در آخرین روز فعالیت بازارهای مالی ایران وضعیت مبادلات و نوسان قیمت ها به ثبات رسیده بود.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی وضعیت بازارها نشان می دهد در پایانی ترین روز سال همگی بازارهای مالی با ثبات و امیدواری به سال آینده به کارشان پایان دادند.

نوع بازار

وضعیت

طلا



در آخرین معاملات بازارجهانی قیمت طلا 3 دلار کاهش را تجربه کرد. این کاهش قیمت اثر قابل توجهی در بازارایران نداشت و بهای سکه و طلا نزول معناداری را تجربه نکرد. رئیس اتحادیه طلا اعتقاد دارد رشد میزان تقاضا دلیل اصلی ثبات بازار بوده است. با این حال پیش بینی می شود با ادامه کاهش قیمت جهانی طلا، نشانه های ارزانی در بازار تهران نیز در سال 93 مشاهده شود. پیش بینی ها نشان می دهد وضعیت اوکراین دیگر بربازار جهانی طلا اثرگذار نخواهد بود. با وجود ادامه منازعات در اوکراین، بازارهای جهانی درک واقعی از اینده این تحولات پیدا کرده اند. براین اساس قیمت طلا به حداکثر نوسان ناشی از این اتفاق رضایت داده است.


ارز

 

 

بازار ارز به شدت تحت تاثیر تقاضاهای نوروزی قرار دارد. تحلیلگران پیش بینی می کنند در روزهای پایانی سال 92 میزان خرید دلار و یورو برای مسافرت های نوروزی به حداکثر برسد. به همین دلیل قیمت دلار در مرزهای بیشتر از 3 هزار تومان همچنان مقاومت می کنند. سال 93 نیز با توجه به اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها احتمال رشد قیمت ها تحت تاثیر جو روانی ناشی از اجرای این طرح وجود دارد. نتیجه امیدوارکننده مذاکرات هسته ای می تواند بازار ارز را به ثبات نسبی قیمت ها وحتی کاهش قیمت ها امیدوار کند.

بورس

  در آخرین روز معاملات بازار سرمایه، شاخص تا آستانه 79 هزار و 200 واحد رشد را تجربه کرد. از ابتدای صبح نیز روند حرکتی بورس مثبت بود. به این ترتیب بورس تهران در حالی که به نسبت یک ماه قبل بیش از 10 هزار واحد افت را تجربه کرد ولی حداقل در پایانی ترین روز معاملات وضعیت مثبتی داشت.

              مسکن

مسکن سال 92 را با تثبیت رکود و کاهش 20 درصدی قیمت ها به پایان رساند. آمار معاملات ماهیانه نشان می دهد بازار همچنان در وضعیت شکننده ای قرار دارد. با این حال تحلیلگران بازار پیش بینی می کنند سال 93 به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی و رشد بهای مواد اولیه مورد نیاز صنعت ساختمان تحولات تازه ای در بازار رخ دهد.

 

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =