرما مجبور به ارایه قرارداد میباشد سوم فرقی نمی کند چند درصد اضافه بشود کارفرما همون درصد سودی که باید ببرد میبرد واین افزایش برمیگردد به جامعه دولت محترم اگه بتونه خودش گرانی بار نیاره کارفرما وکارگر باهمدیگه کنار مییان
  • jj IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    25 4
    3000000$
  • سین شین A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    21 2
    حداقل باید 30 درصد افزایش داشته باشه اما نظر ما چه اهمیتی داره که سوال می کنید؟!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 12
    800
  • نیما IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    7 4
    حداقل دستمزد کارگران چیزی حدود یک میلیون باید باشه با این نرخ تورم .حداقل باید جوری باشه که کارگری که صبح تا شب زحمت میشکه شرمنده خانواده اش نشه.مخصوصا ایامی مثل نوروز.کاش یکم مسولین درکشون بیشتر بود.
  • حامد A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    61 3
    حداقل 2 میلیون تومان فقط برای زنده موندن نه زندگی
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    18 0
    سلام به نظر من باید دستمزد کارگران عزیز 5 برابر رقم الان بشه یعنی چیزی حدود 2500000 تومان تا بتونن خرج زندگی رو پیش ببرند و هر روز شرمنده زن و بچه هشون نشن
  • اپراتور برق IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    15 0
    سلام - بنظرم باید 35 درصد باشه - حق مسکن هم که واقعا خنده دآره! حق مسکنم حداقل باید 150000 بشه
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    25 4
    حد اقل مساوی با افزایش تورم500درصد
  • امینم IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    11 1
    با درنظر گرفتن منفعت کارفرما 35% عادلانست
  • کارگر A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    100 5
    همه سرکاريم!بابا بيخيال!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 9
    900هزار تومن
  • محمد مهری GB ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    12 0
    بسمه تعالی به نظر بنده بهترین مبلغ که به عدالت اجتماعی هم نزدیک است خط فقر می باشد.تعیین مبلغ دستمزد کارگر بر اساس نرخ تورم هم مضحک و نیز مصداق بی عدالتی است.توصیه بنده به مسئولینی که وظیفه تعیین میزان دستمزد کارگران را بر عهده دارند این است که بیایید برای اولین بار هم که شده به این قشر زحمتکش که سهم بسیار بالایی در تولید و بطور کلی در درآمدزایی برای دولت دارد را به آنها بدهیم.
  • علي A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    9 3
    1200000 تومان
  • سعيد باهوش A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    9 1
    مطابق ماده 41 قانون كار
  • ِسعید A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    11 0
    با این اوضاع اقتصادی 1 میلیون هم کمه چه برسه به 600 تومن . اگر طرف سرکار بره زن و بچه هم نداشته باشه فقط خودش خرج کنه کم میاره تازه اگه محصل نباشه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    15 3
    حداقل حقوق 12000000 ریال باشد.
  • رضا A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    41 1
    2000000 تومان
  • یاسر A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 5
    یک میلیون
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    از اول انقلاب تا کنون هر سال به طور متوسط 10درصد بالاتر از تورم آن سال گزینه مناسبی است...
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 1
    1200 الی 1400 مناسبه
  • معین IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    5 1
    یک میلیون و دویست هزار تومان
  • وحید IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    کاگر اول ازهمه امنیت شغلی میخواد بعد حقوق
  • اکبر حقگو IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 1
    حداقل باید یک میلیون تومان باشد
  • احمد A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 1
    به ازای هرعضو خانواده 800هزارتومان(مثلاخانواده سه نفری دومیلیون وچهارصدهزارتومان)
  • کریم IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 2
    1000000 تومان
  • حسن A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    دولت لطف كند ماليات راكمتر بگيرد از اين قشر زحمت كش بهترين كار است زيرا نه به كارفرما فشار مي ايد نه به كارگر اين موضوع. هدفمندي است كه به كارگر فشار اورد
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 3
    8000000000
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    فقط بحث کارگرانو در واقع کارمندان نیست. مساله اصلی کارفرماها هستند که باید توان پرداخت حقوق بالاتر را داشته باشند که این هم تابعی از شرایط اقتصادی و کسب و کار است. بحث بر سر یک عدد جنجال بی مورد است و باید از ریشه فکری به حال این قضایا کرد. همین حالا هم بحث بر سر حداقل حقوق کارگری است اما بسیاری از تحصیل کرده ها و متخصصین هم همین حداقل حقوق کارگر بدون تخصص را دریافت می کنند به این خاطر که کسب و کارهای بدون رانت در ایران آنقدر سودآوری ندارند که قادر به پرداخت حقوق منصفانه باشند و اگر هم مجبور شوند نهایتا با تعدیل نیرو جبران می کنند که این هم یعنی بیکاری بیشتر.
  • لاله A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    57 0
    خبر آنلاین چرا نظرسنجی میکنی؟ مگه نظر مردم واسه مسئولین ذره ای اهمیت داره؟؟؟
    • بابک RO ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      2 4
      نظر های احمقانه وقتی میدیم انتظار داری کسی توجه بکنه ؟ وقتی طرف مینویسه 3 میلیون تومن (حداقل حقوق) قطعا که از مغزش استفاده نکرده. فقط چیزی رو که باهاش حال مبکنه رو مینویسه. اقا منم بلتم. حداقل حقوق 50 میلیون تومن ماهی. چیه فقط بابک زنجانی بخوره ما ادم نیستیم ؟ مسوولین همین فردا لطفا حقوق ها رو بکنن 50 میلیون تومن. حرف مفت و رویایی مفت که کم نیست.
  • مهدی غول A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 5
    باسلام .من خودم کارگرهستم وباتمامی مشکلات اشنایم.پیشنهادمن حقوق پایه مبلغ700000تومن میباشدکه به کارفرماهم فشارنیاد.من الان باپایه حقوق 600000تومن3ماهه که حقوقی دریافت نکردم
  • مجید IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 2
    حداقل حقوق 900000درشهرهای کوچک 1500000الی 2000000نومن درشهرهای کوچک
  • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    5 2
    15000000ریای
  • احمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    10 0
    1.5ميلون تازه اگرمستاجرنباشه بچه دانشجونداشته باشه وخانم هم كاربكنه
  • بی نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    5 1
    حداقل حقوق دریافتی باید به میزان خط فقر باشه. اون 30% رو از کجا درآوردین؟ تورم هم که 37% هست
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    5 5
    4.871.250 ریال هم زیاده به نظر من باید 25% از حداقل کم بشه
  • hamed EU ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 2
    10000000 rial
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    1500000لطفا
  • وحید IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 0
    دیگه 1 تومن 2 تومن پول نیست که جواب این همه مشکل و بده..........
  • بهزاد A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 0
    دولت طي چند سال اخير كمتر از نرخ تورم حقوق ها رو افزايش داده الان در دولت روحاني هم همين كار اشتباه داره تكرار ميشه
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    با تورم موجود و وضعیت معیشتی و درآمدی مردم، حداقل حقوق در سال 93 از دیدگاه بنده بایستی 10 میلیون ریال بوده تا امکان تنها زنده ماندن وجود داشته باشد.
  • محسن IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 3
    واقعا با این وضعیت مبلغ 487 هزار تومن خجالت آوره. حداقل حقوق باید بالای 800 هزار تومن باشه تا کارگر بینوا یه ذره احساس امنیت بکنه.
  • آریایی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    حداقل به میزان تورم واقعی نه چیزی که آقایان می فرمایند.
  • میلاد A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 2
    فوب خلیج فارس
  • محمود IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    13 0
    1800000 تومان حداقل زیر خط فقر
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    9 1
    3000000 تومان حداقل اداره کار
  • روشنک A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 3
    حداقل یک میلیون تومان
  • ش A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    45% باشه فکر کنم عادلانه است،با این وضع تورم . گروني و مشكلات و مريضي .......
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 2
    10 میلیون
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 0
    با توجه به نرخ تورم و هزینه های کمر شکن زندگی حداقل 000/000/3 تومان .
  • امیر A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 3
    به نظر من بیشتر از 25 درصد نسبت به سال ثبل افزایش نمی دهند.
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    36 0
    نصف حقوق و مزایای خالص یک نفر نماینده مجلس را بعنوان حداقل دستمزد کارگر در سال 93 پیشنهاد میکنم
  • الهام RS ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 10
    200
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 3
    1000000 تومان
  • حميد A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    8 0
    به نظر من بايد بين 1500،000 تا 2000،000 تومان بايد بشه تا بشه گفت نفس ميكشيم ، البته با اين تورم و گراني نه ديگه بيشتر از اين ، همينجوري كمر مردم شكسته هست ! يه ذره ارزش قائل بشين به مردم اين همه صبور .
  • آرتام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    26 0
    با اینکه افزایش حقوق کارگران در جامعه ،بیکاری و تورم رو به دنبال داره اما در شرایط کنونی با توجه به نرخ اجاره بهای مسکن و بهای حامل های انرژی و همچنین افزایش روز به روز مواد غذایی حداقل دستمزد میبایست 1800000 تومان باشد تا یک خانواده 2 نفری بصورت کاملا معمولی زندگی کنند.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
      3 0
      به نظرم این فقط کفاف یه زندگیه 2 نفره رو میده اما یه خانواده که 4 یا 5 نفرن بچه ها هم همه دانشجو هستن تکلیفشون چیه.آیا با 1800000 تومان میشه یه خانواده 5 نفره رو چرخوند؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 8
    800
  • فاطمه IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 2
    1000000تومان
  • سیدحسن موسوی A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 5
    من با 800000 تومان موافقم
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 6
    700
  • رضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    8 0
    حداقل 1500000تومان
  • کیومرث A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 1
    اقایان در بیشتر مواقع که ایران رو با سایر کشورها مقایسه میکنند مثلا قیمت بنزین در سایر کشورها و ایران و.....باید حداقل حقوق دریافتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس برابر باشد . مگر ما چه چیزمان از انها کمتر است.!؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    7 0
    حداقل حقوق پایه 1800 تا 2 تومان برای یک زندگی متوسط
  • رضا A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 2
    اگه مالیات رو کم کنن و مزایا رو ببرن بالاتر 30 درصد مناسبه
  • سیاوش IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 2
    حداقل یک میلیون تومان
  • ایرج GB ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    سه میلیون تومان
  • بی نام EU ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 1
    1000000
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    حقوق درسال 93 افزایش نداشته باشد و قیمت کالاها هم تغییر نکند چون با افزایش حقوق قیمت همه کالاها چند برابر می شود
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 4
    به نظر من حقوق باید 25 درصد بره بالا به شرطی که تورم سال بعد بشه زیر 25
  • مینو IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 0
    چطوره که دولت پول نداره حقوق کافی به کارگرانش بده اما رییس و مدیر همون کارخونه ها با پول دولت شرکت جانبی تاسیس می کنند و می تونن حقوق بالا به کارکنانشون بدن. خب دولت هم همون قد حقوق بده
  • سید IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    وقتی نرخ تورم تقریبا 35 درصده، نرخ افزایش حقوق کارگران باید از این نرخ بیشتر باشه، من 40درصد رو پیشنهاد میکنم.
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 1
    زیر سه میلیون تومان مساوی زیر خط فقر به گفته خودتون پس سه میلیون تومان برای سال 93 حقوق متعارفیه
  • سید اکبر رضوی A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 0
    بنظرم 30 در صد خوب است البته بیشتر هم بشود . افراد به مشکل بر می خورند(افزایش تورم). بقول ضرب المثل قدیمی کم بخور اما همیشه بخور. بنظرم بیمه بازنشستگی برای کارگران خیلی مهم است. قانونی باشد حتی یک نفر یک روز هم جایی کار می کند حتما" بیمه اجباری شود و از راه پیامک به ایشان اطلاع رسانی شود. از سازمان تامین اجتماعی نامه ای بیارد جهت تسویه مثلا" از طریق انترنتی و یا شماره ملی بهر حال کارفرماها هم قدر کارگر خود را بدانند و آنها را به طریقی در کار به اندازه ذره ای سهامدار کنند. ضمنا اگر کار گر هم دارای خلافی بود مثلا" آن را در سابقه اش بازخواست کنند و تذکر دهند و از سابقه اش کم کنند. دو طرف قضیه در نظر گرفته شود. بنظر من اگر محیط کارگری محیط سالم و انسانی باشد مشکلی پیش نمی آید.
  • مهدی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    1500000
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 2
    30 درصد منصفانه است
  • دارا IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    1.500.000 تومان براي حداقل حقوق
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    با سلام و عرض خسته نباشید حداقل حقوق یک کارگر جهت امرار و معاش یک ماه بایستی 800 تا یک میلیون تومان باشد در صورتی که نرخ تورم در سال بعد افزایش نداشته باشد . اسماعیل
  • مریم IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 1
    1500000 تومان
  • سعيد A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    8 0
    اين نظرات هيچ فايده اي نداره . نهايتا" دستمزد بشه 600000تومان . . . فك كردين ميشه 2000000تومان
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 1
    4000000
  • مهدی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    2000000 حد اقل حقوق
  • احمد کیوانی نودژ A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    کاش فکری هم به حال حقوق کارگران باسابقه میشد ما کارگران با 25 سال سابقه کار فقط 100 تومان حقوقمان از کارگران تازه استخدامی بیشتره .
  • مجی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 3
    نرخ دستمزد تابعی از در آمد ناخالص کشوره بنظرم چون درآمد ناخالص کشور ما یک پنجم آلمانه دستمزد هم یک پنجم آلمان باشه
  • اکبر A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 2
    حداقل حقوق 1.500.000
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 1
    100میلیون
  • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 3
    حداقل 2 میلیون
  • پارسا A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    اگر کمتر از تورم اضافه بشه مسلما خلاف قانون و قول مسوولین اجرایی کشور وباعث فقیر شدن بیشتر کارگران مظلوم خواهد شد
  • سیدمهران A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    حداقل دوبرابر خط فقر
  • محمد.م.م A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    8 0
    من یه مجرد توی شیراز با حقوق 1.200 ساعت کاری از 8 تا 1 و 5 تا 8 بازم کم میارم وسط ماه تازه خرج خورد و خوراک و اجاره خونه هم ندارم بعد یه کارگر با 2 تا بچه و اجاره خونه چقد به نظر شما دربیاره زندگیش میچرخه؟ اصلا آدم تو این وضعیت با خودش میگه ازدواج کنم که چی بشه؟ یه نفر دیگه بیارم بعد با زجر و بدبختی در بیاریم و خرج کنیم چه معنی میده اخه
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    6 0
    پروفيل ساوه هنوز حقوق مهر را پرداخت نكرده اول به فكر عقب افتادگي هاي حقوق كارگران باشيد كه با فلاكت زندگي ميكنند.
  • سعید A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    5 0
    کاش به حرف ما کارگرها بود زورما جواب گو نیست کرایه خونه با 10 میلیون پول پیش زیر 500 هزار تومان پیدا نمیشه خودتون هم میدونید حتی با 2 میلیون تومان در ماه هم نمیشه زندگی کرد یعنی فقط باید با این پول بخوریم تا نمیریم یعنی باید قید بیماری، مسافرت، تحصیل و.. را زد به نظرم حداقل حقوق از 1 میلیون شروع بشه شاید شاید هم کارگر و هم کارفرما کنار بیاییند
  • ناشناس IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    1- حداقل دستمزد باید مبلغ تعیین شده برای خط فقر باشد کسی که کار میکند حداقل انتظارش این است که سطح زندگی او زیر خط فقر نباشد 2- حدود 20سال در باره تعیین دستمزد قانون زیر پا گذاشته شده و معادل تورم اضافه نشده اگر مسئولین ادعای عدالت دارند وبه قانون احترام قائلند باید جبران این سالها را بنمایند این وظیفه مسئولین است ممکن است بگویید چرا دولت فعلی باید پاسخگوی رفتار غیر قانونی 8سال گذشته باشد باید گفت در قانون گریزی احمدی نژاد کسی شک ندارد مشکل بزرگ مجلس با او همین بود اما این دولت با شعار قانون گرایی سرکار امده وانتظار نیز احترام به قانون است
  • امیر بیگی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 18
    با توجه به نرخ تورم بین 750 تا800هزار
    • بی نام DE ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      3 0
      شما بویی از همدردی با کارگران نبردید قربان که این عدد شرم آور را می گویید
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 0
    به نظر من با توجه به شرایط موجود و نرخ تورم و با توجه به عقب ماندگی حقوق کارگران از سالهای قبل میبایست بین 1.5 تا 2 میلیون تومان باشه
  • گارکر A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 3
    اگه کارفرمای کارگران و کارمندان خود دولت باشد قضیه حل است چون در آنصورت ثروت و منابع ملی کشور متوازن توزیع می گردد. و کارفرمایان بخش خصوصی تنها با دولت طرف هستند نه با کارگران مظلوم و فقیر.
  • ارش EU ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 1
    4000000
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    با اين شرايط حداقل دستمزد بايد بين يك تا يك و نيم ميليون باشه ولي مطمئنم آخرش به همون افزايش 15 تا 20 درصدي هر سال ميرسيم و بعد بقول كارفرماها هر كسي هم كه نميخواد به سلامت!
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    گارگر ان خارجی ساعتی 18 دلار می گیرند 8ساعت کاری144دلارضربدر25000ریال می شود روزی3600000ریال ضرب در30می شود ماهی 108000000ریال این حقوق یک گارگر که هشت ساعت کار مثبت داشته باشد
  • afra A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 9
    هشتصد تا یک میلیون منصفانست
  • نریمان A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    با سلام من کامنت دوستان را نخواند ه ام . امکان ارایه نظر من توسط دیگران شاید وجود داشته باشد ، من ساده و مفید نظرم این است مثل هر پدیده ای اگر دولت دخالت نکند بهتر است. این امر یک حقوق خصوصی است . بدون دخالت دولت مردم با هم راحت کنار می آیند و آثار تورمی این موضوع برای همیشه از بین می رود. لطفا یکبار هم که شده اجازه دهید کارگر خودش به خدمت خودش قیمت بگذارد آقایان دست از سر ما بردارید.
  • رضا EU ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 25
    با 26 روز تعطیلی رسمی و 26 روز مرخصی اجباری و 52 روز جمعه همینم زیاد هست.
    • مهدی IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
      1 1
      عزیزم مگه شما جایی شبانه روزی کار می کنی؟؟؟ ببخشید توقع داری مردم جمعه و عاشورا و ۲۸ صفر و .... هم برن سر کار؟؟؟؟؟‌
    • بی نام A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
      0 0
      لابد خودت کارمندبانکی ونمیدونی که این قشر چی میکشنخواهشا تونظرنده.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 1
    اگر قرار است قیمت نفت و بنزین بر مبنای کشورهای همسایه حساب شود پس حقوق نیز باید بر این مبنا حساب شود .
  • محمد A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    برای یک خانواده 3نفری حداقل 15000000ریال برای شهرستان و25000000ریال برای تهران تا بتوانند درمقابل این تورمی که هست وبیش روی قلیم خود رااز آب بیرون بکشند.
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    بااین اوضاعی که تواین 8سال برای مملکت ومردم درست کردن وهیچ کس هم پاسخگونیست بالای3000000تومن شایدزنده نگهمون داره
  • فرهاد IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 0
    یه چیزی بدن که زندگی کنیم نه فقط اینجوری زنده باشیم (2 میلیون)
  • حسين IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    5 0
    با سلام و احترام چون قيمت بنزين تو فوب خليج فارس 850سنته ما قبول مي كنيم بنزين 85 % درصد فوب خليج فارس باشه حقوقمون هم 85% فوب خليج فارس بشه كه با يه حساب سر انگشتي مي شه 6 ميليون تومان پس از كسر ماليات
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    تاسنديكا نباشد كارفرما بركارگر حاكم است.حقوق كمتراز دوميليون براي خانواده ي سه نفره درايران خط فقر محسوب مي شود
  • محسن IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 0
    با توجه به اینکه زندگی همه ما متاثر از قیمت دلار هستش باید به دلار حقوق بگیریم.به نظر من 2500دلار منصفاته هستش
  • علی A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 7
    برای جلوکیری از تورم و ادامه فعالیت کارخانه ها نباید حقوق و دستمزد امسال افزایشی داشته باشد . افزایش حقوق برابر است با تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها و بیکاری بسیاری از ما
  • بی نام EU ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 0
    2000000 تومان اینم واسه غیر تهران
  • محمد A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 1
    طبق قانون بر اساس تورم واقعی
  • امير A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 20
    اينقدر گرفتار مال دنيا نباشين
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 0
    2 میلیون تومان
  • پیمان US ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 1
    باتوجه به افزایش 700 برابری قیمت بنزین در35 سال گذشته می توان همین نسبت را درمورد حقوق کارگران نیزاعمال کرد باتشکر
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 3
    حداقل 30 درصد نسبت سال گذشته
  • کولرساز RO ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    4 5
    حداقل یک میلیون و 200
  • بابای علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 0
    در مبحث اقتصادی اونچه مهمه قدرت خریده نه درآمد.... یک کارگر در صورت داشن قدرت خرید و پایین بودن تورم، با درآمدی یک میلیون تومانی هم زندگی خوبی خواهد داشت .... اما با شرایط کنونی در صورت داشتن منزل با درآمدی حدود 1.5 می توان به یک زندگی عادی امید داشت.
  • آرمین IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    به میزان تورم حدود 36%نسبت به پارسال اضافه شود
  • حسین جاویدی A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    با سلام حداقل پایه حقوق کارگران باید 1/500/000هزارتومان باشد
  • مهدی A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    حداقل دوملیون
  • بی نام US ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    اگه کارگر واقعا کار گر باشه بنظرم 2100 با این وضعیت باید حقوقش باشه
  • جواد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 4
    یک میلیون تومن.
  • درنا A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    حداقل دو ميليون
  • حسين IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    اگه نسبت به تورم باشد یک میلیون نیم
  • بی نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    یک ملیون و نیم
  • بی نام A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    1.500.001
  • یونس IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    من هرمزگانی هستم و الان حقوق بهمن +عیدی و سنواتم رو نگرفتم خالص پرداختیم 750000تومان هست باید ماهانه450000تومان قسط بدم وحقوق م دوماه الا سه ماه تول میکشه بعد یه حقوق میگیرم به نظر من 1500000تومان باشه خوبه
  • بی نام SE ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 1
    با این حقوق ها آرزو به دل خواهیم مرد.
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 2
    نظری ندارم
  • nader IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    1000 دلار
  • اکبر A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    زندگی برای خانواده ای با درامد کمتر از 1/5 ملیون به معنای اختلال در زندگی است
  • مهدی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 2
    1میلیونم دارایی هی بابک زنجانی
  • محسن A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    1 میلیون پانصد حداقل
  • محسن م A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 4
    اگر 1500000تومان بشه می تونیم زنده بمانیم
  • انسان A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    با سلام بنظر من اگر بخواهند عادلانه حداقل حقوق را مشخص کنند باید مبلغش بین1000000تا1:200000باشه جدا از اضافه کاری و پاداش
  • شهریار IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    با این تورمی كه در پیشه حداقل حقوق باید 2 میلون باشه
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    30% کاملا منصفانست . هم برای کارفرما و هم برای کارگر
  • بی نام EU ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 0
    به نظر بنده حقیر بهتر است همه حقوق بگیران یک اندازه حقوق بگیرند چرا که همه میخواهند نفس بکشند تشکر اقلا این دفعه را بنویسید.
  • صادق A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    حداقل 1.5 میلیون تومان
  • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 1
    10 میلیون تومان
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 1
    یه عددی باشه که نمیریم!!
  • mehrdad A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 1
    پایه حقوق حداقل ۱۲۰۰۰۰۰ تومن
  • مهدی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    2 0
    آقای سید رسول همینجوریشم یه کارگر داره جای دو نفر کار میکنه آقای کار فرمایی که میگی پولم و بزارم بانک سود بگیرم بهتره آخه یکی نیست بهت بگه شب خوابیدی صبح بلند شدی دیدی به خاطر این اقتصاد بیمار سرمایت 3برابر شده پس سر ما کارگرا منت نزارید اگه ما کار نکنیم چطوری میخاید پول دار شید
  • شهلا A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1 3
    100000 تومان
    • میترا A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
      0 0
      شما نظر ندی سنگینتری
  • راین A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 0
    20.000.000
  • احمد IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    حداقل در زمان فعلی 3میلیون. بازم میگم اگر تورم نداشته باشیم حداقل 3 میلیون کافیه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    اگر نرخ واقعی تورم در نظر گرفته بشه بالای 3000000 تومان
  • حسین IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    حداقل باید 2.5 میلیون تومان باشد
  • بینام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    حقوق بر اساس دلار داده شود بطور مثال 1000 دلار ناقابل!!!
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 5
    1000000
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    باید به دلار پرداخت شود حداقل 1000دلار
  • حامدکلاکی A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    پس انداز نخواستیم ماهی 2 بدین ما زنده بمونیم.واقعا خدارو خوش میاد کارمند بگیره 700هزار تومان مدیر ل بگیره 6ملیون تومان
  • راحله IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    حقوق هر چه باشه کل زندگی باید راحت بگذره که مردم در کنارش استراحت و تفریح هم داشته باشند. مهمتر اینکه حقوق سرموقع دست آدم برسه که خرج کنی و لذت ببری نه شش ماه بعد بهت بدن. با توجه به تورم، من که سرپرست خودم هستم و صب تا شب هم کار میکنم و کل دارییم ی کلبه کوچک هست که اقساطش رو میدم باید حداقل حقوق هر فرد دو تومن باشه که تفریح و شادی هم داشته باشه نه فقط برای خوراک و لباس و ظاهر خوب داشتن بلکه مهمونیا و رفت و آمدها هم کنارش باشه که همه اینا با پول درست میشه. شادی مردم خیلی مهمه.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    سرکاریه ، یعنی هر سال آخر سال همین بحث ها رو پیش میکشن ولی آخرش کارگر بیچاره رو ذلیل و عبید نگه میدارن . لازم نیست نظری بدین چون فقط وقتتون رو تلف میکنین . آخه 20% میشه 100 هزار تومان 30% میشه 133 هزار تومان این ها هم مبلغیه که مردم رو سرکار گذاشتین ؟!! باید حقوق حداقل به اندازه خط فقر باشه زیر خط فقر که اینقدر بحث نداره .
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 1
    يک ميليون و پانصد هزار تومان
  • محمد علي سپهوند A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    با توجه به تورم بالاي 32درصداين روزها واجراي فاز دوم هدفمندي در سال آ ينده افزايش 30درصدي دستمزد كوچكترين حق كارگران ميباشد
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    تو ایران با این همه نعمت خدادادی هر ایرانی حداقل باید ماهی 30000000 ریال درآمد داشته باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    حد اقل یک میلیون و هشتصد هزار تومان
  • یاسر EU ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 3
    سلام و خسته نباشید به نظرم 1میلیون عادلانه است.
  • آسمان آبی A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 1
    اصلا چرا آقایان سفسطه بازی میکنن قانون در مورد افزایش حقوق کارگران چی گفته
  • سعید IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    با احتساب 6 درصد باقی مانده از سال قبل حداقل 36 % افزایش حقوق دردی وا نمیکند ، ولی ولی ولی همین 36 درصد را هم بدهند خوب است.اگه بدهند....
  • محمد IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    4 0
    اگه بنا است قیمت انرژی واقعی بشه قیمت کار و کارگرهم باید واقعی بشه همین و بس
  • کارگر قشر ضعیف مملکت IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    بدترین دغدغه گارگرها امنیت شغلی انهاست که متاسفانه با افزایش حقوقشان بیکاریشان را رقم میزند چون زور کارفرما بیشتره برای همین باید دولت یک فکر اساسی برای امنیت شغلی کارگرها بکند و هم افزایش حقوق نسبت به تورم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    3 1
    حقوق ندن! بجاش فقط یه مسکن متعارف،تغذیه و بهداشت و آموزش،حمل و نقل،آب و برق و گاز رایگان... یه اند ک هزینه برای یه سفر داخل استان نه خارج استان!همین کافیه! کارگر بجای هشت ساعت ،ده ساعت کار میکنه!
  • بهزاد IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 12
    من فکر میکنم با این نرخ تورم و این حرفا منصفانه اووووون 800 تومن خوب باشه که نه سیخ بسوزه نه کباب
  • امیر IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 8
    چهارصد هزار تومن
  • مهدي IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 3
    مافقط دعا كنيم گراني بيشتر از اين نشه الباقي پيشكش
  • جواد A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 4
    یک میلیون تومان
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    حداقل حقوق پایه 1800 تا 2 میلیون تومان
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 2
    1200000
  • مصطفی A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 1
    یک میلیون و پانصد هزار تومان
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 0
    حداقل 2 میلیون تومان
  • سید جعفر IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 2
    به نظر من یک میلیون تا یک میلیون دویست
  • worker A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    3 0
    نظر؟؟؟؟ اول که من نظر دادم ولی نمایش نمی دهید بعد مگه نظر ما هم مهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حامی کارگر و کارفرما IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    1 0
    سلام..23 درصد کارفرما افزایش بده و خو اهشا هی کارفرما ها نگن نداریم جنس ها هم سه برابر میفروشین تو بازار نسبت به پارسال دوما 10 درصد دولت کمک کنه که در کل 33 درصد اضاف شه. رشد داخلی اقتصاد منوط به کار کردن کارگر هاست وقتی مشکلی نداشته باشن راندمان مفید بالا میره و این یعنی توسعه اقتصادی..وسلام
  • محمد IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 2
    تا از توليد حمايت نشه ده ميليون هم بشه فايده نداره چون كارفرمايي باقي نميمونه
  • سیامکک A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 2
    سلا م به نظرمن باید قیمت تعین نشود وازادی عمل گارگروکافرماداشته باشند تعین حقوق ودستمزد مشکل است وبه خیلی مسایل بستگی دارد وباید توافقی باشد دخالت دولت به همه زیان خواهد کرد
  • یونس امین پرست IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 2
    منفی 250هزلرتومان با اعمال شاقه!!!
  • ابجی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 5
    یک میلیون تومان ، ب نظر من باز هم کم است اما با این اوضاع شیر تو شیر. اگ یک میلیون بشه خوب ه
  • اصغر A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    1 0
    مگرمئسولین از وضیعت بی سروسامان کشورمان خبر ندارند بااین تورم هنوزدنبال افزایش ده شاهی حقوق کارگر رانده شده ازهمه جا دارند چونه می زنند آیا برای افزایش حقوق خود طبق عدالت رعایت میکنند کارگرهای بدبخت شدند گوشت قربانی هم عروسی سر میبرند هم درعزا(اما هیجوقت مئسولان حتی برای رضای خدا یکی از این مطالب ها نمی خوانند)
  • نیما A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    1 0
    سلام به همه زیاد حرص نخورید مثل هر سال (مثلا) نماینده کارگر میگه 30 در صد نماینده کار فرما میگه 25 درصد اون وقت دولت 22 درصد رو تصویب می کنه
  • محمد IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    4 1
    اگر یک مقدار فکر کنیم وانصاف ومنطق داشته باشیم پایه بین 800 تا 900 عادلانه میتونه باشه و هم کارگرا هم کارفرما هم خدا راضی باشه
  • محمدرضا A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 2
    دولت و کارفرمایان طبق ماده 41 عمل کنند
  • متأهل A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    امسال رفتم خونمو تمدید کنم ،میگه 10 میلیون باید اضافه کنی.منطقه شمال تهران هم نیست(کوی نصر) حالا منی که کارمندم و متأهل،ماهی چقدر باید درآمد داشته باشم که با خرج خونه بتونم نزدیک ماهی 1 میلیون تومن پس انداز کنم تا منو صاحب خونه نندازه بیرون؟!!!!!!!!!!!!!!
  • صدرا IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    1 0
    سلام پدر من کارگر ماهی 550هزارتومان حقوق میگیره با اضافه کاری میشه یک ملیون تومن که ما باید ماهی 625هزاتومن هم قسط بدیم به نظر شما حالا چقدر باید به این پول اضافه بشه که یه خانواده 4نفری نرمال زندگی کنند حالارفاه پیشکش .............................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهران IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    حقوق زیر 1500000تومان برای همه زیرخط فقر است .
  • رضا A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    750 حقوق پایه
  • کدخدای محل A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    1 0
    سلام - به نظر من تورم که ما تو کشور داریم واقعا 25 ./. درصد برای ما کارگران هیچی نیست اخه 700 تومان حقوق برای ما کارگران بدبخت چی هست به خدا.... اگر35./. درصد بود بهتر از هیچی بود
  • بدبخت IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    3000000 تومن فقط واسه زنده موندن و از سو تغذیه فعلی نجات یافتن
  • مریم A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    دو میلیون
  • مینا IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    وقتی یه کارمند میگیره 1.200ت یه کارگر هم 1.200ت بگیره کافیه.
  • دادا.ج IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    به نظر من نباید به حقوق اضافه بشه مگر 29 اسفند امسال با یک فروردین سال دیگه چه فرقی داره - دولت اگر راست میگه باید حمل و نقل - آموزش و درمان را رایگان کنه و مابقی چیز ها را یک ریال هم افزایش قیمت نده - بعد ببینید نتیجه خوبه یا نه- افزایش حقوق همه را بدبخت کرده 150 هزار تومان افزایش حقوق 10 برابر افزایش چیزهای دیگه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    با سلام آنقدر باشد که بتوانیم حداقل زندگی (یک خودرو ،خانه،هزینه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد دو فرزند و سالی دوبار مسافرت زیارتی و تفریحی ) را برای خانواده فراهم کنیم تا شرمنده آنها نشویم
  • ابوالفضل نصیر ی A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    2 0
    ما انقدر بیچاره شدیم که شبها کار میکنیم بجای روز چقدر این کار فرمایان بیانصاف هستند که در خودشان فکر نمیکنند کار کردن در شب چقدر سخت است که لااقل یک مزایای در نظر بگیرند 7سال است که ما اینچنین کار می کنیم ولی کار فرما هیچ توجهی به ما نمیکند
  • شعبان A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    0 0
    15000000ریال حداقل