فارس نوشت:

نماینده سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران پس از گزارش مداخله جویانه روز گذشته خود کنفرانس خبری برگزار کرد و به انتقاد از رییس جمهور کشورمان پرداخت.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در این کنفرانس خبری ضمن تکرار ادعاهای قبلی درباره حقوق بشر ایران تصریح کرد با روی کار آمدن دولت جدید در ایران تغییری در روند امور ایجاد نشده است.
او گفت: دولت ایران همچنان با نرخی هشدار دهنده به اعدام افراد ادامه می‌دهد.
احمد شهید ادعا کرد 40 روزنامه‌نگار در ایران کماکان در زندان هستند.
گزارش‌های این مقام سازمان ملل از لحاظ روش‌شناسی مورد انتقاد واقع شده است. احمد شهید همواره برای گردآوری اطلاعات درباره وضعیت حقوق بشر در ایران به منابعی استناد می‌کند که به گفته او «خودشان را زندانیان سیاسی در ایران» معرفی می‌کنند.
احمد شهید در این کنفرانس خبری درباره منشور حقوق شهروندی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت که این منشور نمی‌تواند نگرانی‌ها درباره حقوق بشر در ایران را مرتفع کند.
او تأکید کرده تضمین حقوق بشر در ایران مسیری طولانی و پرفراز و نشیب پیش رو دارد اما با اراده و همکاری می‌توان اطمینان حاصل کرد که در ایران تغییر رخ خواهد داد.
احمد شهید همچنین از ایران خواست نمایندگی وی از طرف سازمان ملل را قبول کند. او گفت علت اینکه این نمایندگی به وی اعطا شده این است که در حال حاضر ایران جامعه‌ای دارد که به دنبال حقوق خودش است.
پیش از این دبیرکل سازمان ملل هم با انتشار بیانیه ای مداخله جویانه به رییس جمهور کشورمان خرده گرفته بود که نتوانسته فضای آزادی را در کشورمان ایجاد کند!


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =