رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از نگاه ملی رئیس جمهور یازدهم به چالش دریاچه ارومیه و تالاب بین المللی هامون و رفع این چالش، این موضوع را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نکته بسیار مهم نگاه درست رئیس دولت تدبیر و امید و اعضای هیات دولت به محیط زیست و تلاش برای رفع مسائل آن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه "میزگرد بین المللی تخصصی یافتن راه حل برای تلاب های در معرض خشک شدن" که عصر چهارشنبه 27 اسفندماه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به فهم درست جامعه بین الملل از اهمیت نگاه جهانی به محیط زیست و چالش های آن، گفت: اساسی ترین مسئله تاثیر مسائل مرتبط با محیط زیست بر زندگی کل بشر است و به همین دلیل امروز استفاده از دانش، تخصص و تجربیات بین المللی بسیار حائز اهمیت است.

ابتکار گفت: به چالش های کوتاه و بلند مدتی که کشور از بحران دریاچه ارومیه و تالاب بین المللی هامون درگیر آن خواهد شد، آگاه هستیم و به همین دلیل سعی داریم با نگاه درست و علمی این تالاب ها را احیاء نماییم.

معاون رئیس جمهور ضمن شرح برخی از پیچیدگی های بحران دریاچه ارومیه و تالاب بین المللی هامون از جمله بحران های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، همچنین فرامرزی بودن چالش هامون و موقعیت حساس این اکوسیستم های آبی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تغییرات آب و هوایی یکی از مهم ترین مسائل تاثیرگذار بر محیط زیست کشورهاست و ایران نیز بی نصیب از این تغییرات و تاثیر آن بر اکوسیستم طبیعی خود نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از نگاه ملی رئیس جمهوری یازدهم به چالش دریاچه ارومیه و تالاب بین المللی هامون و رفع این چالش، این موضوع را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: نکته بسیار مهم نگاه درست رئیس دولت تدبیر و امید و اعضای هیات دولت به محیط زیست و تلاش برای رفع مسائل آن است.

وی ضمن تشکر از تلاش ها، همکاری ها و حضور صمیمانه کارشناسان و متخصصان حاضر، همچنین نمایندگانUNDP (برنامه توسعه سازمان ملل متحد) و به ویژه گری لوئیس نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران، ابراز امیدواری کرد: این روند همکاری ادامه یابد و این نشست سه روزه گام ابتدایی برای همکاری های گسترده در آینده باشد.

ابتکار با ابراز تمایل به اطلاع و استفاده از تجربیات و راه کارهای بین المللی، گفت: مایلم از تجربیات جهانی در مورد نمونه های مشابه اطلاعات جزئی تری همچون میزان بودجه مورد نیاز، زمان لازم، روند اجرایی اقدامات در اختیار ایران به منظور دستیابی به تصمیم سازی و تصمیم گیری درست، قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به گفتگوی سال 2003 خود و مایکل موزر مشاور و همکار پروژه حفاظت از تالاب های ایران و هشدار موزر به چالش پیش روی دریاچه ارومیه و پیش بینی موقعیت فعلی دریاچه، تاکید کرد: علاقمند به ادامه همکاری ها و بهره گیری از پتانسیل تجربه ها و مشاوره های بین المللی برای حفظ و بهبود محیط زیست ایران است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اراده و خواست انسان ها و تلاش برای رسیدن به اهداف و آرمان های بزرگ، همچنین دوری از انحرافات که منتج به موفقیت حرکات جمعی در اجتماع می شود، طبق وعده الهی منجر به رقم خوردن بهترین سرنوشت برای افراد خواهد شد.


اولویت کاری سال آینده سازمان حفاظت محیط زیست

وی با ابراز خرسندی از نگاه رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به محیط زیست و تشریح راهبردهای کلان سازمان در سال جدید، تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای رسیدن به شرایط مطلوب حکمروایی، نیاز به تعامل و جذب نگاه مثبت سازمان های دیگر دارد و بدین منظور یکی از اولویت های کاری سال آینده تعامل با قوای سه گانه کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارتخانه ها و نهادهای داخلی و سازمان های بین المللی است.

ابتکار گفت: به منظور رشد برون داد و خروجی سازمان حفاظت محیط زیست که همان بهبود وضعیت محیط زیست کشور است، تعالی و عزت نفس کارکنان، همچنین پیشرفت علمی و مدیریتی آنها یکی از اصول بنیادی است که برنامه های بسیاری برای رسیدن به ان در سال آینده ترسیم شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: همگرایی سازمانی منجر به جذب مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست، استفاده از فن آوری های نوین، برخورداری از پشتوانه دانشگاهیان و به طور کلی دستیابی به شاخص های بهتر در محیط زیست کشور خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کندترین بخش سازمان، تعیین کننده سرعت نهایی سازمان است، تصریح کرد: از آنجا که سرعت عامل محدود کننده مهمی در اثربخشی برنامه ها است، شناسایی توانمندی های فردی و سرعت بخشی، در نتیجه گیری از فعالیت ها نقشی به سزا در موفقیت حرکت سازمانی دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    0 9
    ای کاش انقدر که به فکر تالاب و جنگل و حیوون بودین یه ذره به فکر ما جوونا هم بودین.
  • بی نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    5 0
    خدایا میشه روزی دریاچه ارومیه را مثل 30 سال قبل ببینیم ؟
  • آلفردو US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    6 0
    حرف و شعار بسه، عمل کنید!
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    3 0
    ای که دستت میرسد کاری بکن پیش از انکه برنیاید از تو هیچ کار... شما را به خدا دریاچه ارومیه را نجات دهید این با بی تدبیری مسئولین با زدن سدهای غیر کارشناسی به این روز افتاده خودتان هم باید حلش کنید بیخود به گردن تغییر آب و هوا نیاندازید لطفا...