ترافیک نیمه سنگین در باندشمالی آزادراه های تهران- کرج، کرج- قزوین و فیروزکوه/ 5جاده مسدود است

جاده های قزوین- رشت، کرج - چالوس، هراز، باندشمالی آزادراه های تهران- کرج و کرج- قزوین و فیروزکوه دارای ترافیک نیمه سنگین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور، برابر آخرین اخبار دریافتی اکثر جاده های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار است. بر اساس همین گزارش جاده های قزوین- رشت، کرج - چالوس، هراز،  باندشمالی آزادراه های تهران- کرج و کرج- قزوین و فیروزکوه دارای ترافیک نیمه سنگین است.

اطلاعیه مرکز مدیریت راههای کشور مورخ 4 فروردین 93
براساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی، سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثناء جاده های مسدود و ممنوع ذیلاَذکرشده،‌ مابقی جاده های کشور باز و تردد در آنها به‌روال عادی در جریان است.
طی 24 ساعت گذشته، کل تردد ثبت‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1032 ترددشمار در جاده های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ازآن 3.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین 9 درصد، اوج تردد بین ساعات 16 الی17 و کمترین تردد بین ساعات6الی7 صبح صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب نمایند.

محورهای دارای بیشترین تردد طی 24 ساعت گذشته:
1- آزادراه کرج - تهران با 111106 تردد
2- آزادراه تهران-کرج 104357 تردد
3- آزادراه کرج- قزوین با 87224 تردد
4- آزادراه قزوین - کرج با 84284 تردد
5- آزادراه قم- تهران با 75071 تردد
6- آزادراه تهران _ قم با 74735 تردد


جاده های مسدود تا اطلاع ثانوی، بدلیل رویدادهای غیرمترقبه:
1-  جاده شمشک - دیزین(جاده اختصاصی حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین) واقع در استان البرز،به‌دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است. البته همه روزه‏ امکان تردد از تهران به جاده شمشک تا پارکینگ بالا، از ساعت 7 لغایت 17، همینطور از کرج به جاده دیزین تا پارکینگ پایین، به‌طور 24ساعته، میسر است.
2- جاده شهداد- نهبندان، مقطع واقع در استان کرمان، به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر 60 تا 73 ،تا اطلاع ثانوی مسدود است.
3- جاده پونل - خلخال‏، (از سه‌راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) مقطع واقع در استان گیلان،بدلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است.
4- جاده دیهوک - نهبندان، واقع در استان کرمان بدلیل جاری شدن سیل تا اطلاع بعدی مسدود است.


ممنوعیت تردد بدلیل عملیات کارگاه جاده‌ای:
1- جاده اصلی قم - گرمسار و بالعکس، واقع در استانهای تهران‏، سمنان و قم، بدلیل تمدیدعملیات راهسازی، تا مورخ31/3/93، مسدود و مسیرجایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسایل نقلیه سنگین جاده قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای کلیه خودروها، جاده امام‌رضا به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.


ممنوعیت تردد به‌تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه:
در جاده کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان به‌دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین جاده ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت، معرفی می‌شود. تردد وسایل نقلیه سواری در جاده فوق بلامانع است.

افزایش تردد در جاده دامغان به شاهرود/ ترافیک مسیر نیمه سنگین است
فرمانده پلیس راه شاهرود - آزادشهر از افزایش تردد در جاده دامغان به شاهرود خبر داد و گفت: ترافیک در این مسیر نیمه سنگین است.
بنا بر اعلام مرکز اظلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سیدمهدی جلالی گفت: ترافیک در جاده شاهرود - آزادشهر روان است و مسافران برای عبور از این محور بهتر است زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. با توجه به تغییرات شدید آب و هوایی و لغزنده بودن سطح معابر در جاده شاهرود - آزادشهر، مسافران نوروزی باید برای عبور از این محور تجهیزات ایمنی زمستانی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
فرمانده پلیس راه شاهرود - آزادشهر افزود: هم‌وطنان و مسافران از سفرهای غیرضروری در این مسیر خودداری کنند.
جلالی ادامه داد: برف شدید روزهای گذشته در این جاده میدان دید رانندگان را کاهش داده و سطح این جاده را لغزنده کرده بود که پلیس راه این جاده را موقت مسدود کرده و این جاده از صبح روز قبل باز شده بود.
فرمانده پلیس راه شاهرود - آزادشهر با اشاره به افزایش تردد در جاده دامغان به شاهرود گفت: ترافیک در این مسیر نیمه سنگین و روان است.


ترافیک در راه های خروجی مشهد افزایش می یابد
جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی به ایرنا گفت: با توجه به اتمام نیمه نخست تعطیلات نوروزی ترافیک در جاده های خروجی این استان و از جمله مشهد از عصر امروز دوشنبه افزایش می یابد.
سرهنگ یعقوب لطیف با اشاره به ترافیک نیمه سنگین کنونی در جاده خروجی آزاد راه شهید شوشتری مشهد افزود: با توجه به بازگشت بخش زیادی از زائرین و مسافرین از عصر امروز این ترافیک در سایر جاده ها هم افزایش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: خستگی و خواب آلودگی و واژگونی ناشی از آن عامل اصلی بخش اعظمی از تصادفات جرحی و فوتی جاده های این استان را تشکیل می دهد و رانندگان و مسافرین باید در این مواقع از انجام رانندگی بپرهیزند و بعد از مدتی استراحت به سفر خود ادامه دهند.
سرهنگ لطیف گفت: رعایت نکردن فاصله طولی با خودروی مقابل، سرعت و سبقت غیر مجاز و خوردن و آشامیدن و استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی از دیگر عوامل بروز تصادفات محسوب می شود و باید از این مساله خودداری کرد.
جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: به جز واژگونی پژو پارس در محور سبزوار به شاهرود در عصر یکشنبه که بر اثر آن دو نفر مجروح شدند، تصادف خاصی در محورهای مواصلاتی استان طی یک روز گذشته رخ نداده است.
وی گفت: با توجه به برودت و وضعیت متغیر هوا و احتمال بارش برف در جاده های استان طی چند روز آینده از رانندگان خواست در هنگام سفر تجهیزات ایمنی و از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =