فارس نوشت:

الکل گندم همچنان قربانی می‌گیرد و کبدها را از کار می‌اندازد، با این وجود بصورت قانونی در سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. دستگاه‌های متولی چشمان خود را بر این واقعیت بسته‌ و آنهایی که باید عمل کنند تنها سکوت کرده‌اند.

 روزهای پایانی سال 91 در نشست خبری رئیس پلیس تهران بزرگ خبرنگاری از سردار ساجدی نیا در مورد فروش الکل گندم سوال کرد که در مقابل فرمانده انتظامی تهران بزرگ تنها سکوت کرد و عده‌ای از اطرافیان وی نیز نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و حتی فروش الکل را تکذیب کردند.

 سوال خبرنگار سبب شد تا به دنبال جواب سوال به سوپرمارکت‌های شهر سری بزنم. زمانی که وارد اولین سوپرمارکت شدم روبه فروشنده کردم و گفتم: «آقا الکل دارید؟». فروشنده که ریشهای سفیدی داشت بدون گفتن کلمه «بله» از قفسه های پشت سرش بطری را روی پیشخوان قرار داد.

 نگاهی به شیشه انداختم. رنگ مایع درونش زرد بود. بر روی آن نوشته شده بود «الکل صنعتی». رو به فروشنده کردم و گفتم: «نه آقا! الکل صنعتی نمیخوام». چشم غره ای رفت و با عتاب گفت :«نداریم».

  پیش خودم فکر کردم که شاید آن خبرنگار دچار اشتباه شده و فروش الکل صحت نداشته باشد.

 در این خیال به سوپرمارکتی دیگر وارد شدم. از فروشنده طلب الکل کردم و جوابی که شنیدم، آن خیال را باطل کرد. فروشنده گفت: «صنعتی یا گندم؟». بلافاصله جواب دادم «گندم». فروشنده به نزدیک یکی از قفسه ها رفت و بطری پلاستیکی به دست گرفت، و آن را روی پیشخوان قرار داد.

 نگاهی به بطری انداختم روی آن نوشته بود «الکل گندم». از فروشنده در مورد این الکل پرسیدم و نحوه خرید و فروش آن، گفت: «مشکلی نداریم، کاملا قانونیه و تا حالا کسی به ما در مورد فروش آن تذکر نداده. مشتری هم جوانان هستند، فروش خوبی هم دارد».

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    با قانون نمیشه جلوی خواست می خواران ایستاد
    • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      14 61
      فردا لابدمیگی موادمخدرم قانونی بفروش برسه دیگه
  • مرتضی A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    255 8
    فروش خوبی هم دارد! اشتباه نمی کنی! یکم دور برِت ببین!! وقتی به سُهـُــولت "مــِــــی" گیرت میاد دیگه این چه صیغه اییه؟؟ لابد طعمِش جذابتره!
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    همین یه قلم کم بود .واقعا که!!!!!!!!!!!!!!! الکلی که مورد مصرف میخواران قرار میگیرد ازادانه به فروش میرسد .
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      حالا خودت فکر میکنی خیلی پاکی، از کجا این قدر مطمینی که جهنمی نیستی
    • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      31 40
      مگه گفته که من پاکم چرا چنین برداشتی دارید حالا چرا به شما بر خورده مگه شما میخواری
    • showkaraan A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      40 18
      اگه دقت کنی چیزی در مورد بهشت و جهنم نگفته
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    194 4
    به نظرم فروش الکل گندم به صورت قانونی بهتر از اینه که یهو یه شبه صدها نفر کور و کشته بشن بر اثر مصرف الکل صنعتی یا مسموم (از جراید : 298 نفر با الکل متانول در رفسنجان مسموم شدند و 4 نفر جان باختند. 7 نفر در رشت با الکل صنعتی مسموم شدند . سه جوان در اصفهان بر اثر مصرف الکل صنعتی کور شدند.در تعطیلات سال نو، روزانه بیش از پنجاه نفر به علت استفاده بیش از حد از مشروبات الکلی مسموم و با اوضاع وخیمی به بیمارستان‌های کردستان مراجعه کرده‌اند. مرگ ۴۱ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی غیراستاندارد در رفسنجان و شهرهای اطراف و ...)
    • بی نام A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      32 24
      چندوقت قبل عروسی نزدیک خونمون برپابود چندتا جوون عرق خوردن مست شدن به یکی از خانم های محل توهین زشتی کردند قشرقی بپاشدکه نگو اوناهم که مست بودن وعقلشون درستکارنمیکرد کارکشیدبدعوا ویقه گیری عروسی به نکبت کشیده شدخب چرا چیزی که عقل آدم رونابودمیکنه بایدرفت سراغش؟کسی بزور الکل میرزه توحلقشون/نه عزیزکرم ازتنه درخته
  • بهنام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    131 3
    عزیزم روی آن رو بخوان ببین کجا تولید میشه ؟ ارومیه . بوشهر . اصفهان یا قم . اینها مراکز و کارخانه های تولید الکل خوراکی با غلظت بعضا 90 تا 99 درصد هستند که به جرات میتوانم بگویم که این نوع الکل با چنین درصدی به ندرت در طب پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و فقط مصرف خوراکی دارد پس چرا اولا تولید میکنید ؟ دوم چرا پخش میکنید و سوما چرا کلا تکذیب میکنید . می خواهید پخش کنید راحت پخش کنید و راست را به مردم بگوئید . فقط همین راست
    • میثم IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
      24 2
      چون اگه کارخانه ها از ابتدا بخواهند با اون مقادیر بالا بصورت 70 درصد توزیع کنن هم حجم بار و هم وزن بارو هم هزینه حمل و نقل خیلی بالا میره. این فقط در مورد الکل نیست.هرچیزی که بشه بصورت غلیظ یا فشرده تولید و حمل و نقل کرد و در محل مصرف بصورت باز و رقیق استفاده بشه مطمئنا صرفه ی اقتصادی بیشتری داره. بخاطر همین الکل اکثرا به صورت 96 درصد به داروخانه ها و جاهای دیگه میرسه و اونجا رقیق میشه.
  • حبيب IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    37 59
    سلام ، با اين كه فروش الكل در داروخانه با نسخه انجام ميشود ولي متاسفانه در سوپرماركت ها براحتي عرضه ميشود گرچه كنترل آن هم كار دشواري است ،به نظر بنده بايد با فرهنگ سازي برمضر بودن آن تاكيد شود و با فرهنگ سازي مشكلات اجتماعي را بهتر ميتوان كنترل كرد
  • گهرخاني IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    تو هيچ كشور اسلامي حتي عربستان مصرف الكل به اين حد منع قانوني نشده
  • حمید A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    42 8
    الان وقتی دارم این خبر رو میبینم گریه میکنم چون عموی جوان من هم به دلیل خوردن همین الکلهای گندم به کما رفت و فوت کرد تو رو خدا پیگیری کنید که جوونای دیگه دچار این حادثه نشوند.
  • نیما A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    25 4
    اولین نکته برای ارسال یک خبر و وظیفه خبرنگاری تحقیق در مورد هر موضوع است! الکل گندم و یا خرمای یا همان اتانول 90-85 درصد حاوی دناتونیوم بنزوات تلخ ترین ماده ای است که تا کنون توسط بشر کشف شده است می باشد! و فقط برای آنهایی که تاکنون تلخی این ماده را تجربه نکردند قابل قبول است!! راحت بگویم این ماده بجز عوارض مانند تهوع و سردرد و...! عوارض بسیار زیادی داشته و دارد! حال این نکته که از این الکل اتانول حاوی دناتونیوم بنزوات در کشور استفاده میشود برکسی پوشیده نیست! ولی نوع درج خبر مانند این امر است که در کشور محصولی نوشیدنی الکلی در حال تولید است که فروش بسیار خوبی هم دارد!! گناه استفاده از این محصول تولید نیست! فرهنگ سازی مسوولان امری است که هرروز شاهد افزایش مصرف آن با وجود تلیخش هستیم!
  • علی A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    29 4
    حالا بعضی از ادمای زرنگ میرن اینارو میخرن با اب مخلوط میکننو به قیمت 30 یا 40 هزار تومن به ادمای ساده میفروشن
  • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
    81 5
    توجه بفرماييد: در كل دويست و خرده اي كشور دنيا ايران تنها كشوري است كه استفاده از مشروبات الكلي بصورت قانوني و بطور كلي ممنوعه و اين باعث روي اوردن بسياري به استفاده از الكل هاي غير مجاز شده كه سلامتشون رو به خطر ميندازه