مهر نوشت:

فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به آمار مقصران تصادفات در بین زنان و مردان راننده در خراسان رضوی گفت: آمارمقصران تصادفات در بین مردان راننده بالای ۴۵ سال پنج درصد و در بین زنان بالای ۴۵ سال در سال جاری صفر بوده است.

سرهنگ غلام رضا گرایلی ظهر پنج شنبه در نشست خبری که در محل فرماندهی پلیس راهور خراسان رضوی در مشهد برگزار شد اظهار کرد: در تصادفات راکبین موتور سیکلت و عابرین پیاده با ۸۱ درصد جرحی و ۶۹ درصد فوتی بیشترین سهم را نسبت به سایر افراد در خراسان رضوی داشته‌اند.

وی ابراز کرد: بیشترین عامل تصادفات در حوضه شهرها عدم رعایت حق تقدم و در جاده های بین شهری سبقت وسرعت غیر مجاز است که نشان دهنده عجله و شتاب بی مورد در بین برخی از هموطنان است.

سرهنگ گرایلی اظهار کرد: طی آمار اعلام شده در ١١ماهه امسال استان سهم عابرین پیاده در تصادفات جرحی٣٢درصد، تصادفات منجر به فوت ٣۵درصد، مجروحین موتور سیکلت ۴٨درصد و تصادفات منجر به فوت آن ٣۴درصد است.

رییس پلیس راهورخراسان رضوی همچنین با اشاره به آمار مقصران در تصادفات بیان کرد: مقصران تصادفات در رده سنی ١٨ تا ٢۵ سال مردان ۴٧ درصد و در بین زنان ۵ درصد است همچنین در رده سنی ٢۵ تا ٣۵ سال مردان ٢۶ درصد و زنان ٣ درصد ودرمردان ٣۵ تا ۴۵ سال ١١ درصد و زنان ٢ درصد است همچنین در مردان بالای ۴۵ سال ۵ درصد و در زنان صفر درصد است.

وی همچنین به افزایش ٢٠درصدی توقیف موتور سیکلت و ٧ درصدی خودرو در سطح استان اشاره و عنوان کرد: با سه هزار و ٩٩٨ خودرو سبک و سنگین که دارای جرایم بالای یک میلیون هستند برخورد کردیم که در این خصوص ٩٨ گواهینامه اخذ و بایگانی شده است.

سرهنگ گرایلی از دیگر اقدامات پلیس راهور را شناسایی رانندگان مصرف کننده مواداعلام و اظهار کرد: با رانندگانی که در حین رانندگی مواد مخدر و قرص های روان گردان مصرف کردنده اند برخورد کردیم واز دو هزار راننده مشکوک نیز تست گرفتیم که برای ٨٠ نفر آن‌ها تشکیل پرونده داده‌ایم.

وی درادامه به طرح نوروزی پلیس راهور اشاره و بیان کرد: این طرح از٢۵ اسفندماه اسفندماه آغاز و تا ١٧ فروردین سال آینده ادامه دارد و در این طرح از نیروهای کمکی استفاده کردیم تا با آمادگی کامل باعث آسودگی خاطر مسافرین و زائرین و انضباط عبور و مرور و کمترین خطا را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور استان افزود: محدوده زوج وفرد نوروز ٩٣ مانند نوروز قبل خواهد بود و به علت اینکه تحویل سال ساعت ٢٠:١٧ پنج شنبه شب است برنامه های ویژه‌ای از عصر پنج شنبه تا بعد از نماز جمعه را در نظرگرفته‌ایم و از پارک هرگونه وسیله نقلیه در این ساعات در مسیرهای منتهی به حرم مطهر جلوگیری خواهیم کرد و کسانی که بدون توجه به این طرح وارد شوند به ازاء هرساعت ٢٠ هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی عنوان کرد: همچنین سایت کنترل حمل ونقل عمومی را راه اندازی کردیم تا مسافران نوروزی بتوانند از طریق پیامک به شماره ١١٠١٢٠ رانندگان متخلف را به مراجع مربوط ارجاع دهند که نحوه پیامک زدن به این سامانه در اطلاعیه‌هایی چاپ و در تمامی وسایل حمل ونقل عمومی بین شهری نصب شده است.

سرهنگ گرایلی تصریح کرد: در طرح نوروزی سال ٩٣ حدود چهارهزار و ۵٠٠ راننده اتوبوس در دانشگاه شهرداری مشهد و ٧ هزار و ٢٠٠  راننده تاکسی در فرهنگسرای ترافیک مورد آموزش و تعلیم قرار گرفته‌اند.

وی همچنین به آغاز برنامه سفربخیر در ٢۵اسفند ماه در خراسان رضوی اشاره و ابراز کرد: این برنامه بعد از تهران اولین بار در خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی همچنین از خانواده‌ها در خواست کرد تا نظارت کامل بر روی جوانان و نوجوانان خود داشته باشند تا خطرات حوادث چهاشنبه سوری فرزندان شان را تهدید نکند.

سرهنگ گرایلی در پایان به کاهش ١٠درصدی تصادفات از سال ٨۵ تاکنون اشاره کرد و افزود: تصادفات در سال ٨۵ حدود ٢٨ هزار بود که این رقم تا امسال به حود ١٨هزار کاهش یافته است.

وی همچنین به شعار نیروی انتظامی در سال 93 اشاره و گفت:شعارنیروی انتظامی درسال ٩٣ امنیت، سلامت ونشاط، راهور نظم وقانون است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =