مهر نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه گزارش ارائه شده از سوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به شورای حقوق بشر در مورد جمهوری اسلامی ایران را غیر قابل قبول و متاثر از رویکرد سیاسی به مقوله حقوق بشر دانست و افزود : این گزارش به دلیل ایراد اتهامات و ادعاهای غیر حقوقی و غیر مستند، فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.

مرضیه افخم با تاکید براینکه انتظار می‌رود دبیرکل سازمان ملل در راستای همکاری‌ها و تعاملات مبتنی بر ساز و کارهای سازمان ملل در بررسی وضعیت حقوق بشر کشورها و از جمله ایران منصفانه عمل نموده و با پرهیزاز دخالت در امور داخلی از بکار بردن عبارات خلاف اصول و مقررات بین المللی، کلی و مبهم اجتناب کند، افزود: بخش‌هایی از گزارش منتشره جایگاه و موضع بی‌طرفانه دبیرکلی سازمان ملل را زیر سوال برده و کاملا مخدوش می کند . سازمان ملل نباید به عنوان یک ابزار سیاسی برای حمله و آسیب به وجهه کشورهای مستقل مورد سوء استفاده قرار گرفته و از طریق آن، قوانین داخلی کشورها نقض شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بار دیگر استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را مردود دانست و افزود :اگرچه در بخش‌هایی از این گزارش به تحولات مثبت در کشورمان اشاره‌هایی شده، ولی ذکر موارد خلاف واقعیت و تشابهات زیاد این گزارش و گزارش‌های سالانه برخی کشورهای غربی، نشان می‌دهد که منبع این گزارشات یکسان بوده و منابع مرتبط با برخی کشورهای غربی و سایت‌های خبری و گروه‌های تروریستی بدنام و وابسته منبع و مرجع تهیه گزارش قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از اینکه مجازات‌های در نظر گرفته شده برای قاچاقچیان مواد مخدر از جمله مجازات مرگ بصورت کلی و مبهم به عنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با شبکه‌ها و کارتل‌های بین‌المللی قاچاق مواد مخدر روزانه متحمل زیان‌ها و هزینه‌های جانی و مالی زیادی می‌شود و بصورت ناعادلانه و کاملا هدفمند مورد اتهام قرار گرفته است.

مرضیه افخم در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرع مقدس اسلام و همچنین اصول مندرج در قانون اساسی کشور، در جهت حمایت از حقوق آحاد شهروندان خود ثابت قدم می‌باشد و مجددا تاکید می‌نماید موضوع حقوق بشر نباید صحنه تقابل کشورها و فرهنگ‌های مختلف شود، بلکه این مساله می‌تواند با گفتگو و اصل احترام متقابل که حقوق بشر بر ان مبتنی است، زمینه‌ساز همکاری ملت‌ها و انتقال تجارب برای ارتقای کرامت انسانی شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كسري A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    8 1
    چطور امارت و عربستان و مالزي براي قاچاقچيان حكم اعدام ميدن نقض حقوق بشر نيست ، اما ايران كسي رو بعد از چند بار اونهم با توجه به مقدار زياد ميخواد اعدام كنه نقض حقوق بشر هست . به اين ميگن مزخرف از نوع بان كي مون