ایسنا نوشت:

فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» محسن امیر یوسفی همچنان به عنوان یکی از فیلم‌های مورد بحث سال ۹۲، پرحاشیه است و آخرین موضوع خبرساز آن، نمایش فیلم در سالن وزارت ارشاد بود.

پنچ‌شنبه ۲۳ اسفند ماه طبق اعلام یک روز قبل سازمان سینمایی، قرار بود فیلم «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمی‌کیا به نمایش درآید اما ساعاتی قبل از این نمایش اعلام شد که به جای فیلم حاتمی‌کیا، فیلم محسن امیر یوسفی به نمایش در خواهد آمد.

حال چرا فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا به نمایش در نمی‌آید، بحث ما نیست اما در جای خود نکته قابل تاملی است که چگونه می‌شود که یک فیلم جابجا می‌شود.

کیفیت نسخه به نمایش درآمده از فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» باعث اعتراض محسن امیریوسفی شد تا جایی که خودش را به دقایق پایان اکران در سالن وزارت ارشاد رساند و سخنان اعتراض‌آمیزی را مبنی بر کیفیت نسخه به نمایش درآمده مطرح کرد اما پس از آن سخنانی از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی مطرح شد که بر این موضوع تاکید داشت که محسن امیر یوسفی از نمایش فیلمش مطلع بوده است.

و سرانجام پیرو مصاحبه مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی درباره‌ی نمایش فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» در وزارت ارشاد، مشاور رسانه‌ای این فیلم توضیح کوتاهی داد.

طبق اعلام مشاور رسانه‌ فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» برخلاف اظهارات مدیر محترم روابط عمومی معاونت سینمایی، محسن امیر یوسفی به عنوان کارگردان این اثر هیچ‌گونه اعتراضی مبنی بر بی‌اطلاعی‌اش از نمایش این فیلم در سالن وزارت ارشاد نداشته است.

به اذعان اخبار موجود در رسانه‌ها و خبرنگاران حاضر در آن سالن، اعتراض محسن امیریوسفی تنها بر کیفیت نسخه‌ی به نمایش درآمده‌ آن فیلم بود و حتی در بخشی از اعتراض این کارگردان آمده است که صبح مطلع شده است که فیلمش را قرار است به جای فیلم «گزارش یک جشن» اکران کنند. ولی به دلیل گرفتاری‌های آخر سالی و حضورش در آسایشگاه کهریزک نتوانست نسخه مناسب برای نمایش سالن سینما را به موقع برساند.

در پایان تنها به این توضیح کوتاه اکتفاء می‌کنیم، گله‌هایمان را به خاطر بی‌حاشیه پیش رفتن این روزهای سینمای ایران به فرصتی مناسب موکول می‌کنیم تا لطمه‌ای به بدنه نحیف این سینما نخورد، باشد که مدیر روابط عمومی سازمان سینمائی توجیه شوند که فیلم‌سازان به وزارت ارشاد اعتماد دارند که نسخه‌ای (غیرقابل نمایش در سالن سینما) از فیلم‌شان را در آنجا می‌گذارند، امیدواریم به این اعتماد خدشه‌ای وارد نشود.»

فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» که بنا بر «ملاحظات» دبیر جشنواره‌ی فجر به هیات انتخاب ارایه نشد در نمایش‌های خصوصی‌اش برای هنرمندان و برخی اهالی رسانه مورد استقبال قرار گرفت.

تا جایی که کیانوش عیاری با ابراز تاسف از اینکه امکان نمایش فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» در جشنواره‌ی فیلم فجر فراهم نشد‌، گفت: آن‌چه از این فیلم عاید ما می‌شود، نوعی آشتی و نرم خویی است.

داور جشنواره‌ی فیلم فجر با اشاره به اینکه فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیریوسفی را دیده است‌، گفت: این فیلم خوب نبود! چون واژه خوب برای آن کم است، «آشغال‌های دوست داشتنی» فوق‌العاده بود.

وی اظهار کرد: خیلی ناراحت‌کننده است که این فیلم دیده نشد، چون اگر چه ممکن است مسائلی در آن وجود داشته باشد اما آن‌چه در نهایت از این فیلم عاید ما می‌شود یک جور آشتی و نرم خویی است.

عیاری ادامه داد: امیدوارم شرایط اکران عمومی این فیلم مهیا شود، چون بهتر است این فیلم دیده شود و حتی کسانی که مخالف «آشغال‌های دوست داشتنی» هستند، اگر انصاف داشته باشند نمی‌توانند منکر نرم خویی آن شوند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =